باغ وحش دهیوالا سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
باغ وحش دهیوالا سریلانکا

باغ وحش دهیوالا سریلانکا که به بوستان ملی جانورشناسی سریلانکا هم مشهور است، از قدیمی‌ترین و اولین باغ وحش‌های روباز دنیا به شمار می‌رود و بیش از ۳۵۰ گونه جانوری و ۳۰۰۰ حیوان را در خود جای داده است. باغ وحش کلمبو در سال ۱۹۳۶ تأسیس شد. این باغ، خانه پرندگان، پستانداران، خزندگان، ماهی‌ها و دوزیستان مختلفی است که می‌توانید با بازدید از این باغ ملی و پرداخت هزینه ورودی، این جانواران رنگارنگ، کمیاب و زیبا را تماشا کنید.

 

بازدید از باغ وحش دهیوالا سریلانکا

باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo)، با نام بوستان ملی جانورشناسی سریلانکا هم شناخته می‌شود و بسیار جای دیدنی برای علاقه‌مندان به جانوارن و محیط زیست است. در دهیوالا به بهترین شکل از حیوانات نگهداری می‌شود و سالانه گردشگران متعددی از سراسر دنیا به این مکان سفر می‌کنند تا از گونه‌های مختلف جانوری دیدن کنند. این منزلگاه وسیع و کهن در میان باغ‌وحش‌های دنیا قدمتی دیرینه دارد و در دنیا شناخته‌شده است و شهرت دارد. از طرفی، دهیوالا گاهی حیوانات خود را برای اهداف پرورشی با باغ‌های جانورشناسی دیگر مبادله می‌کند. در سفر با تور سریلانکا، بازدید از باغ وحش دهیوالا سریلانکا که مکانی شگفت‌انگیز برای همه سنین است را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید.

acmetravels.com

 

جانوران باغ وحش دهیوالا سریلانکا

در باغ جانورشناسی دهیوالا کلمبو، گونه‌های جانوری مختلفی در فضای روباز نگهداری می‌شوند. همین موضوع باعث جلب توجه گردشگران شده است. باغ وحش دهیوالا سریلانکا علاوه بر تنوع گونه‌های جانوری، طبیعت بسیار زیبا و رنگارنگی هم دارد که برای هر گردشگر از هر نقطه دنیا جذاب است. این باغ وحش به بخش‌های نگهداری از پرندگان، خزندگان، آبزیان، فیل‌های آفریقایی، پستانداران و پروانه‌ها تقسیم می‌شود و شما می‌توانید به هر کدام از آنها که بیشتر علاقه‌مندید بروید و بازدید کنید. بی‌شک در این باغ وحش با انواع حیواناتی روبه‌رو  می‌شوید که تا ‌به ‌حال از آن‌ها نشنیده یا حتی عکسشان را در فضای مجازی ندیده‌اید. در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

 

فیل‌ سواری در سریلانکا

 kidszoo.org

 

انواع حیوانات کمیاب باغ وحش دهیوالا سریلانکا

در دهیوالا تعداد قابل‌توجهی از گونه‌های جانوری زندگی می‌کنند. که شاید نام برخی از آنها را نشنیده باشید و دیدن آنها از نزدیک برای شما هیجان‌انگیز و یک تجربه فراموش نشدنی باشد. جالب است که بدانید سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر از باغ وحش دهیوالا سریلانکا بازدید می‌کنند. در این باغ، علاوه بر انواع پستانداران وحشی و اهلی، خزندگان، پرندگان، دوزیستان، آبزیان و پروانه‌ها همچون شیر، ببر، میمون، فیل، گورخر،‌ شترمرغ و خرس، حیوانات عجیب دیگری هم وجود دارند که برای هر کس ممکن است جالب به نظر برسد. برخی از آنها عبارتند از: آناکوندای سبز، اژدهای کومودو، فیل سریلانکایی، طوطی ماکائو، قوی خاموش، ایگوانای کرگدنی و توراکوی بنفش. دیدید؟ اسم چند مورد از آنها به نظرتان جدید بود؟ پس اگر آنها را از نزدیک ببینید چه خواهید گفت!

images.squarespace-cdn.com

 

دسترسی به باغ وحش دهیوالا سریلانکا

برای رسیدن به باغ وحش دهیوالا می‌بایست ابتدا با تور کلمبو خود را به پایتخت تجاری سریلانکا برسانید. این باغ وحش در فاصله ۴۰ کیلومتری فرودگاه کلمبو، در جاده کواری واقع شده است. برای دسترسی به این جاذبه می‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، تاکسی یا قطار استفاده کنید. قطارهایی که در بندر کلمبو واقع شده‌اند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، شما را به این باغ وحش می‌رسانند. فراموش نکنید که زمان خود را برای بازدید از این باغ وحش تنظیم کنید تا وقت کافی برای گشت و گذار در این باغ ملی را داشته باشید. برای بازدید از باغ جانورشناسی دهیوالا مبلغ کمی در نظر گرفته شده تا همه گردشگران امکان پرداخت ورودی را داشته باشند.

 

معبد دندان مقدس بودا در سریلانکا

pasangafm.com

 

ساعت کار و هزینه ورودی باغ وحش دهیوالا سریلانکا

زمان بازدید از باغ وحش دهیوالا سریلانکا کاملا به شما بستگی دارد، اگر زمان کمی برای گردش در این باغ دارید، می‌توانید در طول یکی دو ساعت گشتی سریع از بخش‌های مختلف این مکان بزنید. اما اگر می‌خواهید روز خود را همراه فرزندانتان فقط صرف گردش در باغ وحش کنید، می‌توانید ساعت‌های بیشتری را در بخش‌های مختلف دهیوالا وقت بگذرانید. باغ جانورشناسی دهیوالا هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز است. هزینه ورودی باغ برای بزرگسالان ۴۰۰ روپیه و برای کودکان ۲۰۰ روپیه است که ممکن است بسته به زمان سفر شما این مبلغ تغییر کند. گردش در باغ وحش دهیوالا سریلانکا یکی از تفریح‌های اقتصادی در این کشور به شمار می‌رود که میان گردشگران نیز محبوب است. اگر بخواهید از کلیه بخش‌های باغ وحش بازدید کنید، به طور میانگین دو ساعت زمان نیاز دارید.

news.lk

 

دانستنی های بیشتر درباره باغ وحش دهیوالا سریلانکا

از آنجایی که آب‌وهوای سریلانکا گرم و خشک است، برای اینکه از باران‌های شدید، گرمای طاقت‌فرسا و سرمای استخوان‌سوز در امان بمانید، بهترین زمان برای بازدید از این باغ ملی جانورشناسی، ماه‌های اکتبر تا فوریه است. دهیوالا طبیعت بسیار زیبایی دارد و یکی از بهترین مقاصد برای سفر محسوب می‌شود. علاوه بر این دیدنی‌های اطراف باغ وحش دهیوالا نیز از جذابیت‌های منطقه به حساب می‌آید. برخی از آنها عبارتند از: به معبد گالویهارا، معبد پراتهی بیمبارامایا، سالن سینمای کانکورد، آواریوم د فیش استاپ و ساحل دهیوالا. هر کدام از این مکان‌ها در فاصله کمتر از سه کیلومتری باغ وحش قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها نیازی به ماشین ندارید. همچنین اگر قبل یا پس از بازدید گرسنه بودید و خواستید به رستوران بروید، رستوران‌های سیلور اسپون، مجیک کورن، جومبو، سوئیت سیکرت و هوم مید فود نزدیک هستند و می‌توانید یکی از آنها را برای سفارش غذای بین‌المللی یا غذاهای محلی سریلانکا انتخاب کنید.

 

مراکز خرید در کلمبو سریلانکا

 upload.wikimedia.org

 

تماشای زیبایی‌های دهیوالا

باغ وحش دهیوالا سریلانکا، گلزاری سرسبز و وسیع از زیباترین گیاهان رنگارنگ دنیاست که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. در همان ابتدای ورود به بخش پرندگان، با خوشامدگویی گروهی از فلامینگوهای بامزه که برخی از زیباترین و رنگیترین پرندگان سریلانکا هستند روبه‌رو می‌شوید. بی‌شک کودکانتان بیشتر از همه ذوق‌زده خواهند شد. سپس با بازدید از آکواریوم‌های بزرگ تعبیه شده در بخش آبزیان انواع ماهی‌های جالب و دوست داشتنی را می‌بینید. در بخش نگهداری از خزندگان هم بیش از ۳۲ گونه مختلف بومی از خزندگان جذاب و خطرناک همچون کروکدیل کوتوله، ایگوآناهای سریلانکایی، مارمولک‌های سبز جنگلی و مارهای زهرآگینی از قبیل افعی‌های سمی، کبراهای هندی و حتی پیتون‌های عظیم‌الجثه وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آنها بازدید و خزندگانی رنگارنگ را تماشا کنید. جالب است بدانید که می‌توانید از گشت سافاری شبانه برای گردش در بخش پستانداران استفاده کنید و فعالیت‌های جالب و مهیج حیواناتی نظیر ببر سفید و شیر آفریقایی را در شب نظاره کنید.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران