بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

بمبئی شهری بزرگ و پرجنب و جوش است که در آن همه جور سبکی را می‌توانید ببینید. با وجود مراکز خرید مجلل مدرن، سنتی و بازارهای هفتگی، رستوران‌های مختلف و پارک‌ها، هنوز خیلی‌ها این شهر را شلوغ و پر هرج و مرج می‌دانند و دوست دارند در زمان سفر با تور هند جنبه‌های بیشتری از آن را ببینند. با وجود برخی از پارک‌های زیبا، اگر دوست دارید از صدای شهر دور شوید و هوای کاملا تمیز و پاک تنفس کنید بهترین راه رفتن به سفرهای یک روزه به اطراف شهر است.

 

 

الیباگ محلی مناسب برای ساحل دوستان

شما می‌توانید در زمانی کم‌تر از دو ساعت به شهر ساحلی الیباگ برسید. شما می‌توانید در این شهر ساحلی از گردش و فعالیت‌های مخصوص چنین جاهایی لذت ببرید. مثلا به بازار قدیمی ماهی‌فروشان بروید و صید تازه آنان و میگوهای خوشمزه منطقه خرید کنید. از غذاهای خوشمزه رستوران معروف فلورا بخورید و یا به ساحل وارسولی بروید و بر روی ماسه‌هایش پیاده‌روی کنید و از تماشای دریای درخشانش لذت ببرید. اگر هوا گرم بود احتمالا شانس شنا و پیک‌نیک رفتن را هم خواهید داشت. مخصوصا بچه‌ها عاشق ساحل و شن بازی می‌شوند و تمام انرژی‌شان در همان ساحل تخلیه می‌کنند. اگر زمان بیشتری داشتید و خواستید شب را در یکی از مهمانسراهای ارزان بمانید، حتما از ساحل غروب زیبای خورشید را تماشا کرده و با همسرتان پیاده‌روی عاشقانه‌ای را تجربه کنید.

 

۸ مکان فوق‌العاده در بمبئی برای قدم‌زدن‌ها و دویدن‌ها

 

 

 الیباگ

 

 

 پیاده‌روی لذت‌بخش در هاریش چاندرا گاد

آیا به دنبال مسیرهای پیاده‌روی، پلکانی و جایی برای بالا رفتن هستید؟ آیا دوست دارید از فضای شهری دور شوید و بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار کنید؟ هاریش چاندرا گاد یکی از زیباترین مناطق پیاده‌روی در هند است که در فاصله سه ساعتی از حومه کالیان، حومه بمبئی قرار گرفته است. شما می‌توانید مستقیما از خود کالیا سوار تاکسی شوید و یا با اوتوبوس‌های مالشز گات به این منطقه بروید. شما می‌توانید در تورهای گردشگری ثبت نام کنید و کلی چای خوشمزه تازه محصول نوش جان کنید. گردش در این منطقه با تورهای توریستی در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و حرفه‌ای تدارک دیده می‌شود و این بدان معناست که مدت این تورها از چند ساعت در روز تا گردش‌های دو روزه قابل تغییر است. از راهنمای خود بپرسید که با کدام تورها می‌توانید به تماشای معبد خدای شیوا و غارهایی که زیر آب رفته‌اند، بروید.

 

 

 هاریش چاندرا گاد

 

 

غارهای تاریخی کانهری بسیار خوش آب و هوا

علاقه‌مندان به تاریخ هرگز رفتن به معابد هندی را از دست نمی‌دهند. غارهای آجانتا و الورا که بیش از ۲ هزار سال قدمت دارند، فقط با اتوبوس‌های شبرو و یا ریل قطار از شهر قابل دسترسی هستند. با این همه تنها عده‌ محدودی از مردم بمبئی از وجود این غارها در نزدیکی‌شان آگاه هستند. باورها بر این است که این غارها با سقف گنبدی و نقاشی‌های دیواری، جایی برای عبادت و مدیتشن بوده‌اند. این دو غار در پارک ملی سانجای گاندی در بریوالی واقع شده‌اند. شما می‌توانید با قطار خودتان را به بریوالی برسانید و بعد یا خودتان پای پیاده به پارک بروید و یا با موتور سه چرخه‌های زرد خودتان را به آنجا برسانید. این غارها نه تنها از لحاظ تاریخی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، بلکه طبیعت زیبای اطراف آن‌ها به شما فرصت کاوش و تماشای بیشتر هم می‌دهد.

 

بهترین مکان‌های تفریحی بمبئی که باید به همراه فرزندان خود بروید

 

 

 غارهای کانهری

 

 

ماتران لذت سواری با مینی قطار در طول جنگل

ماتران، ایستگاه تپه‌ای بدون آلودگی ماهاراشترا، بهترین هوای پاکیزه ممکن را بدون ذره‌ای آلودگی در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید قبلا در رابطه با جزایر پرنس در استانبول بارها اشاره کرده بودیم که هیچ وسیله نقلیه‌ای در این مناطق وجود ندارند، حالا در این قسمت از هند نیز شما هیچ وسیله نقلیه‌ای در سطح شهر نخواهید دید. البته شما با قطار اسباب بازی معروف روبرو خواهید شد. این قطار کوچک و به شدت محبوب اکثر مناطق جنگلی ماتران را پوشش می‌دهد. روز خود را با گرفتن قطار از پایانه چهاتراپاتی نرال، جایی که می‌توانید سوار قطار اسباب بازی ماتران شوید، شروع کنید. شما در این گردش شانس تماشای پوشش گیاهی متنوع و زیبا، انواع حیوانات بومی و پرندگان مهاجر و بومی را در کنار هم و در یک جا تماشا کنید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در طی بازدید از این منطقه سر سبز انجام دهید بردن دوربین و ثبت مناظر زیبا از این طبیعت سرزنده است. از جمگل عکس‌های بی‌نظیر بیاندازید و بر روی شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

 

قشنگ‌ترین تپه‌های بمبئی برای پیک‌نیک در سفر

 

 

 ماتران

۰۷ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران