سفری متفاوت به زیباترین مقاصد ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
سفری متفاوت به زیباترین مقاصد ویتنام

ویتنام از آن کشورهای به شدت منحصر به فرد نه فقط در آسیا بلکه در تمام دنیا است که با داشتن مناظر زیبا و بهشتی و فرهنگ و تاریخ بسیار کهن جایی پر رمز و راز برای کاوش است. البته این کشور پس سال‌ها جنگ و فقر و ویرانی سعی کرده تا قدم به دنیای امروز بگذارد و با تلاش برای گسترش صنعت گردشگری ذخایر مالی‌اش را تامین کند. در تور ویتنام شما کارهای بسیاری برای انجام دادن دارید و می‌توانید از غذاهای خوشمزه‌ای بخورید که هرگز قبل از آن حتی اسمشان را هم نشنیده‌اید. در اینجا ما زیباترین نقاط ویتنام از نگاه توریست‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

Mai Chau

این منطقه دره‌ای و سرسبز یکی از جاهای بسیار زیبای ویتنام است که می‌تواند مقصد محبوب شما باشد. در این دره مزارع برنج همه جا پراکنده شده و نمایی به شدت دیدنی و باورنکردنی را به وجود آرده است. به علاوه وقتی کمی به سمت بالاتر می‌روید از شدت آن گرما و رطوبت خسته کننده کم می‌شود. دره Mai Chau با حدود ۴ ساعت رانندگی در جنوب غربی هانوی، راهی عالی برای تجربه روستایی ویتنام فراهم می‌کند. در اینجا چند هتل و اقامتگاه‌های خانوادگی روستایی وجود دارد که می‌توانید در هر کدام که تمایل داشتید بمانید. دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی فعالیت‌های محبوبی برای بازدیدکنندگان هستند، اما جذابیت واقعی مای چاو مناظر و فرصتی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است، به خصوص اگر در شلوغی هانوی بوده‌اید.

جزیره Phu Quoc

این جزیره که تنها ۱۵ کیلومتر از ساحل کامبوج فاصله دارد بزرگترین جزیره ویتنام است. اگرچه فو کوک بزرگ‌تریم جزیره ویتنام محسوب می‌شود اما هنوز از تغییرات آنچنانی صنعت گردشگری به دور مانده است. در اینجا شما می‌توانید روستاهای محلی ماهیگیری را پیدا کنید با دوچرخه و اسکوتر تمام جزیره را زیر و رو کنید و در بازار شبانه آن خریدهای ارزانی را تجربه کنید. در این جزیره چندین رستوران با غذاهای ویتنامی خوشمزه و اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما چیزی که این جزیره برجسته می‌کند وجود پارک ملی Phu Quoc در قسمت شمال شرقی جزیره است. به پارک سر بزند و از تراکم جنگلی و هوای خنکو مرطوب آن در کنار تماشای زندگی جانواری لذت ببرید. اگر به دنبال گشت و گذار ساحلی هستید به ساحل معروف سائو را با ماسه‌های سفید کریستالی و اقیانوس آبی زیبا بروید.

 

۱۰ مرکز تتو در هوشی مین ویتنام

 

Hoi An

از میان تمام شهرها یا شهرهای جنوب شرقی آسیا که رفته‌اید یا درباره آن‌ها شنیده‌اید، هیچ جایی زیباتر از شهر قدیمی هوی آن و ساحل آن بنگ وجود ندارد. اگرچه شهر و ساحل تنها ۶ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند، اما اگر در یکی از آن‌ها بمانید، بهترین‌های جهان را تجربه خواهید کرد. در اینجا شما می‌توانید از یک ساحل زیبای شن سفید و شهر باستانی ثبت شده در میراث جهانی که بسیار جذاب و دیدنی است هم دیدن کنید. قدم زدن در اطراف شهر قدیمی هوی آن لذت مطلق است. خیابان‌ها برای اتومبیل‌ها و موتورها مسدود شده اما باید مراقب دوچرخه‌سواران و ریکشاها باشید. درختان انگور نیز از ساختمان‌های تاریخی آویزان هستند و درختان سرخس که هنگام قدم زدن در خیابان‌ها کمی سایه ایجاد می‌کنند، همه با یکدیگر در این زیبایی نفسگیر همدست هستند. به علاوه ساختمان‌های تاریخی هوی آن منعکس‌کننده تلفیقی از فرهنگ‌های بومی و خارجی (عمدتاً چینی و ژاپنی با تأثیرات اروپایی بعدی) هستند. در اکثر ساختمان‌های چوبی قدیمی، مغازه‌هایی از پارچه‌های ابریشمی، فانوس‌های کاغذی با رنگ‌های روشن، آثار هنری گرفته تا سوغاتی را می‌توانید پیدا کرده و چیزهایی خریداری نمایید. هنگامی که خورشید غروب می‌کند، خیابان‌های هوی آن ظاهری کاملا متفاوت به خود می‌گیرند. فانوس‌های کاغذی خیابان‌ها را روشن می‌کنند و انعکاس آن‌ها بر روی سطح رودخانه منعکس می‌شود و شهر را به یک سرزمین عجایب درخشان تبدیل می‌کنند، مثل اینکه شما در افسانه‌ای محلی گیر افتاده‌اید.

 

خلیج هالونگ (Halong Bay)

خلیج هالونگ قطعا یکی از زیباترین مکان‌های ویتنام است که به خاطر آب‌های زمردی رنگی، صدها جزیره آهکی پوشیده از پوشش گیاهی و غارهای متعدد شناخته شده است. این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از محبوب ترین جاذبه‌های گردشگری در شمال ویتنام است. این منطقه علاوه بر مناظر، کایاک سواری، غواصی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سایر فعالیت‌های فضای باز را ارائه می‌دهد. یکی از مناطق محبوب پیاده روی، پارک ملی کات با در جزیره کات با است. خلیج هالونگ حدود 3.5 ساعت از هانوی فاصله دارد و بیشتر مردم با استفاده از یک تور، شاتل یا تاکسی به خلیج هالونگ و سپس کاوش در خلیج با کشتی کروز، از خلیج هالونگ دیدن می کنند. طول سفرهای دریایی از چند ساعت تا چند روز متغیر است.

 

دلتا مکونگ (Mekong Delta)

دلتای مکونگ در جنوب ویتنام واقع شده و مملو از رودخانه‌ها، مزارع برنج و بازارهای شناور است. بیشتر حمل و نقل در این منطقه با قایق انجام می‌شود. این دلتا به عنوان سفری یک روزه از شهر هوشی مین به راحتی قابل دسترسی است، اما اقامت در یک شب به شما طعم "کاسه برنج" ویتنامی و همه چیزهایی که در آن هست را ارائه می دهد. شهرهای شلوغ با آرامش شناورهایی که در رودخانه‌های منطقه و مناظر سبز سرسبز و پر پیچ و خم‌شان در تضاد ملموسی هستند. زندگی در مکونگ حول آبراه‌ها می‌چرخد. فراموش نکنید که یک نارگیل تازه برش خورده را امتحان کنید!

 

شهرهای مختلف ویتنام چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

ساپا

ساپا که در استان لائو کای واقع شده است، به عنوان یکی از بهترین نقاط کوهنوردی در جنوب شرقی آسیا مورد استقبال قرار گرفته است. این شهر محل زندگی پنج گروه قومی اصلی است – همونگ، دائو، تای، جیای و ژافو است. اقامت در خانه‌های بومی با این قبایل یک انتخاب محبوب برای مسافران است، زیرا می‌توانید فرهنگ هر قبیله را درک کنید و همزمان در شالیزارهای برنج نمادین با منظره کوهستانی شگفت انگیز قدم بزنید. در طول اقامت در خانه قبیله همونگ یک ضیافت خانگی خوشمزه ترتیب داده می‌شود و تجربیات زندگی محلی را با شما به اشتراک می‌گذارند و به شما امکان می دهد در فرهنگ محلی غوطه ور شوید. با قدم زدن در کنار روستاها و مجموعه وسیعی از حیوانات مزرعه، منظره‌ای از شالیزارهای سبز برنج در روستای بان هو، جایی که آسمان در ارتفاع پایین‌تر صاف‌تر است، چیزی شبیه به بهشت را تجربه خواهید کرد.

 

نها ترانگ

شهرهای ویتنام حال و هوای مخصوص خودشان را دارند که اولش کمی برایتان عجیب می‌رسد بنابراین شاید بخواهید کمی از هرج و مرج دور شوید و فراری جذاب به اطراف را تجربه کنید. یکی از مقاصد بسیار مناسب فرار و استراحت نها ترانگ است که درست در قلب کشور و در قسمتی ساحلی واقع شده است. این شهر به دلیل داشتن زندگی ساحلی جذاب مقصد محبوب غواصی برای غواصانی است که به دنبال غواصی مناسب در ویتنام هستند. سال‌ها فقر و جنگ، خط ساحلی بکر ویتنام را تا حدودی به مقصدی دیده نشده در رشته غواصی تبدیل کرده است. با این حال، هنوز مکان‌های زیادی برای غواصی در Nha Trang وجود دارد، جایی که علاقه‌مندان همه چیز از موجودات کوچک گرفته تا لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های دریایی را می‌توانند پیدا می‌کنند. اهل ساحل نیستید؟ اشکالی ندارد برای دیدن برخی از مکان‌های تاریخی مانند بودای بزرگ بروسد و یا در تجربه فرهنگی غرق شوید و در یک کلاس آشپزی ویتنامی در رستوران فانوس شرکت کنید. در این کلاس‌ها می‌توانید غذاهای عالی بپزید و از بازار شلوغی بازدید کنید که مردم محلی روزانه از آن خرید می‌کنند.

 

۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن ویتنام

 

هانوی

هانوی، پایتخت ویتنام در طول قرن‌ها به عنوان مرکز قدرت برای حاکمان محلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است. برای تقریبا ۸۰ سال تا سال ۱۸۰۲ سلسله‌های ویتنامی در این شهر حکومت کردند. همچنین بین سال‌های ۱۸۸۳ و ۱۹۴۵، فرانسوی‌ها از آن به عنوان پایتخت واقعی هندوچین فرانسه استفاده کردند. این بدان معناست که امروز شهری را خواهید یافت که در آن تأثیرات آسیایی و اروپایی با مکان‌های تاریخی، مراکز فرهنگی و آثار ملی مدرن ترکیب می‌شود تا منظره شهری زیبا خلق کند. زیباترین نقاط هانوی در اطراف دریاچه Hoan Kiem در شمال محله قدیمی است که در آن بازارها خیابان‌ها را فرا گرفته‌اند، فانوس‌ها بین درختان آویزان شده‌اند و تزئینات بالکن‌های چوبی را پوشانده‌اند. در محله فرانسوی در جنوب شرقی دریاچه، مناظری با بالکن‌های احاطه شده با آهن‌های فرفورژه، ساختمان‌های دولتی چشمگیر با رنگ‌های زرد پاستلی و حتی کافه‌هایی به سبک فرانسوی را خواهید دید. به علاوه با پارک‌های سرسبز، دریاچه‌های زیاد، و رودخانه بزرگ سرخ که شهر را می‌گذرد، طبیعت زیادی نیز وجود دارد که به این شهر بی‌نظم ویتنامی فضایی آرام‌تر از آنچه انتظار دارید می‌دهد.

 

Mui Ne

این استراحتگاه ساحلی در فاصله‌ای کم از شهر هوشی مین واقع شده و آن را به یک انتخاب محبوب برای تعطیلات آخر هفته یا مسافران مسیر ساحلی تبدیل کرده است. استراحتگاه‌های میان‌رده در امتداد ساحل گسترده شده‌اند و چند مهمان‌خانه ارزان‌تر نیز در دسترس هستند. Mui Ne مقصد مناسبی برای جویندگان ماجراجویی است، زیرا در طول فصل گرما از اکتبر تا آوریل دارای شرایط کلاس جهانی موج سواری می‌شود. تپه‌های شنی در Mui Ne نیز یک مقصد منحصر به فرد زیبا در ویتنام هستند که ظاهر یک بیابان همراه تپه‌های سفید و قرمز در نزدیکی خود می‌دهند. تورها شامل گزینه‌هایی برای سوار شدن بر روی تپه‌های شنی با ATV یا سوار شدن به سندبورد در آن‌ها هستند.

 

جزایر Con Dao

با پرواز ۴۵ دقیقه ای از شهر هوشی مین، جزایر بکر کن دائو در دسترس قرار دارند. البته این جزیره دارای تاریخچه‌ای تاریک است زیرا در زمان استعمار انگلیس از آن به عنوان زندان استفاده می‌شد اما امروزه تبدیل به پارک ملی تحت محافظت، شده است. شما در اینجا می‌توانید لحظات هیجان انگیزی را با دوچرخه‌های کوهستانی و کاوش در مناظر خیره کننده، غواصی در نزدیکی ساحل برای دیدن مرجان‌ها و ماهی‌های رنگارنگ سپری کرده و سفری تکرار نشدنی را تجربه کنید.

 

هشت هاستل برتر شهر هوشی مین

 

۳۰ آبان ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1402)

نظرات کاربران