بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

برای اینکه در هر سفری بتوان نهایت استفاده و لذت را از لحظات خود برد انتخاب زمان صحیح بسیار اهمیت دارد. از انجایی که یکی از محبوب‌ترین سفرها در بین گردشگران ایرانی و حتی خارجی تور هند می‌باشد این بار قصد داریم بهترین زمان سفر به هند را با توجه به فصل‌های سال بررسی کنیم. اگر شما نیز فکر سفر به این دیار رنگارنگ را دارید در این مقاله با ما باشید تا بتوانید بهترین زمان سفر به هند را انتخاب کنید.

 

سفر به هند در فصل بهار

در فصل بهار هند در یکی بهترین شرایط خود از نظر سرسبزی و مناظر طبیعی قرار دارد. گردشگران می‌توانند نهایت لذت را از مناظری که در بازدید از هر جاذبه‌ گردشگری وجود دارد را در این فصل ببرند. علاوه بر طبیعت‌گردی و زیبایی‌های آن از دیگر دلایل سفر به هند در فصل بهار می‌توان به فستیوال رنگ در آن اشاره کرد. این فستیوال در بین هندی‌ها با نام هولی نیز شناخته می‌شود. هر سال مردم هند برای جشن گرفتن پایان فصل زمستان و آمدن فصل بهار به خیابان‌های می‌روند و پودرهای رنگی را بر روی همدیگر پرتاب می‌کنند. تاریخ دقیق آن که معمولا مصادف با روز اول بهار است ۲۰ام یا ۲۱ام ماه مارچ میلادی می‌باشد. فستیوال هولی به قدری شاد و متفاوت است که این روزها توجه اکثر گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است. اگر شما نیز دوست دارید تا چنین تجربه متفاوتی را از نزدیک حس کنید پیشنهاد می‌کنیم تا تاریخ سفر با تور هند را با اوایل فصل بهار تنظیم کنید. شما در هر شهری از هند می‌توانید شاهد جشن پرشور و نشاط هولی باشید. اما شهرهای بزرگ مثل دهلی و بمبئی این فستیوال را با شکوه بیشتری برگزار می‌کنند.

سفر به هند

سفر به هند در فصل تابستان

فصل تابستان از نظر شرایط آب و هوایی زیاد مورد پسند گردشگرانی که قصد سفر به هند را دارند نمی‌باشد. چرا که در این روزها دمای هوا به بالاترین میزان خود می‌رسد و افراد در گشت‌های شهری خود گرما زده می‌شوند. اما با این حال افراد زیادی هستند که به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فصل تابستان را برای سفر به هند انتخاب می‌کنند. از طرفی دیگر می‌توانید شهرهای ساحلی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید و از سواحل زیبای هند استفاده کنید. انتخاب تور مثلث طلایی هند و سفر به آگرا برای این دسته از افراد می‌تواند مناسب باشد.

 

بهترین بازارهای آگرا برای خرید

سفر به هند 

سفر به هند فصل باران‌های موسمی

با پایان فصل تابستان و تقریبا همزمان با فصل پاییز ما ایرانیان هند شاهد فصلی متفاوت به نام فصل باران‌های موسمی خواهد بود. به این صورت که در این تاریخ‌ها در کشور هند باران‌های شدیدی رخ می‌دهد به طوری که بیرون رفتن را به هر کسی دشوار می‌کند. از این رو توریست‌های بسیار کمتری در این روزها در خیابان‌های هند و جاذبه‌های گردشگری آن به چشم می‌خورد. اما اگر عاشق باران و تجربه‌های هیجان انگیز هستید می‌توانید در این روزها به هند سفر کنید.

سفر به هند

سفر به هند در فصل زمستان

از آنجایی که هند کشوری گرمسیر می‌باشد انتخاب فصل زمستان برای سفر به آن یکی از بهترین کارها می‌باشد. چرا که در بیشتر مناطق آن چیزی به نام زمستان وجود ندارد و هوا نسبتا خوب و ملایم است. البته از آنجایی که هندوستان کشوری وسیع و پهناور است بخش‌های شمالی آن بارش برف را مشاهده خواهند کرد. به طوری که حتی بساط تفریحات زمستانی مثل اسکی و برف بازی نیز در این مناطق محیا است. اما در حالت کلی یکی از بهترین زمان‌های ممکن برای انتخاب تور مثلث طلایی هند فصل زمستان می‌باشد. چرا هوا نه به قدری سرد خواهد بود که نتوانید از هتل بیرون بروید و نه آن‌قدر گرم که باعث گرمازدگی و اذیت توریست‌ها شود.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

سفر به هند

با توجه به تمامی بررسی‌های انجام شده می‌توان نتیجه گرفت که تور هند یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سفر در تمامی روزهای سال می‌باشد. چرا که این کشور پهناور به دلیل وسعتی که دارد می‌تواند انواع خدمات را با توجه به سلیقه گردشگران به آن‌ها ارائه دهد. پس در هر روز از سال که هستید تصمیم نهایی خود را بگیرید و نسبت به رزرو تور خود اقدامات لازم را انجام دهید. جاذبه‌های گردشگری هند به قدری زیاد است که مطمئن باشید در سفر به هر نقطه آن قرار است یکی از بهترین سفرهای خود را تجربه کنید.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران