جاهای دیدنی کلمبو

جاذبه‌های گردشگری کلمبو
جاهای دیدنی کلمبو

کلمبو، پایتخت سریلانکا، فرهنگ و تاریخ باورنکردنی جزیره را با جاذبه‌های گردشگری مدرن و امکانات رفاهی ترکیب کرده و تجارب بی‌نظیری را رقم می‌زند. تاریخ منحصر به فرد استعماری شهر (پرتغالی، هلندی و بریتانیایی) حس و حال بیشتری به این ترکیب اضافه می‌کند. این شهر به عنوان پایتخت کشور، پر از موزه‌ها و مکان‌هایی برای بازدید است که تاریخ غنی سریلانکا را به تصویر می‌کشند. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان صرفا به کلمبو می‌روند که مستقیما به یکی از مناطق تفریحی کشور برسند. ما در این مقاله سعی داریم بهتر با این شهر افسانه ای آشنا شده و مکان های دیدنی کلمبو را بررسی کنیم.

 

جاهای دیدنی کلمبو

تور سریلانکا شاید به اندازه پوکت و بانکوک انتخاب اول مسافران نباشد اما قطعا در لیست بهترین‌ها قرار دارد. این شهر تاریخی که پایتخت سریلانکا است دارای جاذبه‌های دیدنی متعددی است و چون دوره استعماری پر فراز و نشیبی را به خودش دیده تلفیقی از حس و حال شرقی و اروپایی را به نمایش می‌گذارد که خیلی دلچسب است. به این ترتیب نباید از دیدن کلیسا و مساجد در فاصله ای از هم تعجب کنید زیرا این شهر سال‌ها حظور اروپایی ها را به خودش دیده است. مکان‌ های گردشگری کلمبو سریلانکا متنوع است و این شانس را می‌دهد تا دوست داران تاریخ و فرهنگ، تفریح و خوش گذرانی، هنر و معماری و غیره، به دنبال سلایق خودش برود! در اینجا نگاهی مختصر به اولین جاهای دیدنی کلمبو که باید از آن‌ها بازدید کنید میاندازیم.

برج نیلوفر آبی

یکی از جالب ترین (و مرتفع ترین) جاهای دیدنی کلمبو که یکی از جدیدترین سازه های این شهر محسوب می‌شود برج نیلوفر آبی است. برج لوتوس کلمبو بلندترین سازه مستقل جنوب آسیا (۳۶۸ متر/ ۱۱۶۸ فوت) است و بازدید از برج لوتوس به بازدیدکنندگان چشم اندازهای بدون مانع از کلمبو و مناظر شهری و دریای اطراف ارائه می‌دهد. این برج که تجهیزات مخابراتی زیادی را در خود جای داده ، دارای یک میدان ورزش‌های الکترونیکی و مرکز نوآوری واقعیت مجازی 5G، مرکز خرید (در پایین برج)، رستوران غذاخوری لوکس و گردان، و عرشه مشاهده سرپوشیده و بیرونی است.

 

جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا

عکس از: lankatourexperts.com

 

موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو که موزه ملی سریلانکا نیز نامیده می‌شود، موزه رسمی کشور است و یکی از بهترین موزه های سریلانکا به شمار می‌رود و شما را به سفری در طول هزاران سال فرهنگ سریلانکا می برد. این یکی از آن موزه‌هایی است که دارای انواع رسانه‌ها، از آثار هنری گرفته تا مصنوعات، و همچنین لباس، جواهرات، سکه، اسلحه، و صنایع دستی بوده و  نمایش‌ها میراث فرهنگی و طبیعی کشور را نشان می‌دهند که به ترتیب زمانی ارائه شده‌اند، که از پیش از تاریخ شروع شده و تا امروز منتهی می‌شود. موزه ملی سریلانکا در سال ۱۸۷۷ در دوران استعمار توسط فرماندار جزیره که در آن زمان یک قلمرو بریتانیا به نام سیلان بود، راه اندازی شد. این موزه از جاهای دیدنی کلمبو است و در ساختمان استعماری ویکتوریایی اصلی و بزرگ خود در مرکز کلمبو در نزدیکی پارک ویهاراماهادیوی قرار دارد.

عکس از: lonelyplanet.com

 

افلاک نما سریلانکا

این افلاکنما تنها سیاره نمای سریلانکا است که می‌تواند به عنوان راهی برای فرار از گرمای آفتاب موثر عمل کند. سیاره‌نمای سریلانکا در دانشگاه کلمبو واقع شده و یک ورودی عمومی روبروی میدان استقلال دارد. سالن بزرگ دارای ۵۷۰ صندلی با سقف گنبدی شکل است و آسمان شب و صورت های فلکی آن بر روی آن قرار گرفته است. جدا از نمایشگاه ها و برنامه نویسی، این سازه به خودی خود از نظر معماری چشمگیر است و برای اینستاگرام عکس‌های خوبی به شما می‌دهد. پلانتاریوم سریلانکا همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر باز است. نمایش های عمومی ۹۰ دقیقه ای در روزهای شنبه در ساعت ۱۰ صبح و ۱۴ بعدازظهر ارائه می شود و قیمت بلیط کمتر از ۱ دلار است. علاوه بر افلاک‌نما، یک پارک فعالیت علمی در فضای باز وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند در آن بازی کنند و درباره اکتشاف و سفر فضا بیاموزند. این از جاهای دیدنی کلمبو است که می‌توان در بازدیدی خانوادگی به آن پرداخت.

 

سفر دریایی به سریلانکا

عکس از: tripadvisor.com

 

پارک ویهاراماهادی

این فضای سبز بزرگ در واقع پارک مرکزی است و مناطقی را برای استراحت و یا فرار از نور خورشید فراهم می‌کند. این پارک که اکنون به نام یکی از ملکه های باستانی کشور نامگذاری شده است، قبلاً پارک ویکتوریا نامیده می شد. پارک ویهاراماهادیوی بین موزه ملی کلمبو و تالار شهر قرار داشته و از مکان‌ های گردشگری کلمبو سریلانکا محسوب می‌شود. چندین فواره و یک باغ وحش کوچک در این پارک قرار دارد و بچه ها می‌توانند در زمین بازی ورزش کنند. می توانید از یادبود جنگ سنوتاف بنای یادبود تقدیم شده به سربازان سریلانکایی کشته شده در هر دو جنگ جهانی، و همچنین کتابخانه عمومی کلمبو که هر دو در پارک قرار دارند بازدید کنید. به علاوه این پارک میزبان بزرگ‌ترین مجسمه برنجی بودا در کل کشور است. به همین دلایل است که این پارک در رده جاهای دیدنی کلمبو قرار دارد. یکی دیگر از کارهای سرگرم کننده این است که یک دوچرخه کرایه کنید و در مسیرهای دوچرخه سواری زیادی که تعیین شده برانید.

عکس از: trip.com

 

باغ ملی جانورشناسی سریلانکا

باغ وحش بزرگ شهر کلمبو که به طور رسمی به عنوان باغ وحش جانورشناسی دهیوالا شناخته می شود، در منطقه دهیوالا واقع شده و بر آموزش و همچنین حفاظت از حیوانات و رفاه آنها تمرکز دارد. این باغ وحش یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های آسیا است که تقریبا 3 هزار حیوان مختلف از هر شکل و اندازه را در خود جای داده است. باغ وحش کلمبو هفت روز در هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است. علاوه بر باغ وحش شهری در دهیوالا، در شهر پیناوالا، حدود دو ساعت خارج از کلمبو، یک پارک حیات وحش بزرگتر، باغ وحش پیناوالا و پناهگاه فیل پیناوالا وجود دارد که هر دو توسط اداره باغ‌های جانورشناسی کشور اداره می‌شوند. با این که این باغ وحش در کلمبو واقع نشده اما همچنان به عنوان سفری یک روزه می‌تواند در رده جاهای دیدنی کلمبو قرار بگیرد.

 

راهنمای جامع رفت و آمد در سریلانکا

عکس از: visitsrilanka.com

 

تئاتر نلوم پوکونا ماهیندا راجاپاکسا

این مجموعه بزرگ و مدرن هنرهای نمایشی میزبان طیف وسیعی از موسیقی، رقص و اجراهای فرهنگی بوده و به عنوان مکان‌ های گردشگری کلمبو سریلانکا در نظر گرفته می‌شود. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در سریلانکا، این طرح عمداً یادآور گل نیلوفر آبی است و نام "Nelum Pokuna" در زبان محلی سینهالی به معنای برکه نیلوفر آبی است. برنامه های اینجا شامل اجراهای سمفونیک و اپرا (چینی، سریلانکا و غربی) است. آنها همچنین کنسرت های پاپ مدرن برگزار می‌کنند و اجراها در سالن اصلی یا در سالن آمفی تئاتر روباز اجرا می‌شوند. این تئاتر در مرکز کلمبو، روبروی پارک ویهاراماهادیوی قرار دارد. برنامه تئاتر را می توان به صورت آنلاین مشاهده کرده و همچنین می توان بلیط را به صورت آنلاین خریداری کرد.

عکس از: mapio.net

 

ساحل کوه لاوینیا

ساحل کوه لاوینیا، تفرجگاه اصلی ساحلی شهر است که هتل‌های زیادی در آن قرار داشته و می‌تواند جایگزین خوبی به جای اقامت در شهر باشد. با ۳۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر کلمبو (یا ۱۵ دقیقه با قطار) رفتن به آن راهی سرگرم کننده برای گذراندن یک بعد از ظهر یا چند روز در طول سفرتان خواهد بود. ار آنجایی که منطقه برای شنا حفاظت شده نیست پس هنگام آبتنی خیلی مراقب باشید. این ساحل که از جاهای دیدنی کلمبو شناخته می‌شود دارای چند رستوران بسیار زیبا در امتداد ساحل بوده و خود ساحل مملو از فروشندگانی است که همه چیز از غذا گرفته تا لباس شنا را می‌فروشند. به علاوه 6 عصر به بعد منظره غروب ساحل به شدت تماشایی می‌شود.

 

نکاتی درباره بازدید از پارک‌های ملی سریلانکا

عکس از: worldbeachguide.com

 

معبد گانگارامایا

این مجموعه معبد بودایی که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده مکانی برای عبادت و همچنین موزه است که بسیاری از اقلام فیزیکی، از جواهرات گرفته تا سکه‌ها و حتی یک رولزرویس قدیمی را به نمایش می‌گذارد. در طول ماه کامل فوریه (به نام "پویا") از مراسم مذهبی رنگارنگ معبد گانگارامایا دیدن کنید، که شامل یک راهپیمایی به رهبری فیل معبد است. مجموعه معبد در مرکز کلمبو نه چندان دور از دریاچه بره واقع شده است.

 

در سفر به سریلانکا چه کارهایی را نباید انجام داد

عکس از: explore.vacations

 

منبع

 

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 16 آبان 1402)

نظرات کاربران