موزه هنرهای معاصر کافسیان در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
موزه هنرهای معاصر کافسیان در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای تاریخی دنیا محسوب می‌شود. همین امر یکی از اصلی‌ترین دلایلی می‌باشد که تور ارمنستان را در بین گردشگران ایرانی و حتی خارجی محبوب کرده است. از جمله مکان‌هایی که می‌توان در آن به تاریخ معاصر این کشور پی برد موزه هنرهای معاصر کافسیان می‌باشد. این موزه در پایتخت این کشور و در شهر ایروان واقع شده است. اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید با ما باشید تا قبل از بازدید اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

 

موزه هنرهای معاصر کافسیان در ارمنستان (Cafesjian Museum)

موزه هنرهای معاصر کافسیان از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان است. بنای این موزه بین پله‌های سنگی به نام کاسکاد واقع شده است. این پله‌ها خودشان نیز به تنهایی برای بازدیدکنندگان جذابیت زیادی دارد. بنای موزه و پله‌هایی که موزه در میان آن‌ها قرار دارد حدود ۱۰۰ سال پیش با هدف ایجاد بافت شهری مدرن در ارمنستان معماری و ساخته شدند. امروزه علاقه‌مندان می‌توانند آثار هنری مدرن و منحصر به فردی را در این موزه بازدید کنند. همچنین بخش‌هایی از بنای موزه به فعالیت‌هایی مثل برگزاری کنسرت، کنفرانس، سخنرانی، اکران فیلم و ... اختصاص داده شده است. سالانه تعداد بسیار زیادی از توریست‌ها این بنا را برای بازدید انتخاب می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز در تور ارمنستان خود رفتن به این مکان فوق‌العاده را با معماری بی‌نظیر از دست ندهید.

 

سفر به ارمنستان به پیشنهاد سایت لونلی‌پلنت

 Cafesjian Museum

تاریخچه موزه هنرهای معاصر کافسیان در ارمنستان

بنای موزه هنرهای معاصر کافسیان در سال ۱۹۲۰ توسط شخصی که معماری آن را به عهده داشت به نام الکساندر تامانیان ساخته شد. اما برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفته شد تا از ساختمان آن به عنوان موزه استفاده شود. در نهایت درهای آن به عنوان موزه آثار هنری معاصر در سال ۲۰۰۹ به روی بازدیدکنندگان باز شد. شخصی که طراحی این موزه را به عهده داشت دیوید هاتسون نام داشت. در سال‌های اخیر نیویورک تایمز معماری این موزه را مورد تحسین قرار داد و آن را فوق‌العاده و تحسین برانگیز خطاب کرد.

 Cafesjian Museum

بخش‌های تشکیل دهنده موزه هنرهای معاصر کافسیان در ارمنستان

موزه هنرهای معاصر کافسیان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در حالت کلی این موزه را به ۲ بخش داخای و خارجی و ۵ گالری تقسیم کرده‌اند. بازدیدکنندگان تندیس‌های موجود را می‌توانند در قسمت خارجی موزه مشاهده کنند. چرا که بخش داخلی بیشتر به آثار هنری مدرن اختصاص داده شده است. هر یک از گالری‌ها نام اختصاصی خود را دارند. نام ۵ گالری موجود عبارتند از:

  • گالری یک (Gallery One)

در بخش گالری یک آثار مختلفی از خود شخص جرارد کافسجیان (بنیان‌گذار موزه) به نمایش گذاشته شده است. البته به غیر از آن می‌توان آثار مربوط به هنرمندان دیگری را از جمله ایوان ماره، جارومیر ریباک، پاول ترنکا، جان کوهن، هرب بابک یعقوب جان زوریاک و برت والن در این بخش مشاهده کرد.  

  • گالری خانجیان (Khanjyan Gallery)

همان طور که می‌توان از نام آن متوجه شد در بخش گالری خانجیان آثاری از نقاشی‌های نقاش معروف ارمنی به نام گریگور خانجیان برای نمایش قرار داده شده است. شما می‌توانید در بین این نقاشی‌ها آثار مربوط به مهم‌ترین اتفاقات تاریخ کشور ارمنستان را به روایت تصویر مشاهده کنید. ناگفته نماند که این قسمت برای آخرین بار در سال ۲۰۰۹ مورد بازسازی مختصری قرار گرفت.

 

۱۰ هاستل برتر ایروان برای اقامتی ارزان اما باکیفیت

Cafesjian Museum

  • گالری عقاب (Eagle Gallery)

در بخش گالری عقاب آثار گوناگونی از جمیع هنرمندان به نام ارمنی جمع‌آوری شده و به نمایش گذاشته شده است.

  • گالری باغ ساسونتسی داوید (Sasuntsi Davit Gallery)

در این بخش می‌توان ده‌ها آثار هنری مدرن شیشه‌ای را مشاهده کرد. علاوه بر آثار هنری بسیار زیبا و مدرنی که در آن قرار داده شده است سبک معماری و نورپردازی آن نیز توجه اکثر بینندگان را به خود جلب می‌کند که فضای بسیار خاصی را ایجاد کرده است.

Cafesjian Museum

  • گالری باغ عقاب (Garden Gallery Eagle)

با ورود به بخش گالری عقاب کمی از فضای آثار هنری مدرن دور خواهید شد. اما در حالت باز هم نمی‌توان جذابیت این بخش را نادیده گرفت و در نوع خود بسیار جذاب است.

علاوه بر این بخش‌ها و گالری‌ها تالار مخصوصی در زیر پله‌ها وجود دارد. این تالار معمولا در مناسبات و اجراها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که در طول سال گالری‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود که اگر خوش شانس باشید می‌توانید از آن‌‌ها نیز بازدید کنید.

 

  گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان 

Cafesjian Museum

مسیر دسترسی به موزه هنرهای معاصر کافسیان در ارمنستان

امروزه در موزه معاصر کافسیان در تمامی ایام هفته به غیر از دوشنبه به روی بازدیدکنندگان باز است. فقط کافی است تا علاقه‌مندان بلیط ورودیه را به مبلغ ۱۰۰۰ درام (واحد پول ارمنستان) تهیه کنند و آدرس زیر را در پیش بگیرند. البته ناگفته نماند که بازدید کنندگان زیر ۱۲ سال می‌توانند به صورت رایگان وارد موزه شوند.

  • آدرس: Tamanyan str. 10, Yerevan 0009, Armenia

ساعات کاری موزه کافسیان روزهای سه شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ بوده و در روزهای جمعه تا یکشنبه از ۱۰ تا ۲۰ می‌باشد.

۲۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران