مراکز خرید ترابزون

جاذبه‌های گردشگری ترابزون
مراکز خرید ترابزون

خرید یکی از فعالیت‌های جذاب برای گردشگران در سفر به شمار می‌رود. مراکز خرید ترابزون واقع در شهر شمال شرقی ترکیه در کرانه دریای سیاه، سالهاست پذیرای گردشگران ایرانی مخصوصا هم‌وطنان ساکن در استان‌های آذربایجان است. این شهر جادویی چیزی از زیبایی کم ندارد. طبیعت بکر و تاریخ غنی این منطقه باعث شده که ترابزون به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ترکیه تبدیل شود.

 

مراکز خرید ترابزون

از آنجایی که سفر به شهرهای توریستی ترکیه بدون سر زدن به مراکز خریدش تکمیل نمی‌شود. در سفر با تور ترابزون هم این مورد مستثنی نیست. به همین دلیل می‌توانید به کمک این مقاله مراکز خرید ترابزون را بشناسید و از قبل برای گشت‌ها برنامه‌ریزی کنید. مرکز خرید فروم، اوت لت جواهر، مرکز خرید وارلی‌باش آتاپارک، آوروپا پازاری، مرکز خرید میراپارک، سارای گوموش، کرفور اس آی ترابزون جاهایی هستند که می‌بایست در طول اقامتتان در شهر سری به آنها بزنید.

cms-cdn.almosafer.com

 

مرکز خرید فروم ترابزون

مرکز خرید فروم ترابزون (Forum) همیشه میزبان فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و فعالیت‌های ورزشی مختلفی است که برای گردشگران جذاب خواهد بود. فروم به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید ترابزون، در شمال این شهر قرار دارد. یک مکان مهم توریستی با مراکز تاریخی و زیبایی طبیعی صومعه مشهور سوملا بی‌شک شما را وسوسه می‌کند تا آن را در اول لیست گردش خود قرار دهید. مرکز خرید فروم شامل فروشگاه‌های برندهای بین‌المللی و ملی ترکیه، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هایپرمارکت میگروس، سالن بولینگ، تئاتر و سینما (Cinemaximum) با ۸ سالن مختلف و زمین بازی برای کودکان است.

مرکز خرید فروم به خاطر معماری خاصش یکی از مراکز خرید ترابزون است که در ۴ طبقه به صورت نمادین هویت این شهر را نیز به گردشگر نشان می‌دهد. سقف‌های موجی همچون امواج پریشان دریای سیاه چشم بیننده رو به خود خیر می‌کند و چراغ‌ سقف‌ها که به ‌صورت فانوس دریایی ساخته شده‌اند، جذابیت بیشتری به این مکان می‌بخشند. همچنین دیوارها با شعرهایی از «بدری رحمی ایوبوغلو»، شاعر به نام ترابزون و یکی از ارزشمندترین شاعران ادبیات ترکی، مزین شده است.

آدرس: Kalkınma, 2. Sahil Yolu Cd No:101, 61200 Menteng/Ortahisar/Trabzon, Türkiye

 

مرکز خرید فاروم بورنوا ازمیر

rizeindex.com

 

فروشگاه سارای گوموش ترابزون

سارای گوموش (Saray Gumus) فروشگاهی است که در صنعت نقره فعالیت می‌کند و برای فروش انواع محصولات نقره در سطح شهر شهرت یافته است. پس برای خرید زیورآلات نقره می‌توانید به سارای گوموش  سر بزنید و برای خود چیزی به یادگار بردارید. از آنجایی که در دوران عثمانی‌ طراحی روی نقره‌جات یکی از کار‌هایی بود که ترک‌ها انجام می‌دادند، این هنر اصیل را از خود به یادگار گذاشته‌اند. گوموش سارای در محله فاتیح، خیابان ایاصوفیه ترابزون قرار دارد.

آدرس: Fatih, Ayasofya Cd. No:58, 61030 Trabzon Merkez/Trabzon, Türkiye

nevmuzayedecilik.com

 

مرکز خرید اوت لت جواهر ترابزون

مرکز خرید اوت لت جواهر (Trabzon Cevahir Outlet) یکی دیگر از مراکز خرید ترابزون است که در یومرا قرار دارد. این مرکز خرید در نزدیکی ساحل واقع شده و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. در اوت‌لت جواهر ترابزون می‌توانید برندهای مشهور ترک و برندهای بین‌المللی را پیدا کنید. در فودکورت غذا بخورید، گشتی در فروشگاه‌ها بزنبد و خرید کنید. این مرکز خرید در ۱۰ کیلومتری شرق شهر قرار دارد و برای دسترسی به آنجا می‌بایست از جاده ترابزون به ریزه بروید تا در نزدیکی ساحل دریای سیاه و مجاورت هتل نووتل به مرکز خرید برسید. اوت‌لت جواهر به فروش جنس‌های خوب و برند از کالشکن‌های گذشته و سایزهای تک با قیمت مناسب شهرت دارد. اگر می‌خواهید از مارک‌هایی مثل پوما، ماوی و کوتون خرید کنید، قبل از هر جایی به مرکز خرید اوت لت جواهر سر بزنید.

آدرس: Cumhuriyet Mah. Devlet Karayolu Cad. No:19 Yomra Merkez, Yomra, Trabzon, Turkey.

 

۵ مرکز خرید محبوب بدروم

i.ytimg.com

 

مرکز خرید وارلی‌باش آتاپارک ترابزون

مرکز خرید وارلی‌باش آتاپارک (Varlibas Atapark Shopping Center) میان مراکز خرید ترابزون به نسبت کوچک‌تر است. یکی از مزایای خرید از این فروشگاه این است که می‌توانید لباس، لوازم منزل، کیف و کفش را از فروشگاه‌های معروف  ال سی وایکیکی، کوتون و گراتیس با قیمت‌های بسیار مناسب و ارزان خرید کنید. وارلی‌باش آتاپارک در مرکز شهر قرار دارد و در صورتی که هتلتان هم در شهر باشد به دولموش یا تاکسی نیاز نخواهید داشت. فودکورت، پارکینگ و زمین بازی کودکان نیز از دیگر امکانات این مرکز خرید محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه این مرکز خرید از نظر قیمت و خرید اجناس برای شما مقرون به‌صرفه خواهد بود، می‌توانید هنگام خستگی به فودکورت آنجا رفته و غذا میل کنید. وارلی‌باش آتاپارک شامل طبقه همکف و سه طبقه بالای آن و چهار طبقه در زیر زمین است.

آدرس: Gulbahar Hatun Mah. Inonu Cad. | Besirli, Trabzon Merkez, Trabzon, Turkey

 

tripadvisor.com

 

آوروپا پازاری ترابزون

آوروپا پازاری (Trabzon Tarihi Avrasya Pazarı) که به بازار روس‌ها هم شناخته می‌شود، در شرق میدان آتاتورک ترابزون قرار دارد. در واقع خیابانی پر از فروشگاه است که به آوروپا پازاری یا حتی بازار اروپا هم شهرت دارد. البته بیشتر صاحبان مغازه‌ها در این بازار اهل روسیه هستند. به همین خاطر هر چیزی که به روسیه مربوط باشد، از جمله عروسک‌های زیبای روسی و محصولات چرمی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. همچنین برای اینکه تفاوتی در گشت‌های خود میان مراکز خرید ترابزون ایجاد کنید، به این بازار سری بزنید.

آدرس: Pazarkapı, Avrasya Pazarı No:42, 61200 Ortahisar/Trabzon, Türkiye

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول

trabzonortahisar.bel.tr

 

مرکز خرید میراپارک ترابزون

مرکز خرید میراپارک (Mirapark Avm) در خیابان ساحل آکچاآباد ترابزون واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید ترابزون به شمار می‌رود. این مرکز خرید دارای ۴۱ فروشگاه است که محصولات برندهای ترک و بین‌المللی را می‌توانید در آنها پیدا کنید. میراپارک پنج سالن سینما دارد. برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید به کافی‌شاپ و فودکورت این مرکز خرید رفته و یک نوع برگرکینگ جذاب برای خود سفارش دهید. در صورتی که با خانواده سفر کرده‌اید، خبر خوشحال کننده این است که میراپارک زمین بازی کودکان دارد و می‌توانید کودک خود را هم سرگرم کنید. این مرکز خرید در حال حاضر در پاییز ۲۰۲۳ به طور موقت تعطیل شده است. بنابراین قبل از مراجعه از بازگشایی آن اطمینان یابید. شماره تماس مرکز خرید میراپارک ترابزون بعد از آدرس ذکر شده است.

آدرس: Kemerkaya, Sahil Yolu Cd. No:30, 61200 Ortahisar/Trabzon, Türkiye

 

mallmartturk.com

 

فروشگاه کرفور اس آی ترابزون

فروشگاه کرفور اس آی (CarrefourSA)، یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شناخته شده در سراسر جهان و بهترین‌ مراکز خرید ترابزون است که از نظر کیفیت مواد در اروپا مقام اول را کسب کرده است. این مرکز خرید در زبان فرانسه به معنی چهارراه است و کارفور به طور عمده در اروپا، آرژانتین، برزیل، چین، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، آفریقای شمالی شعبه دارد. یکی از شعب این فروشگاه هم در ترابزون است و شما می‌توانید در در زمان‌های خاص در طول سال از تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای که بر روی اجناس اعمال می‌شود، بهره ببرید.

آدرس: Hızırbey, Kahramanmaraş Cd. No:170, 61200 Ortahisar/Trabzon, Türkiye

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر 

lightmaster.com.tr

 

ترابزون یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه در کرانه دریای سیاه است که هر چقدر هم در آنجا بگردید خسته نمی‌شوید. شاید جالب باشد که بدانید تاریخ این شهر به 756 سال قبل از مسیح می‌رسد. ترابزون هر ساله تعداد زیادی گردشگران به خود می‌بیند که بیشتر آنها تمایل بسیاری به خرید دارند. در این مقاله مراکز خرید ترابزون را همراه با آدرس به شما معرفی کردیم تا در صورت سفر با تور ترابزون به این شهر کوهستانی خوش منظره، بتوانید اجناس موردنیاز خود را نیز تهیه کرده و با سوغاتی‌های ترک و یادگاری‌های زیبا به کشورمان برگردید.

 

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران