آشنایی با تفریحات آبی بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
آشنایی با تفریحات آبی بدروم

بدروم یکی از شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه می‌باشد که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا است. در وهله اول آنچه سبب شده تا تور بدروم به یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری دنیا تبدیل شود موقعیت جغرافیایی آن است. چرا که این شهر توریستی از طبیعت فوق‌العاده زیبا و سواحل بی‌نظیری برخوردار است. بنابراین علاقمندان به دریا و تفریحات آبی می‌توانند اوج لذت را با انواع تفریحات آبی در طول سفر خود تجربه کنند. اگر شما نیز عاشق دریا و ساحل هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین تفریحات آبی بدروم آشنا کنیم.

 

شنا و حمام آفتاب بدروم

اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفریح آبی در بدروم لذت شنا و حمام آفتاب در سواحل منحصر به فرد آن است. به طوری که اغلب هتل‌ها دارای سواحل اختصاصی خود هستند. علاوه بر آن در سطح شهر نیز سواحل متعددی با هدف ارائه خدمات شنا تعبیه شده‌اند. بنابراین علاقمندان می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و روزی را پر از آرامش و به دور از استرس زندگی شهری سپری کنند. در اغلب این سواحل تخت‌ها و چترهای مخصوص برای درازکشیدن زیر آفتاب وجود دارند. علاوه بر آن در کلاب‌های ساحلی لوکس بخش‌هایی برای دوش گرفتن، رختکن، رستوران و کافه در اطراف قرار گرفته‌اند که گردشگران در تور ترکیه می‌توانند رفاه کافی را در اختیار داشته باشند.

 

غذا خوری‌های ارزان در بدروم

  • مدت زمان استفاده از سواحل شنا: همه روزه در فصل‌های تابستان از صبح ساعت ۸ تا ۶ بعدازظهر
  • هزینه ورود به سواحل شنا: برخی از سواحل رایگان بوده و برخی دیگر نیاز به پرداخت ورودی دارند. ورودی سواحل بسته به خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود.

 

جت اسکی بدروم

اگر اهل هیجان و افزایش آدرنالین خون خود هستید جت اسکی می‌تواند بهترین گزینه در میان تفریحات آبی بدروم برای شما باشد. علاقه‌مندان به جت اسکی در بدروم می‌توانند به صورت تکی و یا دو نفره تجربه سوار شدن به جت اسکی را داشته باشند. در تمامی روزهای فصل تابستان بساط سوار شدن به جت اسکی از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر در این شهر ساحلی به راه است.

  • مدت زمان جت اسکی: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه
  • هزینه تهیه بلیط جت اسکی: ۱ نفر، ۱۰ دقیقه، ۴۰ پوند - ۱ نفر، ۱۵ دقیقه، ۵۰ پوند - ۲  نفر، ۱۰ دقیقه، ۴۵ پوند - ۲  نفر، ۱۵ دقیقه، ۵۵ پوند

 

پاراسل بدروم

اگر دوست دارید هیجان را در ارتفاعات بدروم و بر فراز آب‌های نیلگون تجربه کنید، پاراسل تفریح مناسبی برای شما خواهد بود. در این تفریح شما سوار بر چتر شده و با قایق به ارتفاع ۷۰ الی ۹۰ متری خواهید رفت. در این تفریح می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای را با منظره زیبای دریا از خود به یادگار ثبت کنید. در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ بعدازظهر پاراسل را در بدروم تجربه کنند.

 

معرفی ۸ تا کلاب شبانه عالی در بدروم

  • مدت زمان پاراسل: حدود ۷ تا ۸ دقیقه. (با احتساب زمان شما در قایق، حدود ۱ ساعت)
  • هزینه تهیه بلیط پاراسل: یک نفره ۴۵ پوند، دو نفره ۷۰ پوند، سه نفره ۸۰ پوند. (حداکثر وزن ۱۸۰ کیلوگرم است)

 

ویک بردینگ بدروم

ویک بردینگ از دیگر تفریحات آبی در تور بدروم است که شما بر روی تخته‌ای سوار شده و به کمک قایق موتوری تندرو بر روی آب با سرعت زیاد کشیده خواهید شد. اگر تا به حال تجربه ویک بردینگ را نداشته‌اید مربی مربوطه آموزش‌های لازم را خواهد داد. علاقه‌مندان می‌توانند در صورت مساعد بودن دما و وضعیت باد همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۵ بعدازظهر تجربه ویک بردینگ را داشته باشند.

  • مدت زمان ویک بردینگ: ۱۵ الی ۱۸ دقیقه
  • هزینه تهیه بلیط ویک بوردینگ: ۳۲ پوند

 

اسکی روی آب بدروم

بدون شک اسکی روی آب یکی از بی‌نظیرترین تجربیات در این شهر ساحلی است که هر گردشگری در فصل تابستان می‌تواند در کنار دیگر تفریحات بدروم از آن لذت ببرد. در اسکی روی آب شما احساس راه رفتن بر روی آب را خواهید داشت و این می‌تواند برای هر کسی تجربه بسیار جذابی باشد. به این صورت که شما به کمک طناب و قایق بر روی پاهای خود ایستاده و بر روی آب اسکی خواهید کرد. در کلاب‌های ساحلی اسکی خدمات اسکی روی آب از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ بعدازظهر ارائه می‌شود.

 

آشنایی با موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

  • مدت زمان اسکی روی آب: حدودا ۱۵ الی ۱۸ دقیقه
  • هزینه تهیه بلیط اسکی روی آب: ۲۸ پوند بدون مربی، ۳۲ پوند با مربی

 

فلای فیش بدروم

برای کسانی که دوست دارند هیجان را به صورت گروهی و به همراه خانواده‌های خود تجربه کنند فلای فیش را پیشنهاد می‌کنیم. در این تفریح شما سوار بر تیوبی پهن خواهید که انتهای آب توسط طناب به قایق موتوری وصل شده است. با حرکت قایق موتوری شما نیز بر روی آب با سرعت بالا حرکت کرده و می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید. فلای فیش نیز همانند دیگر تفریحات آبی بدروم مناسب فصل تابستان بوده و در صورت مساعد بودن شرایط هوایی می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ بعدازظهر تجربه این تفریح بی‌نظیر را داشته باشید.

  • مدت زمان فلای فیش: تقریبا ۱۰ دقیقه که شامل ۳ دور چرخش در ساحل می‌باشد.
  • هزینه تهیه بلیط فلای فیش: به ازای هر یک نفر ۱۵ پوند (حداقل ۲ نفر برای این فعالیت مورد نیاز است)

 

سوپر توی بدروم

کسانی که دوست دارند از تفریحات آبی بدروم لذت ببرند ولی علاقه زیادی به هیجان و پرتاب شدن‌های پی در پی ندارند، سوپر توی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. در این تفریح شما سوار بر یک مبل بادی بزرگ خواهید شد که انتهای آن به کمک طناب به قایق موتوری وصل شده و با حرکت قایق موتوری شما نیز بر روی آب کشیده خواهید شد. به خصوص اگر به همراه کودکانتان هستید این تفریح را برای شما توصیه می‌کنیم. علاقمندان می‌توانند به صورت گروهی سوار بر سوپر توی شده و همه باهم لحظات بسیار خوب و به یادماندنی را تجربه کنند. در این تفریح این اطمینان را به شما می‌دهیم که هرگز به درون آب پرتاب نخواهید شد. در تمامی کلاب‌های تفریحی ساحلی تفریح سوپر توی ارائه می‌شود. شما می‌توانید از صبح ساعت ۱۰ تا بعدازظهر ساعت ۶ سوپر توی را در بدروم تجربه کنید.

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

  • مدت زمان سوپر توی: تقریبا ۱۰ دقیقه که شامل چرخش ۳ دور در ساحل است.
  • هزینه تهیه بلیط سوپر توی: ۱۳ پوند (حداقل ۲ نفر برای این فعالیت مورد نیاز است)

 

رینگو بدروم

رینگو که با نام همبرگر نیز شناخته می‌شود یکی از چالش‌برانگیزترین تفریحات آبی بدروم است. چرا که در این تفریح شما سوار بر تیوبی حلقه‌ای شکل خواهید شد. این تیوب با سرعت بالایی بر روی آب کشیده خواهد شد و شما باید در مقابل افتادن درون آب مقاومت از خود نشان دهید. چرا که راننده قایق نهایت سعی خود را خواهد کرد که با چرخش‌های هیجان‌انگیز و سرعت بسیار بالا شما را درون آب پرتاب کند. به خصوص اگر به صورت چند نفره سوار بر رینگو شوید تیوب‌های شما در نیمه‌های راه با سرعت بالا به یکدیگر کوبیده می‌شوند که این خود هیجان شما را دوچندان خواهد کرد. رینگو همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر برگزار می‌شود.

  • مدت زمان رینگو: تقریبا ۱۰ دقیقه که شامل چرخش ۳ دور در ساحل است.
  • هزینه تهیه بلیط رینگو: ۱۳ پوند به ازای هر یک نفر (حداقل ۲ نفر برای این فعالیت مورد نیاز است)

 

بنانا سواری بدروم

همان طور که از نام این تفریح آبی می‌توان متوجه شد شما بر روی تیوبی به شکل موز سوار خواهید شد و این تیوب همانند دیگر تفریحات آبی به کمک قایق موتوری کشیده می‌شود. از مزایای بنانا سواری گروهی بودن و ارزان بودن آن در مقایسه با دیگر تفریحات آبی بدروم است. بنابراین شما می‌توانید به صورت دسته‌جمعی سوار بر آن شده و لحظات شادی را برای همدیگر رقم بزنید. در تمامی روزهای تابستان بین ساعات ۱۰ صبح الی ۶ بعدازظهر شما فرصت لذت بردن از بناناسواری را خواهید داشت.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

  • مدت زمان بنانا سواری: تقریبا ۱۰ دقیقه که شامل ۳ دور چرخش در ساحل است.
  • هزینه تهیه بلیط بنانا سواری: ۹ پوند به ازای هر یک نفر (حداقل ۴ نفر برای این فعالیت مورد نیاز است)

 

فلای بورد بدروم

فلای بورد تفریحی فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای کسانی است که عاشق پرواز و انجام حرکات آکروباتیک هستند. چرا که در این ورزش و تفریح آبی شما به کمک نیروی فشاری آب بر روی هوا معلق خواهید شد. فلای بورد مخصوص کسانی است که قبلا تمرین چنین ورزشی را داشته‌اند و باید تقریبا نیروی جسمانی خوبی را داشته باشید. در سواحل بدروم می‌توانید تجربه فلای برد را به همراه آموزش‌های لازم داشته باشید. این تفریح در فصل تابستان در اغلب سواحل تفریحی ارائه می‌گردد.

  • مدت زمان فلای بورد: ۱۵ دقیقه
  • هزینه تهیه بلیط فلای بورد: ۴۲ پوند

 

قایق پارویی بدروم

اگر بیشتر از هیجان به دنبال ورزش و آرامش در بدروم هستید بهتر است به سراغ قایق پارویی بروید. پس یک قایق پارویی را اجاره کرده و لحظات توام با آرامش را در میان آب‌های نیلگون و زلال بدروم برای خود خلق کنید. اگر احساس می‌کنید که خودتان توانایی پارو زدن را ندارید حتما از مسئول مربوطه درخواست کمک بکنید. البته در چنین شرایطی باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید. البته هزینه قایق پارویی در مقایسه با مدت زمان آن به نسبت دیگر تفریح‌ها ارزان‌تر است. توجه داشته باشید که امکان سوار شدن به قایق پارویی در روزهای طوفانی را نخواهید داشت.

 

بهترین مراکز خرید در سفر با تور بدروم

  • مدت زمان قایق پارویی: ۱ ساعت
  • هزینه تهیه بلیط قایق پارویی: ۱۵ پوند
۱۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران