آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

اطلاعات مفید
آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

ما در دنیایی بسیار زیبا زندگی می‌کنیم. دنیایی شگفت‌انگیز و جذاب که در هر گوشه‌ای جذابیتی خارق‌العاده وجود دارد. اما در همین سیاره آبی، جاهای ترسناک و عجیبی وجود دارند که هر کسی جرات ورود به آن‌جاها را ندارد. از دخمه‌ای با آتش ابدی در ترکمنستان تا کلیسایی نزدیک به پراگ که از استخوان‌های آدم درست شده و حتی دهکده‌ای که عروسک‌هایی به اندازه‌ی انسان بیشترین جمعیتش را تشکیل می‌‌دهند، این دست جاها کم نیستند. بیایید با هم نگاهی به ۱۲ مکان ترسناک در دنیا بندازیم!

 

۱- خیابان شمال یونگاس، بولیوی

مسیر بین لا پاز (La Paz) تا کوروکیو (Coroico) در بولیوی، از جمله زیباترین جاده‌های جهان به حساب می‌آید. جایی که شما را از بالای جنگل‌های آمازون در ارتفاع بیش از ۴۵۰ متر بالای این جنگل زیبا عبور خواهد داد. اما وقتی بفهمید که این جاده‌ که شرایط خیلی درستی ندارد، دارای گارد ریل نیست و خیلی از بخش‌های آن با خرده سنگ پوشیده شده، تنها ۴ متر پهنا داشته و برای یک ماشین جا دارد و خیلی اوقات ماشین‌ها در مسیر از کنار هم رد می‌شوند! این مکان به "جاده‌ی مرگ" شهرت داشته و به صورت سالانه چیزی نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ مرگ به همراه دارد که در طول جاده‌، صلیب‌هایی که می‌بینید، بعضی از مکان‌هایی هستند که کسی در آن بر اثر سقوط یا ریزش سنگ کشته شده است.

 

۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید

۲- دهکده ناگارو، ژاپن

ناگورو (Nagoro) دهکده‌ای بسیار کوچک در ژاپن است که یک ویژگی‌ عجیب دارد: جمعیت زیادی از عروسک‌هایی عجیب در اندازه انسان‌ها در این دهکده زندگی می‌کنند که تعداد آن‌ها، ۱۰ برابر جمعیت مردم ناگورو است. این عروسک‌ها را یک هنرمند محلی به نام سوکیمی آیانو (Tsukimi Ayano) از روی همسایه‌هایی ساخته که در سال‌های مختلف مرده یا دهکده را ترک کرده‌اند. این عروسک‌ها به شکل‌های مختلف و در جاهای متفاوتی هستند. ماهیگیری که در کنار دریا مشغول است، دانش آموزانی که کل یک کلاس خالی را پر کرده‌اند و ... تنها نمونه‌هایی از این عروسک‌ها هستند که این دهکده کم جمعیت را به جایی عجیب و البته ترسناک بدل کرده‌اند.

۳- تپه‌ی صلیب‌ها، لیتوانی

مردم از قرن ۱۴ میلادی تا به حالا، بر روی این تپه صلیب نصب می‌کنند. این کار از دوره‌ی قرون وسطا آغاز شد و نمایانگر استقلال طلبی مردم لیتوانی بود. از سال ۱۸۳۱ و بعد از اتفاقات که در زمان قیام مردم لیتوانی افتاد، مردم به یاد کشته شدگان، صلیب‌هایی را در این محل نصب می‌کردند. در زمان حکومت شوروی هم این تپه نمادی از پایداری و مقاومت مردم لیتوانی بود و سه بار حکومت کمونیستی آن را با بلدزرد کوبید، اما حالا بعد از سال‌ها، می‌توانید بیش از ۱۰۰ هزار صلیب را در بالای آن ببینید که این محل را به جایی عجیب و خوفناک بدل کرده است.

 

جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

۴- جزیره عروسک‌ها، مکزیک

با این که این محل به خاطر شرایط طبیعی یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید، اما همه آن را به نام "ایسلا دِ لاس مونِکاس" (Isla de las Munecas) یا جزیره عروسک‌های می‌شناسند. این جزیره که در میان تعداد زیادی از کانال‌های آبی پنهان شده، در خود هزاران عروسک و گاهی اعضای عروسک‌ را در خود دارد که بر روی درختان آن‌جا آویزان شده‌اند و منظره‌ای این مکان را به جایی بدل کرده‌اند که انگار از دل فیلم‌های ترسناک بیرون آمده است. تا زمانی که به این عروسک‌ها نزدیک نشده‌اید، تصور می‌کنیم که آن‌ها اعضای بدن بچه‌ها هستند که این گونه آویزانند. اگر چه جزیره‌ی چینامپا (chinampa) حالا به چنین جایی بدل شده، اما این جزیره‌ی مصنوعی زمانی منزلگاه خانواده جولین سانتا بارِرا (Julian Santa Barrera) بود. اما بعد از این که جسد یک بچه کوچک در آن محل پیدا شد، او عروسک‌های مختلفی را برای جذب ارواح خبیثه در آن‌جا نصب کرد و در نهایت آن‌جا را به چنین محلی بدل کرد.

۵- بیمارستان بلیتز-هیل‌استاتن ، آلمان

اگر به نظرتان عکس این بیمارستان کمی آزار دهنده است، خب حق با شماست و اگر تاریخچه آن را بدانید، احتمالا برایتان ترسناک‌تر هم خواهد شد. بلیتز-هیل‌استاتن حدودا ۵۰ دقیقه با ماشین از برلین فاصله داشته و بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۳۰ به عنوان آسایشگاه بیمارانی که مبتلا به سل بودند نگهداری می‌شد. سپس برای جنگ جهانی اول این مکان جایی بود که کسانی که با گاز‌ خردل آسیب دیده بودند، نگهداری می‌شدند. البته بعضی دیگر از زخمی‌ها نیز به این مکان فرستاده می‌شدند که یکی از آن‌ها آدولف هیتلر بود که به سختی از ناحیه پا  زخمی شده بود.‌ اوضاع این بیمارستان در جنگ جهانی دوم نیز ادامه داشت تا در نهایت بعدها به یک مکان متروکه بدل شد و تمام داستان‌های ترسناک آن به قصه‌های خرافی بدل شدند.

 

۹ مجسمه‌ای که تنها در زیر آب می‌توانید ببینید

۶- غارهای گومانتونگ، مالزی

اگر به تور مالزی رفتید، می‌توانید در طبیعت زیبای صباح، به سراغ این غارهای جیب و ترسناک بروید که با ورودی بسیار بزرگ و دیوارهایی که بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارند، تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازند. غار اصلی این مجموعه در خود بیش از ۲ میلیون خفاش دارد و اگر از فضولات این خفاش‌ها که در همه جا ریخته شده هم جان به در ببرید، آن‌جا را مملو از سوسک‌های مالزیایی می‌بینید که در همه جا حضور دارند. در سیاهی این غار و دیوارهای بزرگ آن، وجود این خفاش‌ها، مارهایی که هر جا می‌خزند، عقرب‌هایی که می‌بینید و ... یکی از ترسناک‌ترین جاهای دنیا را می‌سازد.

۷- تابوت‌های آویزان، فیلیپین

ساگادا هم از جاهایی در دنیاست که در عین زیبایی، یکی از عجیب‌ترین چیزهای روی این کره‌ی خاکی را در خود دارد و آن هم صخره‌ای است که بر روی آن تابوت‌هایی آویزان هستند. مردم دهکده‌ای در آن حوالی عقیده دارند که مرده‌هایشان باید این گونه بدرقه شوند و این رسم به هزاران سال پیش بر می‌گردد. جالب است بدانید که اگر چه خیلی از این تابوت‌ها در طول تاریخ سقوط کرده و از دست رفته‌اند اما بسیاری دیگر از آن‌ها که هنوز روی صخره هستند، صدها سال عمر دارند! بعید است بخواهید در تور فیلیپین به دیدن این مکان بروید اما خب بعضی از مسافران ماجراجو هستند که تشنه‌ی دیدن چنین چیزهایی در سفرهایشان بوده و به سراغ چنین جاهایی می‌روند.

۸- دروازه‌ی جهنم، ترکمنستان

جاهای مختلفی در دنیا مخصوصا در منطقه قفقاز هستند که نشت گاز از دل زمین باعث شده تا یک آتش ابدی در آن‌جا شکل بگیرد. اما "دروازه‌ی جهنم" در ترکمنستان قضیه‌ای متفاوت است. این مکان که در قلب صحرای کاراکوم (Karakum) قرار گرفته چاله‌ای بزرگ به قطر ۷۰ متر است که آتشی همیشگی در دل خود دارد. در زمان شوروی برای اکتشاف نفت در این محل کارهایی انجام شد که باعث شد گاز متان بیشتری در این منطقه نشت کند و این آتش بزرگ‌تر هم شود.

 

۲۰ نقطه زیبا در فصل بهار

۹- کاپوچین کاتاکومب، ایتالیا

در میان کاتاکومب‌های مختلفی که در دنیا وجود دارد، کاتاکومب پاریس معروف‌تر است اما هیچ جا به اندازه‌ی آن چه در پالمرو می‌بینید، عجیب و ترسناک نخواهد بود. این مکان ترسناک در قرن ۱۶ میلادی درست شده بود و یک گذشته طولانی و پیچیده دارد که مجال گفتن از آن نیست. تنها این را بدانید که این محل در خود ۸ هزار جسد واقعی دارد که در بخش‌های مختلف مثل سران مذهبی، مشاغل مختلف، بچه‌ها یا حتی باکره‌ها تقسیم شده و این مردم با لباس‌هایی آراسته همچون موزه به نمایش گذاشته شده‌اند!

۱۰- استودان سدلک، جمهوری چک

این مکان در کنار ترسناک بودن، خارق‌العاده نیز هست. استودان سدلک یک کلیسای کوچک در کوتنا هورا (Kutná Hora) بوده که به خاطر دکور آن که با استخوان‌های واقعی انسان ساخته شده، در دنیا معروف است. ساخت این مکان به سال‌های ۱۳۰۰ میلادی بر می‌گردد و در آن زمان مقداری از خاک قدس به این محل آورده می‌شود و به ناگاه همه دوست داشتند که مرده‌هایشان را در آن‌جا دفن کنند. اما جمعیت زیاد باعث شد تا خیلی از مرده‌هایی که در گذشته دفن شده بودند از خاک بیرون آورده شده تا جا برای بقیه باز شود. در نهایت تصمیم عجیبی گرفته شد و از استخوان‌های مردگان گذشته در دکور این بنا استفاده کردند. گفته می‌شود در دکور این کلیسا از بدن ۴۰ هزار نفر استفاده شده است.

۱۱- آتشفشان کاوا ایجن، اندونزی

وقتی صحبت از اندونزی می‌شود، همه به فکر تور بالی می‌افتند اما شگفتی‌های طبیعی زیادی در این کشور وجود دارد که بعضی از آن‌ها مثل آتشفشان کاوا ایجن، جاهای بسیار ترسناک به حساب می‌آیند. مقدار به شدت زیادی گاز سولور در یکی از قله‌های این محل وجود دارد که دمای آن‌جا را به بیش از ۵۰۰ درجه سانتیگراد می‌رساند. این گازها که در فضا پخش می‌شوند، تصویری ترسناک و در عین حال زیبا را به وجود می‌آورند. در واقع چیزی که در منظره‌ی این محل می‌بینید، نمایی زیبا از یکی از ترسناک‌ترین محل‌ها در این کره‌ی خاکی است.

 

معرفی زیباترین بندرگاه‌های دنیا

۱۲- جنگل آئوکیگاهارا، ژاپن

این جنگل بسیار معروف درست پای کوه فوجی واقع شده و تاریخچه‌ای مملو از غم و اندوه را به دوش می‌کشد. جایی که به "جنگل خودکشی" معروف است و دومین مکان در دنیاست که بیشترین تعداد خودکشی را به خود دیده.‌ (پل گلدن گیت در آمریکا بیشترین تعداد را دارد) تنها در سال ۲۰۱۰ تعداد ۲۴۷ نفر در این جنگل اقدام به خودکشی کردند که ۵۴ نفر آن‌ها موفق شدند. داستان‌های محلی، این خودکشی‌ها را به شیاطینی که در این جنگل زندگی می‌کنند، نسبت می‌دهند اما تنها دانستن جان‌هایی که در این محل از دست رفته و فضای جنگلی آن، ترسی عجیب را به دل هر کس که وارد آن‌جا می‌شود، وارد می‌کند.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران