لذیذترین غذاهای ارمنی در رستوران دولماما ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
لذیذترین غذاهای ارمنی در رستوران دولماما ایروان

ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است. این کشور با طبیعت نفس‌گیر، تاریخ شنیدنی و فرهنگ زیبایی که دارد توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. اما برای شناخت یک ملت و فرهنگ آن حتما باید غذاهای آن را شناخت؛ زیرا غذاهای محلی هر سرزمین دریچه‌ای برای ارتباط بهتر با مردم آن کشور است. حال قصد داریم یکی از رستوران‌های معروف ایروان که به زیبایی هرچه تمام‌تر فرهنگ این کشور را به تصویر می‌کشد، معرفی کنیم.

 

آشنایی با رستوران دولماما ایروان

رستوران دولماما یکی از بهترین رستوران‌های ایروان بوده و در واقع یکی از رستوران‌های نادری است که رفتن به آن به همه مسافران تور ارمنستان پیشنهاد می‌شود. لذت چشیدن طعم غذاهای این رستوران را در هیچ جای دیگر ارمنستان نخواهید یافت و اگر به غذاهای ارمنی علاقه‌مند هستید باید به این رستوران باشکوه بروید تا متفاوت‌ترین غذاهای دنیا را امتحان کنید.همان‌گونه که از نام این رستوران هویدا است معروف‌ترین غذای آن دولما یا همان دولمه است. در این رستوران غذاهای بسیار متنوع و لذیذی سرو می‌شود، اما برخی غذاهای آن شهرت ویژه‌ای دارند. از جمله معروف‌ترین غذاهای رستوران دولماما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید

رستوران دولماما ایروان

  • دولما

دلمه یا همان دولما غذای اصلی این رستوران بوده و نام آن در منوی جلوه‌گری می‌کند. امتحان کردن این غذای لذیذ که در این رستوران به صورت مخصوصی طبخ می‌شود تجربه‌ای به یادماندنی را برایتان رقم می‌زند. دلمه غذایی است که با پیچیدن گوشت چرخ کرده، سبزیجات معطر، برنج و … در داخل برگ مو درست می‌شود. البته این رستوران برای خوش طعم کردن این غذا از مخلوط گوشت و ادویه‌هایی مانند فلفل و رزماری استفاده می‌کند.

  • غذاهای شیرین

در این رستوران از دستور پخت ایسترپیلاف برای پخت غذایی شیرین الگو برداری کرده‌اند. در این دستور پخت برنج را با کشمش، خشکبار و میوه‌های خشک طبخ می‌کنند که شیرینی آن بسیار مطبوع و دلنشین است. رستوران دولماما با استفاده از این دستور پخت غذای خوشمزه‌ای همراه با هلو و لوبیا سبز را خلق کرده است. همچنین این رستوران خلاق کباب خرواتس را با سس شاه توت سرو می‌کند که از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.

  • خاشلاما

خاشلاما یک خورشت بسیار لذیذ است که در دولماما به صورت ویژه‌ای پخته شده و از غذاهای محبوب بین مردم این کشور است. ترجمه تحت الفظی این غذا، به معنی گوشت خورشتی می‌باشد. بنابراین از گوشت پخته شده در آب درست می‌شود اما در دولماما گوشت این غذا را با شراب تازه و خوش طعم می‌پزند. این غذا در دولماما پرادویه و با گوشت تازه به شکلی فوق‌العاده خوشمزه در اختیار شما مسافران قرار خواهد گرفت.

رستوران دولماما ایروان

تاریخچه رستوران دولماما ایروان

داستان رستوران دولماما از سال ۱۹۹۸ آغاز می‌شود. بنیان‌گذار این مجموعه اقدام به ساخت یک آشپزخانه‌ ارمنی در قلب ارمنستان یعنی ایروان کرد. سنت‌های غذایی در این کشور به قدمت خود کشور بوده و تکنیک‌ها و دستورالعمل‌ها طی هزاران سال از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. هدف او از افتتاح این رستوران تلفیق غذاهای سنتی با سبک مدرن در آشپزی بود. او توانست ضمن ایجاد ظاهری زیبا و منحصر به فرد برای غذاهای ارمنی، سبکی جدید در آشپزخانه این کشور ایجاد کند. پس رستوران دولماما موفق شد با تلفیق دو سبک سنتی و مدرن در آشپزخانه ارمنستان غذاهای ارمنی را در جهان به شهرت رساند.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در ایروان

رستوران دولماما ایروان

طریقه دستیابی به رستوران دولماما

رستوران دولماما در مرکز شهر ایروان و در خیابان ابوویان (Abovyan) قرار دارد و فاصله آن تا میدان جمهوری با پیاده‌روی تنها ۳ دقیقه است. همچنین خیابان مشهور هوسیساین (Hyusisayin) در پایین‌تر از این رستوران واقع شده است که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان است. این رستوران دارای چشم اندازه بی‌نظیری بوده و از محیطی بسیار زیبا و دلنشین برخوردار است.

برای چشیدن غذاهای بی‌نظیر این رستوران باید در ساعات کاری آن حضور داشته باشید. دولماما همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب آماده پذیرش مشتری است و با غذاهای خوشمزه خود از مشتریان پذیرایی می‌کند.

۱۷ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران