ده دلیل برای سفر به آنتالیا با تورهای نوروز 99

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
ده دلیل برای سفر به آنتالیا با تورهای نوروز 99

آنتالیا با داشتن تاریخ غنی و چشم انداز طبیعی خیره کننده، یکی از بی‌نظیرترین مناطقی است که در فصل بهار و در سفر با تور ترکیه می‌توانید از آن دیدن کنید. از شکوه و عظمت کوه‌های توروس (Taurus Mountains) گرفته تا سواحل آرام و دست نخورده‌ای که قدمت آن‌ها به شهرهای باستانی و امپراتوری‌های قدیمی می‌رسد. در ادامه ده دلیل برای سفر به آنتالیا با تورهای نوروزی مقتدر سیر را با هم مرور می‌کنیم.

 

۱- پیاده‌روی در روزهای نیمه آفتابی آنتالیا

پیاده‌روی در روزهای نیمه آفتابی آنتالیا یکی از بهترین بخش‌های سفر نوروزی به این شهر بی‌نظیر ساحلی است. برای پیاده‌روی هم گزینه‌های زیادی پیشِ روی شما قرار داد. جالب است بدانید که یک مسیر پیاده‌روی از فتحیه تا آنتالیا ادامه دارد که حدود ۵۴۰ کیلومتر (۳۳۵.۵ مایل) طول دارد. البته قرار نیست شما به تنهایی تمام این مسیر را پیاده روی کنید، چرا که برای این کار باید حدود ۲۹ روز زمان اختصاص دهید! کسانی که حتی در بخش کوتاهی از این مسیر پیاده‌روی می‌کنند، شانس این را دارند که منظره زیبایی را در این خط ساحلی تماشا کنند؛ از طلوع‌های جذاب تا غروب‌هایی که دیدن‌شان در ذهن شما ثبت خواهد شد. در همین مسیر پیاده روی، ۲۵ منظره تاریخی متعلق به امپراتوری لیکیان (Lycian Empire) را خواهید دید که بخشی به یاد ماندنی از سفر نوروزی‌تان تبدیل خواهند شد.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز در سفر نوروزی به آنتالیا

 

۲- تماشای ویرانه‌های باستانی کنار ساحل

Çıralı یکی از زیباترین و دست نخورده‌ترین سواحل آنتالیا است که در کنار کوه‌های سرسبز مشرف به دریای بیکران آبی و ساحل محصور شده با مروارید در روزهای بهاری به گرمی از شما استقبال خواهد کرد. در همین محدوده می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری شهر باستانی الیمپوس (Lycian city of Olympos) هم دیدن کنید. همچنین در مطالب قبلی ۶ جاذبه دیدنی کهن در سفر با تور آنتالیا به شما معرفی شده است.

 

 

۳- هتل های شگفت‌انگیز آنتالیا

به غیر از هتل‌ها، مراکز اقامتی و تفرجگاه‌های باشکوه و مدرن آنتالیا که بخشی از مناطق ساحلی را به خود اختصاص داده‌اند، هتل‌های کوچک و بوتیک هتل‌های مدرن و جذابی در آنتالیا ساخته شده‌اند که به گرمی از شما استقبال می‌کنند. این مجموعه‌های گردشگری بیشتر از خرداد ماه میزبان گردشگران روسی و اروپایی خواهند بود و در ماه فروردین و تعطیلات نوروزی ظرفیت خوبی برای پذیرایی از گردشگران ایرانی دارند. برخی از این بوتیک هتل‌ها، برای گردشگرانی که می‌خواهند آرامش را در دل طبیعت تجربه کنند، بی‌نظیر هستند: از اقامتگاه‌های کوچک و ویلاهای کوهستانی گرفته تا هتل‌های ساحلی و بوتیک هتل‌های آنتالیا هرگز شما را ناامید نخواهند کرد.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

 

۴- بازدید از آثار باستانی تاریخی

نظرتان چیست که سالِ نوی خود را با بازدید از آثار باستانی و تاریخی آنتالیا آغاز کنید؟ به عنوان مثال، سری به موزه آنتالیا (The Antalya Museum)، یکی از بزرگترین موزه‌های ترکیه بزنید که مجموعه‌ای چشمگیر از آثار هنری را در چند سالن نمایشگاهی و گالری به گردشگران نمایش خواهد داد. در این مجموعه ارزشمند می‌توانید آثاری از یافته‌های دوره ‌های مختلف باستان شناسی را ببینید که قدمت برخی از آن‌ها به دوران پارینه سنگی و امپراتوری دوره روم می‌رسد.

 

  بهترین موزه‌های آنتالیا؛ یکی زیر آب و باقی روی خشکی!

 

۵- دوری از استرس در سواحل زیبای آنتالیا

یکی دیگر از دلایلی که باید با تور آنتالیا از این شهر دیدن کنید، این است که می‌توانید در کنار آب‌های فیروزه‌ای پاتارا (turquoise waters of Patara) یا سرزمین ماسه‌های سفید ساحل کنیالتی با استرس‌های سال گذشته خود خداحافظی کرده و خودتان را برای آغاز یک سال هیجان‌انگیز و پر انرژی آماده کنید. حتی می‌توانید در یکی از استراحتگاه‌های مجلل آنتالیا که به دسترسی خصوصی به ساحل دارند، اقامت داشته باشید و از ثانیه ثانیه‌های سفر خود به آنتالیا لذت ببرید.

 

آشنایی با بهترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا

 

۶- ماجراجویی با عجایب طبیعی آنتالیا

مجموعه آبشارهای آنتالیا، تنها بخشی از عجایب طبیعی این شهر ساحلی هستند که در بهار، به زیباترین شکل ممکن برای شما خودنمایی خواهند کرد و به یکی از دیدنی‌ترین آثار طبیعی این منطقه تبدیل شده‌اند. به خودی خود به یک مکان بازدید کننده واقعی تبدیل شده‌اند. آبشار بالایی آنتالیا در پارکی در شمال شرقی شهرا واقع شده است. در محیطی که به یک دره محصور می‌شود. دره‌ای که با گیاهان رویایی احاطه شده است. آبشار پایینی هم در به طور مستقیم به دریای مدیترانه می‌رسد که برای بازدید از آن باید با تورهای یک روزه گردشگری آنتالیا همراه شوید.

 

 

۷- نوش جان کردن غذاهای شگفت انگیز در آنتالیا

آنتالیا مانند مناطق مختلف ترکیه، غذاهای سنتی خاص خود را دارد. در بازارهای محلی این شهر، محصولات تازه زیادی به فروش می‌رسند که حتی تماشای آن‌ها جذابیت خاص خودش را دارد. در سفر نوروزی خود به آنتالیا، حتما غذاهای سنتی مانند ماهی تازه کبابی و صبحانه ترکی را امتحان کنید.

 

یک روز هیجان‌انگیز در ساحل کنیالتی آنتالیا

 

۸- دیدار با شهر قدیمی

آنتالیا دارای مکان‌های تاریخی بسیاری در قسمت شهر قدیمی است؛ از دروازه هادریان (Hadrian’s Gate) در مرکز شهر گرفته تا خرابه‌های امپراتوری لیکیان (Lycian Empire) که در سراسر استان آنتالیا پراکنده شده‌اند. در سفر نوروری به آنتالیا حتما از مقبره‌های برجسته سنگی لیکیان در میرا (Lycian rock tombs)، ویرانه‌های باستانی آریکاندا (ancient ruins at Arykanda) و پایتخت سابق امپراتوری لیکیان در زانتوس (former Lycian Empire’s capital at Xanthos) دیدن کنید.

 

 گشت و گذار در آمفی تئاتر باستانی آسپندوس آنتالیا

 

۹- آفتاب گرفتن در ساحل آنتالیا

اگر شانس با شما یار باشد در روزهای نخستین بهاری می‌توانید در سواحل آنتالیا آفتاب بگیرید. این یعنی برای فکر کردن به شروع سالِ جدید وقت کافی خواهید داشت آن هم زمانی که زیر آفتاب ملایم آنتالیا دراز کشیده‌اید، به موج‌های دریا خیره شده‌اید و نسیم ملایم دریا را روی گونه‌های خود احساس می‌کنید.

 

برج ساعت آنتالیا، نمادی از گذشته‌ی تاریخی این شهر

 

۱۰- تجربه خرید لذت‌بخش برای سال جدید

در سفر نوروزی خود به آنتالیا، می‌توانید از مراکز خرید جذاب آنتالیا و حتی بازارهای محلی شهر دیدن کنید و برای سالِ پیشِ روی خود خرید کنید. خرید لباس، کفش و کیف و اکسسوری‌ها از آنتالیا یک خرید خاطره‌انگیز و مقرون به صرفه برای شما خواهد بود.همچنین خرید ۷ سوغاتی ویژه در سفر به آنتالیا به شما پیشنهاد می شود.

 

  ۶ بازار سنتی و خیابانی آنتالیا؛ شهر سفرها و خریدهای تاریخی

۱۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران