مکان‌هایی در آسیا که می‌توانید هیجان شنا با کوسه‌ها را تجربه کنید

اطلاعات مفید
مکان‌هایی در آسیا که می‌توانید هیجان شنا با کوسه‌ها را تجربه کنید

بسیاری از ما در مورد شنا با کوسه‌ها شنیده‌ایم. اما آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که شما هم دل به این فعالیت هیجان انگیز بزنید؟ مسلما هر کسی دل این را ندارد که از نزدیک به آرواره‌های این حیوان باشکوه نگاه بندازد، اما اگر خواستید، امکان انجام این کار در کشورهای آسیایی نیز وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید با معرفی مکان‌هایی که می‌توانید در آسیا با کوسه‌ها شنا کنید.

 

 

اول از هر چی، آیا شنا با کوسه‌ها امن است؟

این سوالی است که ذهن هر کسی را به خود مشغول می‌کند. باید در نظر داشته باشید که ترس از کوسه در ذهن ما تنیده شده است و این کار به واسطه فیلم‌هایی بوده که این سال‌ها تهیه شده است. در واقعیت، شانس اینکه در هنگام رد شدن از خیابان آسیب ببینید، بسیار بیشتر از این است که کوسه‌ای به شما آسیب برساند. واقعیت کاملا متفاوت از آن چیزی است که به تصویر کشیده می‌شود و تعداد کوسه‌های در سال‌های اخیر به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است. از همین رو است که شاید این کوسه‌ها هستند که باید از آدم‌ها بترسند نه برعکس. مضاف بر اینکه برنامه‌های شنا با کوسه، همیشه به صورت کاملا کنترل شده و امن انجام می‌شود و شاید هر چقدر مردم بیشتری این حیوانات زیبا را از نزدیک ببینند، بیشتر در محافظت از آن‌ها تلاش کنند.

 

 

 شنا با کوسه‌ها

 

 

مالاپاسکوا، فیلیپین

منطقه موناد شوال در مالاپاسکوا، به دنیای شگفت‌انگیز زیر آبش معروف است، جایی که شما می‌توانید با کوسه‌های مختلفی شنا کنید. برای دیدن این حیوانات شگفت‌انگیز، حتی نیاز به شنا کردن هم نخواهید داشت و آب این منطقه‌ی بسیار زیبا آنقدر شفاف است که به راحتی می‌توانید بعضی از آن‌ها را از روی صخره به تماشا بنشینید. بهترین زمان برای شنا با کوسه‌ها در این منطقه، ماه‌های مارس و آوریل است، زمانی که کوسه‌های کله چکشی به مالاپاسکوا می‌آیند. البته مالاپاسکوا، چیزهای بسیار بیشتری برای کسانی که به غواصی علاقه داشته باشند ارائه می‌کند و آن‌ها می‌توانند در نقاطی همچون جزیره گاتو، موجودات آبی شگفت‌انگیزی همراه با گونه‌های دیگری از کوسه‌ها را نیز ببینند.

 

سواحل جذاب و شگفت‌انگیز فیلیپین

 

 

مالاپاسکوا

 

 

مالدیو

در حال حاضر با توجه به طبیعت فوق‌‌العاده و امکاناتی که مهیا است، مالدیو بهترین جا برای شنا با کوسه‌ها در آسیا باشد. چند نقطه مختلف این کشور برای این کار پیشنهاد می‌شود. "فوواه مولاح " یکی از این جاهاست که بسیاری آن را بهترین نقطه‌ی آسیا برای شنا با کوسه‌ها می‌دانند. جایی که شما امکان شنا با ببر کوسه را پیدا خواهید کرد که از گونه‌های بسیار زیبای کوسه‌ها به حساب می‌آید. البته در این منطقه کوسه‌های کله چکشی هم به وفور پیدا می‌شود و با توجه به اینکه نقاط ایزوله زیادی برای غواصی در نظر گرفته شده و شرکت‌های زیادی به ارائه خدمات مشغولند، کار واقعا برای گردشگران با هر نوع تجربه‌ای مهیا است. نکته دیگر اینکه غواصی در این منطقه نیز تنها به تماشای کوسه‌ها محدود نشده و موجودات بزرگ زیادی در زیر آب هستند که می‌توانید با آن‌ها شنا کنید.

 

 

مالدیو

 

 

"واوو" از دیگر نقاط معروف مالدیو برای شنا با کوسه‌ها است. بخش‌های صخره‌ای بسیار عالی که به صورت باریکه‌هایی در آب‌های عمیق نزدیک به ساحل شکل گرفته‌اند، جایی عالی برای شنا با کوسه‌ها است و در آن امکان شنا با گونه‌های مختلف کوسه‌ها  از جمله کوسه‌های خاکستری را خواهید داشت. از طرفی غارهای متعددی نیز هستند که در آن‌ها امکان شنا با کوسه‌های کله چکشی را خواهید داشت.

 

 

سیپادان، صباح، مالزی

سیپادان، تنها جزیره‌ی اقیانوسی مالزی یکی از بهترین نقاط آسیا برای شنا با کوسه‌هاست. جایی که به خاطر آتشفشانش معروف شده، در میان غواصان به دنیای زیر آب شگفت‌انگیزش معروف است. آب‌های عمیق، مرجان‌های زیبا و موجودات متنوعی که در سواحل این منطقه زندگی می‌کنند، از آن آکواریومی طبیعی و بی‌نهایت زیبا ساخته است. کوسه‌های سفید، پلنگ کوسه و کوسه‌های کله‌چکشی از انواع کوسه‌هایی هستند که شما را برای دیدنشان به زیر آب می‌برند. با این حال شما در آب‌های این منطقه می‌توانید لاکپشت‌های دریایی بزرگ و انواع بسیار زیادی از ماهی‌ها را تماشا کنید. اما بهتر است بین ماه‌های آوریل تا جون یا سپتامبر تا نوامبر با تور مالزی برای این کار برنامه ریزی کنید، که بهترین زمان ممکن است.

 

 

سیپادان

 

 

راهی ساده‌تر برای شنا با کوسه‌ها

آسیا دارای چندین و چند آکواریوم بسیار بزرگ است که روزانه‌ها چند ده هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. بعضی از این آکواریوم‌های بزرگ همچون آکواریوم دبی واقع در مرکز خرید دبی، این امکان را به شماها می‌دهند تا در آن‌ها غواصی کنید. یکی از دلایل غواصی در این آکواریوم‌ها، شنا با کوسه‌ها در مکانی بسیار امن، راحت و بدون دغدغه است.

 

زیباترین پارک‌های ملی مالزی که باید از آن‌ها بازدید کنید

 

 

اکواریوم دبی

۱۹ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران