بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

هوشی مین از شهرهای بزرگ و پر هرج و مرج ویتنام است که از وسعت زیادی برخوردار بوده و تفریحات و سرگرمی‌های زیادی در آن جمع شده‌اند. شما می‌توانید در این وسعت بتنی هر چیزی که بخواهید پیدا کرده و کارهای متنوع زیادی انجام دهید. اما برای دور شدن از سر و صدا و شلوغی باید چه کار کرد؟ تور ویتنام فرصت فوق‌العاده‌ای‌ست تا در طبیعت، فرهنگ، تاریخ و زندگی مدرنیته این کشور کاوش کنید. ما در این مقاله سعی داریم بهترین نقاط اطراف هوشی مین برای تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی را معرفی کنیم.

 

کوه Ba Den

این آتشفشان غیر فعال که به کوه سیاه ویرجین نیز معروف است، بهترین منظره‌ها را در تمام جنوب ویتنام ارائه می‌دهد. این کوه از لحاظ اعتقادی و مذهبی برای مردم منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتی افسانه‌هایی وجود دارد که داستان مرگ دختری را در کوه روایت می‌کنند. این کوه از مرکز شهر هوشی مین حدود 2 ساعت ماشین سواری فاصله دارد. شما می‌توانید تا بالای کوه را پیاده بروید و تماشای مناظر اطراف لذت ببرید و یا روش آسان‌تر را انتخاب کرده و با تله کابین بالا بروید.

 

معبد مای سان در کوانگ ویتنام

آدرس: Thạnh Tân Tây Ninh Province, Vietnam

 

جنگل مانگرو Can Gio

این جنگل با تلفظ (cun yuh) یک ذخیره زیست طبیعی میراث جهانی یونسکو است که در فاصله 40 کیلومتری جنوب شهر هوشی مین واقع شده است که دارای یک اکوسیستم تالاب بی‌نظیر و تعدادی گونه گیاهی و جانوری نادر از جمله تمساح‌های آب شور و انواع زیادی از پرندگان مهاجر است. شما می‌توانید خودتان برای گردش و تفریح به این جنگل بروید، اما توصیه می‌کنیم به تورهای هدایت شده بپیوندید و از این سفر نهایت لذت و استفاده را ببرید. وقتی به این ذخیره طبیعی می‌روید کاملا از زندگی امروزی فاصله گرفته و همچون مسافر زمان به سال‌ها قبل برمی‌گردید. این جنگل‌ها یکی از دیدنی‌ترین مناطق ویتنام به شمار می‌روند.

آدرس: Ho Chi Minh City, Vietnam

 

تونل‌های Cu Chi

این تونل‌ها در جنگ طولانی و فاجعه‌بار ویتنام نقش اساسی داشته‌اند. از این تونل‌ها در جنگ علیه فرانسوی‌ها و سپس علیه دولت تحت حمایت آمریکا در سایگون استفاده شد. بعد از بازدید از این تونل‌ها تازه متوجه می‌شوید که زندگی مبارزان ویتنامی در سال‌های جنگ و استتار آن‌ها در زیر زمین تا چه اندازه دشوار و طاقت فرسا بوده است. البته اشاره کنیم که اگر از فضای بسته و تنگ واهمه دارید و حتی فراتر از آن از فوبیای فضای بسته رنج می‌برید حتما باید رفتن به این سفر را منتفی کنید زیرا در بعضی قسمت‌ها شدید فضا بسته و تنگ است.

 

کلیسای نوتردام سایگون در هوشی مین ویتنام

آدرس: Đường tỉnh 15, Phú Hiệp, Thành phố Hồ Chí Minh, 733814, Vietnam

 

وونگ تائو

احتمالا وونگ را بتوانیم به عنوان محبوب‌ترین مقصد برای مردم هوشی مین معرفی کنیم. فقط با دو ساعت ماشین سواری می‌توانید از گرما و آلودگی شهر فرار کرده و به منطقه‌ای آرام پناه ببرید. البته این شهر ساحلی مانند دیگر سواحل ویتنام چشمگیر و رویایی نیست، اما به اندازه کافی جذاب و دیدنی هست برای یک نیم روز شما را سرگرم کند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید اینجا بکنید خوردن غذاهای دریایی در رستوران‌های ساحلی است.

آدرس: Thùy Vân, Bà Rịa - Vũng Tàu, 790000, Vietnam

 

بازار شناور Cai Be

گرچه به اندازه بازار شناور Ci Răng بزرگ نیست، اما Cii Bè بسیار توریستی بوده و کم‌تر از یک ساعت از شهر هوشی مین فاصله دارد. فروشندگان این بازار از ساعت 3 صبح شروع به جمع شدن در محل و پهن کردن بساط خود می‌کنند. نگران نباشید، هنوز وقت دارید خودتان را به آن برسانید و لازم نیست نیمه شب به سمت بازار بروید. بیشتر فروشندگان این بازار اقلامی مثل میوه، گل و غذاهای دریایی می‌فروشند. برای یک تجربه سنتی و خریدهای جذاب و ماجراجویانه این بازار انتخابی عالی خواهد بود.

 

۵ پیشنهاد برای گردش یک روزه در هوی آن ویتنام

آدرس: Tien Giang, Vietnam

 

پارک ملی Cat Tien

اگر واقعا به دنبال طبیعت‌گردی هستید، پارک ملی Cat Tien برای شما انتخابی عالی است. در این پارک محل زندگی دختان کهن و قدیمی و برخی از حیوانات وحشی جذاب است. گیبون‌ها، گوزن‌ها، تمساح‌ها و بسیاری دیگر، از حیوانات شناخته شده ساکن این پارک هستند. با این همه سفر به این پارک 4 ساعت ماشین سواری زمان می‌برد بنابراین شاید بخواهید سفر یک روزه‌تان را به گردشی دو روزه تبدیل کنید. زیرا 8 ساعت زمان رفت و برگشت فرصت کمی در اختیار شما برای یک روز گردش قرار می‌دهد. این پارک برای گردش‌های خانوادگی و دوستانه انتخابی عالی و پر از ماجراجویی است. کفش راحت بپوشید و در کوله‌تان آب به اندازه کافی بگذارید.

آدرس: Dong Nai, Vietnam

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران