موزه ایلوژن دبی کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری دبی
موزه ایلوژن دبی کجاست؟

دبی مقصدی فوق‌العاده برای تفریح و سرگرم شدن با هر علاقه و سلیقه‌ای است. به طوری که از تفریحات ساحلی آرام گرفته تا بازدید از موزه‌های رنگارنگ و منحصر به فرد را می‌توان در این مقصد توریستی مدرن تجربه کرد. یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی که مسافران در سفر به دبی با هر طیف سنی می‌توانند از آن بازدید کرده و لحظات به یادماندنی و شادی را برای خود رقم بزنند، موزه ایلوژن نام دارد. موزه ایلوژن دبی با هر موزه‌ای که تا به حال دیده‌اید فرق داشته و می‌تواند بازدیدکنندگان خود را برای ساعت‌ها سرگرم کند. به خصوص اگر عاشق عکاسی و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دوستان خود در صفحات مجازی هستید، این موزه جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. برای آشنایی با این مکان خاص و دوست داشتنی شما را به خواندن ادامه این مطالب دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با موزه ایلوژن دبی

موزه ایلوژن که در ترجمه می‌توان آن را موزه توهمات دبی نیز معنا کرد، در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده و مکانی خاص برای ساعت‌ها سرگرم‌ شدن در سفر با تور دبی به شمار می‌آید. این موزه با طراحی خلاقانه‌ای که دارد باعث به وجود آمدن خطاهای دید بسیار جذابی شده و این اتفاق به سوژه عکاسی بازدیدکنندگان تبدیل می‌شود. از همین رو نام موزه توهمات یا همان ایلوژن بر روی آن گذاشته شده است. این موزه دارای سالن‌های متفاوت بسیاری است که هر کدام به نحوی فضایی جذاب برای بینندگان به وجود آورده و موفق شده از کودکان گرفته تا بزرگسالان را مجذوب خود کند. ناگفته نماند که در بازدید از این موزه همراهی در کنار شما بوده و عکس‌های خلاقانه و خاصی را از شما خواهد گرفت. اینجا یکی از جذاب‌ترین موزه های دبی میان توریست‌ها شناخته می شود.

عکس: dxbsafari.com

 

بخش‌های مختلف موزه ایلوژن دبی

همان طور که گفته شد موزه ایلوژن با به نمایش گذاشتن نمایشگاه‌های مختلف توانسته مورد توجه اغلب توریست‌های دبی قرار بگیرد. هر کدام از این نمایشگاه‌ها خلاقیت متفاوتی را در طراحی خود به کار برده و فضاهایی جذاب برای عکاسی بازدیدکنندگان به وجود آورده‌اند. از جمله جذاب‌ترین بخش‌های موزه ایلوژن دبی عبارتند از:

بخش توهمات نوری (Optical Illusions)

در این قسمت تصاویر جذاب متعددی روی دیوارهای موزه از رنگ، نور و اشکال برای فریب دادن ذهن به تصویر کشیده می‌شوند. اغلب این تصاویر به مدت ۳۰ ثانیه بر روی دیوار قرار گرفته و بلافاصله تغییر پیدا می‌کنند. این نورپردازی‌ها به گونه‌ای هستند که بینندگان تصور می‌کنند که گویا وارد کره‌ای دیگر شده و خطاهای دید بسیاری آن‌ها را شگفت زده خواهند کرد.

اتاق ایمز (Ames Room)

از دیگر بخش‌های جذاب موزه ایلوژن می‌توان به اتاق ایمز اشاره کرد. این اتاق به گونه‌ای طراحی شده که با وارد شدن به آن به یک کوتوله یا یک غول بسیار بزرگ تبدیل خواهید شد. به طوری که با جلو و عقب رفتن در آن تصور خواهید کرد که گویا قد شما در حال تغییر است و این خطای دید باعث سرگرم شدن بازدیدکنندگان برای دقایقی خواهد شد.

تونل گرداب (Vortex Tunnel)

تونل گرداب یک تونل در حال چرخش است که با فریب دادن مغز که تصور کند میدان به آرامی و آهسته حرکت می‌کند، حس تعادل را در بازدیدکنندگان به چالش می‌کشد. به این صورت که فضای اطراف تونل در حال چرخش بوده و همزمان با آن نورپردازی‌های خلاقانه‌ای نیز به تصویر کشیده می‌شوند. در نتیجه همه این اتفاقات طوری تصور می‌شود که گویا وارد تونل زمان شده و شما نیز به صورت معلق در هوا می‌چرخید.

هولوگرام و استریوگرام (Hologram and Stereogram)

مورد بعدی از بخش‌های جذابی موزه ایلوژن دبی، اتاق هولوگرام و استریوگرام آن است. در این قسمت شاهد تصاویر سه بعدی وهمی هولوگرام خواهید بود که متنوع‌ترین مجموعه هولوگرام‌ها، از تصاویر هولوگرافیک، گرام‌های ترسناک، تصاویر قابل مشاهده و ناپدید شده را با اشکال مختلف به تصور می‌کشد. این اتاق صبر شما را آزموده و لحظات عجیب و غریبی را برایتان رقم خواهند زد.

اتاق‌های چرخشی (Rotating Rooms)

اتاق‌های چرخشی طوری طراحی شده‌اند که با وارد شدن به آن‌ها تصور خواهید کرد گویا بر روی دیوارهای چرخان فضا راه می‌روید و نیروی گرانش هیچ تاثیری بر روی شما ندارد. به عبارتی دیگر ذهنتان دیگر قدرت درک این را که آیا بر روی سطوح همسطح حرکت می‌کنید یا شیب دار را نخواهد داشت.

 

معرفی موزه آینده دبی

عکس: khaleejtimes.com

 

زمان بازدید از موزه ایلوژن دبی

ساعات کاری موزه ایلوژن از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بوده و روزهای پنجشنبه تا شنبه نیز از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب در دسترس است. همچنین این موزه در روزهای تعطیلات رسمی نیز باز بوده و علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند در این روزها نیز از آن دیدن کنند. ناگفته نماند که بهترین زمان برای بازدید از موزه ایلوژن دبی صبح زود یا اواخر شب است؛ چرا که در این ساعات درگیر شلوغی بازدیدکنندگان نبوده و می‌توانید با خیال راحت به گشت و گذار در آن پرداخته و بدون حضور دیگر بازدیدکنندگان عکس‌های بسیار جذاب و خوبی را از خود و فضای شگفت‌انگیز اطراف بگیرید.

عکس: albawaba.net

 

هزینه بازدید از موزه ایلوژن دبی

در حالت کلی هزینه اغلب تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی نسبتا بالا است. با این وجود بازدید از موزه ایلوژن در سفر به دبی در دسته جاذبه‌های قیمت مناسب قرار داشته و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه ۶۳ درهم وارد فضای جذاب و دیدنی این مکان بی‌نظیر و منحصر به فرد شوند. توجه داشته باشید که اگر به منظور گشت و گذار خود در دبی اتومبیلی را کرایه کرده‌اید می‌توانید آن را در پارکینگ این موزه به صورت رایگان قرار دهید و خود به ساعت‌ها سرگرم شدن در فضای داخلی موزه بپردازید.

 

آشنایی با موزه اتحاد دبی

عکس: iventurecard.com

 

نحوه دسترسی به موزه ایلوژن دبی

موزه ایلوژن که این روزها به مکانی دوست داشتنی برای همه افراد به ویژه کودکان تبدیل شده در منطقه‌ شهر السیف، نزدیک نهر دبی قرار گرفته است. گردشگرانی که علاقه‌مند به بازدید از این مکان هستند، می‌توانند از دیره، دبی قدیم و بر دبی به آن دسترسی داشته باشند. به طوری که متروی بر دبی تنها ۱ کیلومتر و ایستگاه مترو الفهیدی فقط ۵ دقیقه با موزه ایلوژن دبی فاصله دارد. همچنین این موزه تقریباً در ۱۷ کیلومتری ساحل جمیرا و فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از فرودگاه بین‌المللی دبی قرار گرفته و با تاکسی به راحتی قابل دسترسی است. از طرفی دیگر گردشگران می‌توانند برای بازدید از ایلوژن با مترو به میدان بانیاس در سمت دیره، در ۶ کیلومتری شمال شهر رفته و از آنجا ظرف مدت ۱۵ دقیقه به موزه دسترسی پیدا کنند.

عکس: imagesretailme.com

 

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران