۷ غذا برای کودکان در سفر به ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۷ غذا برای کودکان در سفر به ویتنام

وقتی همراه خانواده به سفر می‌روید، باید سعی کنید تا به همه خوش بگذرد. مخصوصا کم سن و سال‌ها که انتظاراتشان از سفر بسیار بالاست و می‌خواهند چیزهای جدید را کشف و تجربه کنند. یکی از این چیزها، حتما غذاهای جدید است و ویتنام اصلا در این زمینه کم و کاستی ندارد.

اما اگر خیلی با خوراکی‌های ویتنامی آشنایی ندارید، ما چند نمونه از بهترین‌ها که باید در تور ویتنام همراه بچه‌ها امتحان کنید را در نوشته‌ی امروز لیست کرده‌ایم. این غذاها بر اساس ظاهر، طعم عالی و همچنین کم ادویه بودن انتخاب شده‌اند.

 

Pho (نودل ویتنامی)

Pho یکی از غذاهایی است که اکثر کسانی که به ویتنام رفته‌اند، بعد از سفر همیشه آن را به یاد خواهند آورد و مگر شما بچه‌ای را می‌شناسید که با نودل میانه‌ی خوبی نداشته باشد؟ این غذا شامل نودل‌های نواری برنج با تکه‌های گوشت و کمی سبزیجات است که طعم و مزه‌ای عالی دارد. Pho از آن دست غذاهایی است که هم محلی‌ها و خارجی‌ها خیلی آن را سفارش می‌دهند و تقریبا به هر جایی در ویتنام که سفر کنید، می‌توانید رستورانی برای این نوع غذا پیدا نمایید.

 

بهترین سوغاتی‌های ویتنام

قیمت: ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار دانگ

 

Banh Mi

همیشه باید در مورد انتخاب غذاهای خیابانی برای کودکان و نوجوانان مراقب بود. به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم، این ساندویچ‌های خوشمزه که صد در صد بچه‌ها از آن‌ها خوششان می‌آید را از جایی مناسب تهیه کنید. ساندویچ‌هایی که با تکه‌های گوشت، پیاز سرخ کرده و سبزیجات پر می‌شوند و یک سس مخصوص که تند نیست در کنارش سرو خواهد شد.

قیمت: ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار دانگ

 

اسپرینگ رول‌های ویتنامی

این نوع غذا را تقریبا در هر جایی از آسیا می‌توانید به یک شکل متفاوت ببینید و در ویتنام نیز اسپرینگ رول‌ها شکل و شمایل خاص خود را دارند. چیی شبیه به دلمه که در ورقه‌های برنجی بسیار نازک پیچیده شده و دو نوع هستند، یکی نوع خام که با سبزیجات و گوشتی پخته پر می‌شود و یک مدل که سرخ شده هستند و مقدار گوشت بیشتری دارند. این غذا همراه با یک سس محلی رقیق و بسیار خوشمزه سرو می‌شود که البته کمی تند است و پیشنهاد می‌کنیم، سس را برای کودکان در نظر نگیرید.

 

معرفی ۴ اسپای عالی در هانوی ویتنام

Com Tam

در خیلی از جاهای ایران نیز هنوز هستند کسانی که از برنج نیم دانه استفاده می‌کنند. اما در ویتنام استفاده از برنج نیم دانه بسیار رواج دارد و آن را پخته همراه نیمرو مقداری گوشت و سبزیجات سرو می‌کنند. این که چه چیزی کنار برنج قرار داده شود کاملا اختیاری است و به همین دلیل ما این غذا را در لیست آورده‌ایم تا اگر بچه‌ها در انتخاب نهار خود سخت گیر هستند، بتوانند همراه برنج هر چه خواستند را انتخاب کنند.

قیمت: ۳۵ هزار تا ۶۰ هزار دانگ

 

Hu Tieu

اگر Pho که غذایی شمالی است، خیلی در بین گردشگران معروف شده، Hu Tieu نیز یک غذای نمادین و بسیار پرطرفدار در جنوب ویتنام محسوب می‌شود. این غذا نیز شامل نودل برنج می‌شود که در آب گوشت پخته شده و می‌توان آن را همراه انواع گوشت‌ها سفارش داد. اگر بچه‌های شما با غذاهای دریایی مشکلی ندارند، پیشنهاد ما گوشت‌های دریایی همچون ماهی و میگو است، اما می‌توانید آن را با گوشت‌ قلقلی نیز سفارش دهید که احتمالا ظاهر آن بیشتر برای بچه‌ها جذاب باشد.

 

بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

قیمت: ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار دانگ

 

Banh Xeo

این پنکیک‌های جذاب و خوشمزه، یکی دیگر از غذاهای جنوبی ویتنام است که به خاطر ظاهر و طعمش، در بین کسانی که به ویتنام آمده‌اند، خیلی معروف به حساب می‌آید. درون این پنکیک‌ها را نیز با گوشت‌های مختلف پر می‌کنند که آن‌ها را نیز می‌توانید خود انتخاب کنید، اما به طور کلی در این غذا از گوشت قرمز و میگو استفاده می‌شود.

قیمت: ۳۰ هزار تا ۷۰ هزار دانگ

 

Che

آخرین غذایی که به شما در این نوشته معرفی می‌کنیم یک سوپ محبوب ویتنامی است که ظاهری فریبنده داشته و هر بچه‌ای را جذب خود می‌کند. Che را "دسر سوپ شیرین" صدا می‌زنند که محتوای آن شامل ژله‌های میوه‌ای به همراه دانه شربتی و میوه می‌شود و درون شیر نارگیل می‌ریزند. البته شیر نارگیل برای پخت Che  کمی پرداخت می‌شود که حالت غلیظ و بسیار خوشمزه‌ای پیدا می‌کند. این دسر جذاب با یخ سرو می‌شود تا سرد و عالی باشد و شما را در یک روز گرم، خنک کند.

 

زیباترین پارک‌های ملی ویتنام

قیمت: ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار دانگ

۰۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران