تفاوت کلاس‌های اکونومی، بیزنس و فرست در هواپیما چیست؟

اطلاعات مفید
تفاوت کلاس‌های اکونومی، بیزنس و فرست در هواپیما چیست؟

واقعیت امر این است که در پروازهای کوتاه‌مدت، کلاس پروازی ما آنقدرها هم اهمیت نخواهد داشت، این کلاس‌ها زمانی از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود که شما بخواهید به سفری طولانی مدت با چند ساعت پرواز بروید.

در واقع امکانات رفاهی بیشتر در کلاس‌های مختلف می‌تواند در راحتی سفر به شما کمک کنند، درغیر اینصورت همه در یک هواپیما سفر می‌کنند و به یک مقصد می‌روند. پس با این حساب نگاهی بندازیم به تفاوت این کلاس‌ها؛ در نظر داشته باشید که این تفاوت‌ها نسبت به خطوط هواپیمایی و هواپیماها متفاوت است و ما یک رویه کلی را برای شما شرح می‌دهیم.

 

کلاس اکونومی

اکونومی یا استاندارد، کلاسی است که اکثر ما از آن استفاده می‌کنیم.  کیفیت صندلی‌ها و امکانات این کلاس‌ها ربط مستقیمی با کیفیت هواپیمایی که در آن سوار شده‌اید دارد. بخش زیادی از هواپیماهای موجود که عموما کلاس‌های مختلف ندارند را اگر کناری بگذاریم، در باقی هواپیماها امکانات رفاهی حداقلی برای مسافرین در نظر گرفته می‌شود.

 

 

کلاس اکونوی در هواپیما

 

 

فاصله کم بین صندلی‌ها، کیفیت تجهیزات سرگرم‌کننده و جنس صندلی در این نوع کلاس‌ها از کیفیت متوسطی برخوردار است که در پروازهای طولانی مدت ممکن است آزار دهنده باشد.

بیزینس

کلاس بیزینس را باید درست مثل جایگاه صندلی‌هایش در هواپیما محسوب کرد: مابین کلاس فرست و اکونومی.

در این کلاس امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که از اولین آن‌ها می‌توان به گیت‌های جدا برای سوار شدن و نماندن در صف‌های طولانی اشاره کرد.

 

 

کلاس بیزینس در هواپیما

 

 

صندلی‌های با کیفیت این کلاس به تخت کاملا صاف تبدیل می‌شوند، پهن‌تر هستند و عموما تلوزیون‌های تک‌نفره بزرگ‌تری در جلوی خود دارند. غذا و نوشیدنی بهتر و رایگان از دیگر منافع خرید بلیط‌های گرانقیمت بخش تجاری است.

البته امکانات این بخش و تفاوتش با فرست به ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید بستگی دارد. برای مثال هواپیماهای  A380 خطوط امارات دارای بار مجزا برای این بخش هستند، در صورتی که در فرست کلاس بسیاری از ایرلاین‌ها هم همچین چیزی دیده نمی‌شود.

فرست کلاس

بلیط‌های گرانقیمت، فضای لاکچری‌تر و امکانات رفاهی بهتر تفاوت فرست کلاس با دیگر کلاس‌های هواپیمایی‌هاست. اما با نگاه کلی نمی‌توان تفاوت زیادی بین این کلاس با بیزنس دید. در واقع از نظر بصری همه چیز زیباتر و پرزرق و برق‌تر به نظر می‌رسد و غذاها هم خیلی بهتر هستند اما واقعا تفاوت این دو به اندازه قیمت آن‌هاست؟

 

 

فرست کلاس در هواپیما

 

 

اولین تفاوت در صندلی‌هاست که بزرگ‌تر از دیگر کابین‌هاست. در واقع گاهی بزرگ‌تر از آن‌چه نیاز دارید. فضای خصوصی بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت و وضعیت غذا و نوشیدنی‌ها و البته سرویسی که خدمه پرواز ارائه می‌کنند با دیگر کلاس‌ها قابل مقایسه نیست.

۰۳ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران