روستای زیبای شیرینجه، کوش‌ آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
روستای زیبای شیرینجه، کوش‌ آداسی

در تور کوش آداسی، شما این فرصت را دارید تا نه تنها از سواحل دیدنی و جاذبه‌های داخل شهر دیدن نمایید، بلکه به اطراف رفته و دیدنی‌های متنوعی را در همان حوالی مشاهده کنید. جاهایی همچون افسوس، پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی، پارک ملی دیلک کوش آداسی و برگما از جمله این مناطق هستند اما ما امروز یک دهکده زیبا را به شما معرفی می‌کنیم که حتما از دیدنش خوشحال خواهید شد. پس همراه ما باشید تا شما را با روستای شیرینجه آشنا کنیم.

 

معرفی روستای شیرینجه

این روستای زیبا در ۸ کیلومتری سلجوک و در فاصله‌ی حدودا نیم ساعته از کوش آداسی واقع شده است. شهری که به خاطر زیبایی‌های طبیعی، باغ‌های زیتون و بوتیک هتل‌هایش معروف است. آن‌جا کم‌تر صدای ماشین‌ها و موسیقی‌های بلند را می‌شنوید و بیشتر می‌توانید به صدای پرندگان و حیوانات محلی گوش داده و در آرامش دهکده ساعاتی را سر کنید. در سال‌های اخیر توریست‌های تور کوش آداسی از این محل به خوبی دیدن می‌کنند، اما بیشتر اوقات در آخر هفته است که کمی روستا شلوغ می‌شود و اگر در وسط هفته بروید، مکانی آرام‌تر را مشاهده خواهید کرد.

 

۵ مرکزخرید معروف کوش آداسی؛ جزیره‌ی تفریحات ناب

چطور از کوش آداسی به روستای شیرینجه برویم

در آخر هفته‌های ماه‌های تابستان، تعداد زیادی تورهای محلی به این محل می‌روند و شما در کنار تمام چیزهایی که گفتیم، صدای شاتر دوربین‌ها و گوشی‌ها را شنیده و گردشگرانی را می‌بینید که در حال عکاسی از دیدنی‌های شیرینجه هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در این ماه‌ها، حتما در روزهای وسط هفته به دیدنی این روستا بروید. برای رفتن نیز، اگر خود را به سلجوک برسانید، با مینی‌بوس و با هزینه‌ای بسیار پایین، امکان رفتن به روستای شیرینجه را خواهید داشت.

پس ارزان‌ترین راه برای رفتن به شیرینجه از کوش آداسی، ابتدا سوار شدن به دلموش یا همان مینی‌بوس‌ها به سلجوک است و از آن پس نیز باید از همان جایی که پیاده می‌شوید برای شیرینجه دلموش سوار شوید که در کل این مسیر ۱۶ لیر هزینه برایتان خواهد داشت. اما اگر نمی‌خواهید مسیر برایتان طولانی شده و هزینه آن نیز برایتان خیلی فرق نمی‌کند، می‌توانید با هزینه حدودا ۷۰ تا ۱۰۰ لیری، تاکسی گرفته و از خود کوش آداسی به شیرینجه بروید و برگردید.

جاذبه‌های گردشگری شیرینجه

حالا که یاد گرفتیم در طول سفر به کوش آداسی به روستای شیرینجه برویم، این سوال مطرح است که در این گردش نیم روزه، چه جاذبه‌هایی انتظار ما را می‌کشند؟ شیرینجه دهکده‌ای تاریخی است که پیشنه‌ی آن به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و با جمعیت کم خود، زیبایی‌های تاریخی و طبیعی جذابی از جمله باغ‌های میوه، جنگل و همچنین خانه‌ها و کوچه‌های تاریخی را برای شما به نمایش می‌گذارد. در ادامه لیستی از جاذبه‌های گردشگری برتر شیرینجه را برای شما می‌آوریم:

  • گردش در خود دهکده: همانطور که گفتیم، روستای شیرینجه دارای کوچه‌ها و خیابان‌های سنگ فرش بسیار زیبا و همچنین خانه‌های قدیمی است و همین امر باعث شده گردش در این دهکده فوق‌العاده لذت بخش باشد. هچنین می‌توانید در کافه‌های شیرینجه نشسته و در فضای جذاب آن‌ها برای خود چای یا قهوه سفارش دهید.
  • بازدید از کلیسای سنت جان و خانه مریم مقدس: با این که شیرینجه نیز همچون دیگر مناطق ترکیه اکثرا مسلمان نشین است، با این حال شما حتما باید از این دو کلیسا بازدید کنید که زیبایی منحصر به فردی دارند. البته بازدید از خانه مریم مقدس پولی بوده و ورودی ۴۰ لیری دارد.
  • بازدید از باغ‌های انگور: شما در این باغ‌ها می‌توانید روند تولید نوشیدنی را مشاهده کرده و در میان بوته‌های انگور گردش کنید و عکس‌های زیبا بگیرید.
  • تماشای غروب آفتاب بالای کوه: یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در روستای شیرینجه، رفتن به کوه‌پیمایی و دیدن غروب آفتاب در آن بالاست. نمایی دیدنی که هیچ گاه از یادتان نخواهد رفت.

 

از کوش آداسی چه سوغاتی بگیریم؟

اقامت در روستای شیرینجه

هزینه‌ی اقامتگاه‌ها در شیرینجه نسبت به خیلی دیگر از مراکز گردشگری ترکیه پایین بوده و شما می‌توانید در خانه‌های قدیمی زیبا اقامت داشته باشید. Gullu Konaklari یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست که بوتیک هتلی فوق‌‌العاده زیبا بوده و در بنای تاریخی ساخته شده است. این مکان نه تنها طراحی داخلی فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه حیاط آن نیز محیطی دوست داشتنی بوده و یک باغ انگور کوچک محسوب می‌شود. البته این انتخاب، گران‌ترین در شیرینجه است و شما بوتیک‌ هتل‌های متنوعی در آنجا پیدا خواهید کرد که در آن‌ها اقامت داشته باشید. از طرف دیگر، نزدیکی شیرینجه به شهر باعث می‌شود، نیاز نداشته باشید که در این روستا بمانید و بعد از بازدید از دیدنی‌های دهکده، به شهر برگردید و تور کوش آداسی را در خود این شهر از سر بگیرید.

۰۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران