۶ مقصد گردشگری تایلند برای سفر در فصل بارانی

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۶ مقصد گردشگری تایلند برای سفر در فصل بارانی

"سرزمین لبخند‌ها" یکی از مقاصد محبوب در جهان به حساب می‌آید. کشوری که وضعیت آب و هوایی گرم‌سیری‌اش، دو فصل خشک و بارانی دارد و خیلی‌ها به واسطه‌ی باران‌های گاه و بی‌گاه، فصل بارانی را برای رفتن به تور تایلند انتخاب نمی‌کنند. اما چند جایی در این کشور وجود دارد که حتی در این فصل هم می‌توانید به آن‌جاها سفر کرده و روزهایی درخشان را در تایلند سپری کنید.

 

فصل بارانی تایلند

بسته به این که به کجای تایلند سفر می‌کنید، فصل بارانی کمی تفاوت دارد. شمال تایلند بیشتر به آن چرخه‌ی دو فصلی که انتظارش را دارید نزدیک است و بین ماه‌های دسامبر تا مِی فصل خشک این بخش از کشور محسوب شده و بین ماه‌های جون تا نوامبر، فصل بارانی‌اش از راه می‌رسد. باران‌های موسمی این منطقه بیشتر بر روی شهرهایی همچون آیوتایا یا لوپبوری تاثیر می‌گذارد. جنوب تایلند اما یک مقدار فصولش قابل تغییر است و بعضی اوقات در شروع فصل بارانی آن نیز برای مدت زیادی، بارش‌های کمی می‌بارد. فصل بارانی در این مناطق بین سپتامبر و فوریه است که البته وضعیت هوا در مناطق جنوب غربی در اکتبر خوب می‌شود.

نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که فصل مانسون یا همان بارش‌های موسیمی مثل بعضی دیگر از کشورها، خیلی بد نیست و اگر چه ممکن است باعث شود در بعضی روزها نتوانید بعضی از تفریحات را به انجام برسانید، اما خبری هم از طوفان‌ و بادهای بسیار شدید در مقاصد مهم گردشگری نیست.

 

جاذبه‌های تاریخی کم‌تر دیده شده‌ی شهر قدیم بانکوک

آیا می‌توان در فصول بارانی به تایلند سفر کرد؟

با این که ماه‌هایی از سال در تایلند به عنوان فصل بارانی شناخته می‌شود، با این حال شما می‌توانید در تمام طول سال به این کشور سفر کرده و حسابی در آن‌جا به گردش و تفریح بپردازید. البته اگر خیلی وابسته به تفریحات آبی هستید، در این روزها گاهی به خاطر بارش و مواج شدن دریا، ممکن است بعضی روزها نتوانید به این فعالیت‌ها بپردازید اما اگر دوست دارید در طبیعت تایلند گردش کنید، به سراغ مراکز تفریحی بروید یا از مراکز خرید دیدن کنید، در تمام طول سال امکان این کار را دارید.

همچنین نباید فراموش کنید که تمام طول سفر شما به روزهای بارانی نخواهد خورد و همیشه چند روز هوای خوب را تجربه خواهید کرد. مضاف بر این که در این فصول، سفر به تایلند، بسیار ارزان‌تر از روزهای دیگر سال خواهد بود. جمعیت کم‌تری هم در شهرهای مهم تایلند حضور داشته و لذت بردن از این کشور راحت‌تر می‌شود.

بهترین مقاصد گردشگری برای فصل بارانی در تایلند

اما با همه‌ی این صحبت‌ها، یک سری مقاصد عالی وجود دارند که شما می‌توانید در فصل بارانی به آن‌جاها سفر کرده و مطمئن باشید که روزهایی خوش را در سفر تجربه می‌کنید.

بانکوک

بدون شک یکی از بهترین مقاصدی که می‌توانید برای سفر در چنین روزهایی انتخاب کنید، بانکوک است. پایتخت تایلند پربازدیدترین مقصد گردشگری در دنیا به حساب آمده و دنیایی از جاذبه‌های گردشگری مختلف را در خود دارد. در واقع بخش زیادی از فعالیت‌هایی که در تور تایلند به انجام خواهید رساند، در محیط‌های سرپوشیده است و اصلا مهم نیست که شرایط آب و هوایی به چه صورتی خواهد بود. این شهر چندین و چند موزه‌ی جذاب، گالری‌های هنری، مراکز تفریحی متعدد و پارک‌های آبی و بازی مختلف را در خود دارد.

اما مسلما یکی از امتیازات بزرگ بانکوک، داشتنم انبوهی از مراکز خرید لوکس و مدرن است. این مجتمع‌های بزرگ میزبان انواع برندهای بین‌المللی از آمریکا و اروپا تا چین و کره و ژاپن بوده و حتی برندهای لباس محبوب ترک را نیز در آن‌جا می‌بینید. اما این مراکز از این نظر مهم هستند که اکثرشان دارای مراکز تفریحی، مجموعه‌های سینمایی مدرن و جذاب، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و خیلی امکانات دیگر هستند. در نهایت بازارهای متعدد، گشت‌های شبانه در رودخانه، بازدید از معابد و مراکز فرهنگی و خیلی جاذبه‌های گردشگری دیگر هستند که در تور بانکوک انتظار شما را می‌کشند.

 

بهترین رستوران‌ها در ساحل جامتین پاتایا

چیانگ می

از محلی‌های تایلند بپرسید که در فصل بارانی، خودشان به کجای کشورشان سفر خواهند کرد، احتمالا از همه این جواب را بگیرید: "چیانگ می". این منطقه سرسبز و زیبا، در دسترس بوده و حتی باران‌های و گاه و بی‌گاه، طبیعت چشم‌نواز آن‌جا را زیباتر نیز می‌کند. در واقع این فصل از سال، فصل سبز چیانگ می به حساب آمده و دشت‌ها بزرگ و تپه‌های سرسبز آن تصویری جادویی به خود می‌گیرند.

چیانگ می دیدنی‌های بسیاری در خود دارد اما از معروف‌ترین کارها در این منطقه از تایلند، طبیعت گردی و بازدید از معابد فوق‌العاده زیبایی است که در آن‌جا وجود دارد. پارک ملی دوی انتانون یکی دیگر از بهترین جاهایی است که در چیانگ می‌ می‌توانید به دیدنش بروید. این مکان یکی از مرتفع‌ترین پارک‌های ملی تایلند بوده و مناظری زیبا را برایتان به نمایش می‌گذارد. همچنین رفتن به رودخانه مائه پینگ، گشت و گذار و خرید در بازارهای شبانه و بازدید از  پارک پروانه را نیز از یاد نبرید.

فیتسانولوک

اگر چه روزهای بارانی تایلند برای سفر به مقاصد ساحلی خیلی پیشنهاد نمی‌شود اما فیتسانولوک با رودخانه‌ی پر آب زیبای خود، می‌تواند مقصدی عالی برای آن‌هایی باشد که به دنبال فعالیت‌های آبی و هیجان انگیز هستند. رودخانه‌ای خروشان که ۸ کیلومتر طول داشته و می‌توانید با قایق‌های مخصوص در مسیرهای مختلف، سواری در آن را تجربه کنید. در اطراف این رودخانه جنگلی سرسبز، حیوانات مختلف و پرندگان بسیاری زندگی می‌کنند.

البته دلایل بیشتری برای سفر به فیتسانولوک وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، وجود آبشارهای متعدد در طبیعت این منطقه است. همچنین این محل نیز معابد زیبا و مراکز فرهنگی بسیاری برای دیدن دارد. البته خیلی‌ها که به فیتسانولوک می‌روند، از آن‌جا به عنوان یک مقصد برای دستیابی به منطقه تاریخی سوخوتای استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی تایلند که اگر شما هم به آن بخش از تایلند رفتید، حتما باید از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

لامپانگ

لامپانگ از آن جاهایی در تایلند است که اگر چه از مرکز توجه به دور بوده اما مکانی فوق‌العاده جذاب برای سفر خواهد بود. شهری در شمال تایلند که کمی از جنوب چیانگ می فاصله دارد و مملو از مراکز تاریخی مختلف و خیابان‌های دیدنی و جذاب بوده و از مراکز تولید سرامیک در این کشور نیز به حساب می‌آید. این مکان با نام "شهر خروس‌ها" نیز معروف بوده و این حیوان به نمادی برای آن‌جا تبدیل شده است و ظروف و دکورهای زیادی در بازارهایش پیدا خواهید کرد که به شکل این حیوان طراحی شده‌اند.

 

۹ مکان دیدنی جدید در بانکونک

این شهر منابع طبیعی زیبایی نیز در اطرافش دارد که در قلب پارک ملی چائه سون واقع شده است. کوهستانی سبز و جنگلی که چندین و چند چشمه‌ی آب گرم در خود دارد که از نظر بسیاری، خاصیت التیام دردها را در خود داشته و مردم زیادی برای آبتنی در آن‌ها به این پارک ملی می‌روند. پارک ملی چائه سون، در روزهای بارانی زیبایی بیشتری پیدا کرده و همچنین در فصل بارانی، همچون چیانگ می، سرسبز و جذاب‌تر است.

ناکون سی تاممارات

این استان جنوبی با جمعیت ۱.۵ میلیون نفری، کم‌تر در لیست مقاصد محبوب گردشگری تایلند قرار می‌گیرد اما این محل از جمله مناطق باستانی تایلند به حساب آمده و معبد مهم وات پرا ماهاتات را در خود دارد. قبل از این که در قرن ۱۷ میلادی و در دوران استعمار، اروپایی‌ها کارخانه‌های زیادی در آن‌جا بنا کنند، ناکون سی تاممارات از نظر مذهبی برای مردم منطقه بسیار مهم بود و حالا هم خیلی از بودایی‌ها برای بازدید از معابد متعدد آن به این گوشه از کشور سفر می‌کنند.

مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ناکون سی تاممارات دیوارهای شهر باستانی، موزه و ملی و آثاری است که از دوران کهن در این استان باقی مانده‌اند. اما حتما در طول سفر به این منطقه، از سالن نمایش خیمه شب بازی نانگ تالونگ بازدید کنید و شبی را به تماشای یکی از این نمایش‌های خاص بگذرانید. در این استان ریزورت‌های بسیار جذابی وجود دارد که به ساحل نادان نزدیک بوده و مناظری عالی را نیز در خود دارند. همچنین فراموش نکنید که از قهوه‌های معروف این منطقه نیز در طول سفر بچشید.

 

بهترین مکان‌ها برای اقامت در پاتایا

پای

بعد از بانکوک و چیانگ می، پای محبوب‌ترین مقصد گردشگری است که در نوشته‌ی امروز به آن خواهیم پرداخت. پای شهری کوچک است که حدودا ۱۳۵ کیلومتر از چیانگ می فاصله دارد اما اگر چیانگ می به این شهر بروید، در مسیری فوق‌العاده زیبا قدم خواهید گذاشت که خود از جذابیت‌های سفرتان به حساب می‌آید. پای کوچک است اما محصور شده در طبیعتی شگفت‌انگیز و همین دلیل اصلی برای سفر به این منطقه از تایلند است. یکی از اولین جاهایی که در این سفر به دیدنش بروید، دره پای است که اگر زحمت رفتن به مناطق بالا دستش را به خود بدهید، مناظری بی‌نظیر را خواهید دید.

یکی دیگر از جاهای دیدنی در پای، آبشار مو پائنگ است که در زیر خود چند استخر طبیعی زیبا می‌سازد که گردشگران و افراد محلی، در آن‌جا به آبتنی می‌پردازند. وجود چندین چشمه آب گرم، رودخانه‌های مختلف، آبشارهای متفاوت و مسیرهای طبیعت گردی، پای را به یکی از زیباترین شهرهای تایلند بدل کرده است که در فصل بارانی، آب و هوایی ایده‌آل داشته و خیلی راحت می‌توانید در آن‌جا به تفریح بپردازید. البته این شهر کوچک یک بازار جذاب نیز دارد که بد نیست سری به آن‌جا بزنید و از غذاهای خیابانی خوشمزه‌ای که در آن‌جا پخته می‌شود، میل کنید.

 

سونگکاران (جشن آب) ۲۰۲۲ در پوکت

۰۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران