۱۰ مکان جذاب برای طرفداران هری پاتر

اطلاعات مفید
۱۰ مکان جذاب برای طرفداران هری پاتر

طرفداران واقعی هری پاتر، هیچ گاه از محتوای جدید درباره این دنیای جذاب، سیر نمی‌شوند. اما "هری پاتر در دنیای واقعی" یک ایده‌ی جذاب برای این دسته به حساب می‌آید که در سفر به بعضی کشورهای جهان، برایشان محقق خواهد شد. در واقع شما می‌توانید در نقاط مختلفی از اروپا و جهان، به دیدن لوکیشن‌هایی که فیلم‌های این مجموعه در آن‌جا فیلم‌برداری شده را ببینید یا این که در محل‌هایی که مختص طرفداران هری‌پاتر تهیه دیده شده، اقامت داشته باشید.

 

قلعه آلنویک، نورثامبرلند

اگر دروس سواری بر جادو را به خوبی به یاد داشته باشید، احتمالا با دیدن عکس این قلعه متوجه می‌شوید که فیلم‌برداری‌های این صحنه از فیلم، در حیاط اصلی قلعه آلنویک (Alnwick Castle) انجام شده است. این قلعه در نورثامبرلند (Northumberland) انگلیس قرار دارد و یکی از زیباترین قلعه‌های تاریخی در این کشور به حساب می‌آید. بخش اولیه این بنا در قرن دوازدهم ساخته شده اما این فیلم‌های هری پاتر هستند که باعث محبوبیت قلعه آلنویک شده‌اند، تا جایی که تعداد بازدید کننده‌ها از این بنا ۶۰۰ هزار نفر در هر سال است و این نهایت گنجایش قلعه برای بازدید سالانه محسوب می‌شود.

عکس: bestvaluetours.co.uk

 

پل گلنفینان ویاداکت

یکی دیگر از مکان‌های بسیار محبوبی که طرفداران مجموعه فیلم‌ها برای تماشای لوکشین‌های هری پاتر در دنیای واقعی به سراغش می‌روند، مسیر هاگوارد اکسپرس بوده که قطار معروف مدرسه از آن‌جا گذر کرده و بچه‌ها را به دنیای یادگیری جادوگری می‌رساند. البته اگر امکانش را داشتید، سوار بر این قطارهال لوکس و جذابِ، اسکاتلند، تجربه‌‌ای متفاوت را در تور اروپا داشته باشید.

 

 بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

عکس: thescottishsun.co.uk

 

بلک پارک، وکسهَم

یکی از محل‌های کلیدی در روایت داستان‌های هری پاتر، جنگل ممنوعه (Forbidden Forest) بوده که تمامی صحنه‌های آن در بلک پارک (Black Park) فیلم‌برداری شده است. این در جنوب شرقی انگلیس قرار گرفته و فضایی به بزرگی ۲۵۰ هکتار دارد که به دو بخش تقسیم شده است. بلک پارک دارای یک دریاچه زیبا بوده و به خاطر حجم بالای توریست‌هایی که به این مکان می‌روند، امکانات تفریحی مختلفی نیز در آن‌جا مهیا شده است.

عکس: salinas.gob.ec

 

کینگز کراس، لندن

همه‌ی طرفداران هری پاتر، در بچگی آرزوی ورود به دنیای جادویی را داشته‌اند. در پلت‌فرمز کینگز کراس (Kings Cross) شاید این آرزو برایشان محقق نشود، اما می‌توانند عکسی به یادماندنی از پلتفرم 9 ¾ بگیرند. همان جایی که شما دانش‌آموزان با چمدان‌هایشان از دیوار رد شده و به ایستگاه اصلی وارد می‌شوند. این عکس، یادگار از شما و از داستان‌های هری پاتر در دنیای واقعی خواهد بود. فراموش نکنید که در خود لندن، تورهای شهری به نام مسیر هری پاتر برگزار می‌شود که در طول راه، شما به دیدن لوکشین‌های مختلف فیلم‌های هری پاتر برده و درباره آن‌ها، توضیحاتی تکمیلی داده می‌شود. این تورها به شدت محبوبند، پس اگر در طول سفر به انگلستان، قصد شرکت در این تور را داشتید، حتما از چند روز قبل جایی برای خود رزرو کنید.

 

تمام مراحل سوار شدن به هواپیما

عکس: kingscross.co.uk

 

تور هری پاتر، آکسفورد

در شهر آکسفورد (Oxford) انگلستان، چندین مکان مختلف وجود دارد که برای تماشای لوکیشین‌های فیلم‌برداری هری پاتر، می‌توانید از آن‌‌جاها بازدید کنید. به همین خاطر، برای راحتی گردشگران، تورهای مخصوصی راه اندازی شده است که شما را به دیدن مکان‌های مختلف از جمله کتابخانه بودلیان (Bodleian ) یا کلاس‌های درس می‌برند. در این مسیر، از مکان‌هایی خاصی مثل جایی که هری برای اولین از شنل نامرئی استفاده می‌کند، یا جایی که کلاس‌های دانش‌آموزان برپا می‌شد دیدن می‌کنید. آکسفورد به شدت حس و حال مدرسه جادوگری هری پاتر در دنیای واقعی را به شما القا می‌کند.

عکس: lovinglondon.de

 

دنیای جادوگری هری پاتر، اورلندو

اگر چه که تماشای لوکیشین‌های فیلم‌ها لذتی خاص دارد، اما بعید می‌دانم هیچ جایی در دنیا به اندازه تم پارک دنیای جادوگری هری پاتر، برای طرفداران این سری -چه کتاب چه فیلم- جذا باشند. این پارک بزرگ که در ریزورت یونیورسال در اورلاندو آمریکا درست شده، فضایی بسیار بزرگ دارد و لوکشین‌های فیلم در آن‌جا بازسازی شده‌اند و بازیگران مختلف با لباس‌های مبدل، به ایفای نقش در محیط‌های متفاوت می‌پردازند. البته نسخه‌های دیگری از این پارک در یونیورسال ژاپن و هالیوود نیز ساخته شده اما نسخه اورلاندو بزرگ‌تر است و جاذبه‌های بیشتری نیز در خود دارد.

 

معتبرترین پاسپورت‌های دنیا

عکس : tripsavvy.com

 

کالج جادوگری، چوکا

در شهر چوکا (Czocha) لهستان، قلعه‌ای تاریخی از قرن ۱۲ میلادی باقی مانده که یک تجربه‌ی متفاوت را برای طرفداران هری‌پاتر به همراه خواهد داشت. فضای داخلی این قلعه بازسازی شده و همچون هاگوارد دکور شده و در واقع اقامت شما در آن‌جا، همچون یک داستان بوده و می‌توانید در کلاس‌های مختلف جادوگری، نمایش‌ها و چیزهایی از این دست شرکت نمایید. افکت‌های مختلف حرفه‌ای، بازیگرانی که در این قلعه به کار گرفته می‌شوند و البته فضای این بنای تاریخی، همگی تجربه‌ای جذاب و فراموش نشدنی را باریتان به ارمغان می‌آورند.

عکس: alphacoders.com

 

نمایشگاه هری پاتر

نمایشگاه هری‌پاتر اسم مراکزی است که شرکت برادران وانر در شهرهای مختلف ساخته و در واقع می‌توان آن‌جاها را نسخه کوچک‌تری از تم‌پارک‌های هری پاتر به شمار آورد. جایی با دکورهای زیبا از این سری که شامل ۱۰ فضای متفاوت از هم می‌شود که مکان‌هایی همچون قلعه هاگوارد، جنگل ممنوعه، کلبه هاگرید و ... را شبیه سازی کرده‌اند. اگر به تور دبی می‌روید، یک نسخه عالی از این نمایشگاه را در این شهر ساحلی پیدا خواهید کرد می‌توانید عکس‌هایی جذاب از دنیای هری پاتر در دنیای واقعی را ثبت کنید.

عکس: redtri.com

 

تئاتر هری پاتر و بچه نفرین شده

شاید تئاتر هری پاتر در واقع مکانی خاص برای رفتن نباشد، اما این تئاتر که به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف از جمله نیویورک، لندن، توکیه، ملبورن و تورنتو برگزار می‌شود، تجربه‌ای متفاوت از داستان هری پاتر باشد. نمایشنامه این اثر را رولینگ نوشته و البته آن را به صورت کتاب نیز منتشر کرده است. نمایش هری پاتر و بچه نفرین شده با بازیگران مطرح و دکور بسیار بزرگ برگزار می‌شود و شما را به خوبی به دنیای جذاب جادوگرها وارد می‌کند. داستان این نمایش ۱۹ سال بعد از شکست والدمورت جریان داشته و هری پاتر در این روزها در وزارت جادو مشغول است.

 

بهترین مقاصد دنیا برای برگزاری مراسم عروسی

عکس: nystagereview.com

 

تورهای وارنر استودیو برادران وارنر

شرکت وارنر هر ساله تورهایی را در مدتی محدود برگزار می‌کند. این تورها برای فیلم‌های مختلف و البته هری پاتر برگزار شده و در این مسیر، شما به استودیوها، دکورهای ساخته شده و .. می‌روید و می‌توانید از جاهایی که هری‌پاتر در آن‌ها ساخته شده، دیدن نمایید. رفتن به گلخانه پروفوسور اسپروتز، قدم زدن در سالن بزرگ هاگوارد، بازدید از اتاق کار دامبلدور یا دیدن بانک جادوگری گرینگوتز، چیزی نیست که به همین سادگی بتوان از آن گذشت. البته این تورها ارزان نیستند و البته به سرعت نیز پر می‌شوند. تورهای هری پاتر از طریق استودیو لندن برادران وارنر برگزار می‌شود و از طریق سایت رسمی این استودیو، خبرهای مربوط به تورها را دنبال کنید تا شاید شما هم بتوانید، دنیای هری پاتر در دنیای واقعی را تجربه نمایید.

عکس: imageholidaythailand.wordpress.com

 

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران