عجایب هفتگانه جدید جهان

اطلاعات مفید
عجایب هفتگانه جدید جهان

وقتی صحبت از انتخاب یک مقصد گردشگری می‌شود همه افراد دوست دارند به جاهایی سفر کنند که در نوع خود بی‌نظیر هستند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید ما به شما بازدید از عجایب هفتگانه جدید جهان را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که بازدید از این مکان‌ها قطعا به یکی از بهترین خاطرات سفر شما در طول زندگی تبدیل شده و در عین حال تجربه‌های به یادماندنی و خاصی را رقم خواهید زد. پس اگر شما نیز مشتاق هستید تا با این مکان‌های منحصر به فرد دنیا آشنا شده و سفری خاص و استثنایی را تجربه کنید در خواندن ادامه این مطالب ما را همراهی کنید.

 

عجایب هفتگانه جدید جهان

در سال ۲۰۰۰ یک بنیاد سوئیسی کمپینی را برای تعیین عجایب هفتگانه جدید جهان راه اندازی کرد. علت آن این بود که در میان فهرست اولیه عجایب هفتگانه جهان تنها یک مورد از آن‌ها یعنی اهرام مصر پا برجا بوده و مابقیه در اثر گذر زمان تخریب شده و از بین رفته‌اند. در نتیجه لیست جدید از بناهای تاریخی و باشکوه جهان تحت عنوان عجایب ۷گانه جدید معرفی گردید: این هفت جاذبه استثنایی جهان عبارتند از:

 

۱. دیوار بزرگ چین، چین

دیوار بزرگ چین (Great Wall of China) که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ساختمانی در جهان شناخته می‌شود، موفق شده صدر نشین عجایب هفتگانه جدید جهان باشد. این دیوار عظیم که طول آن حدود ۸۸۵۰ کیلومتر بوده این روزها به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در میان مسافران تور چین تبدیل شده است. تاریخچه ساخت این دیوار به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد و گفته می‌شود تکمیل آن حدود دو هزار سال زمان برده است. این مجموعه عظیم و باشکوه از دو دیوار موازی و همچنین برج‌های دیده‌بانی و پادگان‌ها روی سنگر تشکیل شده و گفته می‌شود هدف از ساخت آن محافظت از کشور در برابر حملات دشمن در طول تاریخ بوده است.

عکس: education.nationalgeographic.org

 

۲. تاج محل، هندوستان

مورد بعدی از عجایب هفتگانه جدید جهان که این روزها مورد بازدید توریست‌های بسیاری در تور هند قرار می‌گیرد، تاج محل (Taj Mahal) نام دارد. این مجموعه در شهر توریستی آگرا، هند، واقع شده و به عنوان یکی از نمادین‌‌ترین بناهای تاریخی جهان شناخته می‌شود. داستان تاج محل از این قرار است که امپراتور شاه جهان (پادشاه وقت هندوستان در (۱۶۲۸-۵۸)) به عشق همسرش ممتاز محال دستور ساخت آن را داد و امروزه مقبره ممتاز محال در همینجا قرار گرفته است. گفته می‌شود حدود ۲۲ سال برای ساخت این مجموعه که شامل یک باغ بزرگ و یک استخر است، طول کشید و حدود ۲۰۰۰۰ کارگر در ساخت آن زحمت کشیدند. آنچه امروزه تاج محل را در میان توریست‌ها ارزشمند کرده در کنار داستان عاشقانه‌ معماری زیبا و باشکوه آن است که تماما از سنگ مرمر سفید به همراه سنگ‌های نیمه قیمتی در طراحی آن به کار رفته‌اند.

 

بهترین مقاصد دنیا برای برگزاری مراسم عروسی

عکس: en.wikipedia.org

 

۳. چیچن ایتزا، مکزیک

چیچن ایتزا (Chichén Itzá) یکی از شهرهای مایاها در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک است که در قرن ۹ و ۱۰ میلادی شکوفا شد. در آن دوران قبیله‌ای به نام مایا ایتزا تعدادی بنای تاریخی و معابد مهم ساختند که یکی از آن‌ها به نام کاستیلو که طراحی هرمی شکل دارند توانسته در طول سال‌ها از آسیب‌های محیطی جان سالم به در برده و نام خود را در میان عجایب هفتگانه جدید جهان بگنجاند. این بنای باشکوه دارای ارتفاعی در حدود ۲۴ متر است که از ۳۶۵ پله (نماد تعداد روزهای سال شمسی) برای بالا رفتن از آن استفاده می‌شود. همچنین از اعجایب این سازه به طراحی خاص آن اشاره می‌کنند که گفته می‌شود در فصل‌های بهار و پاییز در حین غروب خورشید سایه‌هایی بر هرم افکنده می‌شود که ظاهری شبیه با ماری را دارند که گویا بر روی پلکان‌های آن می‌لغزند. 

عکس: myaland.com 

 

۴. پترا، اردن

شهر باستانی پترا (Petra) واقع در اردن که در دره‌ای دورافتاده و در میان کوه‌ها و صخره‌های ماسه سنگی واقع شده مورد دیگری از عجایب هفتگانه جدید جهان است که امروزه مورد بازدید گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد. بر اساس داستان‌های نقل شده گفته می‌شود این یکی از جاهایی بود که حضرت موسی در آن به صخره‌ای برخورد و آب از آن فوران کرد. این شهر متروکه که زمانی رونق بسیار زیادی داشت در حال حاضر با صخره‌های قرمز رنگ و فضای خاص خود که گویا بازدیدکنندگان را به سفری در زمان به دنیایی دیگر می‌برد مورد توجه همگان قرار گرفته است. گفته‌ها حاکی از آن هستند که پترا در دوران اوج خود جمعیتی در حدود ۳۰۰۰۰ نفرد داشته و در اثر زمین لرزه بزرگ در سال ۳۶۳ پس از میلاد و سپس زلزله دیگری در سال ۵۵۱ به تدریج متروک شد و حتی تا سال ۱۹۱۲ کسی از وجود آن خبر نداشت و در این سال‌ها از نو کشف گردید.

 

باشکوه‌ترین معابد بودایی در جهان

عکس: lonelyplanet.com

 

۵. ماچو پیچو، پرو

از دیگر عجایب هفتگانه جدید جهان ‌می‌توان به ماچو پیچو (Machu Picchu) اشاره کرد. این مکان که در نزدیکی کوزکو، پرو، قرار دارد در سال ۱۹۱۱ توسط هیرام بینگهام کشف شد. او معتقد بود که ماچو پیچو یک دژ مخفی است که در طول شورش قرن ۱۶ علیه حکومت اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این ادعا بعداً رد شد، اما هدف ساخت ماچوپیچو همچنان برای محققان به یک ابهام تبدیل شده است. هر چند بخش‌هایی از این جاذبه توریستی باستانی امروزه تخریب شده اما همچنان به دلیل به نمایش گذاشتن تراس‌های کشاورزی، میدان‌ها، مناطق مسکونی و معابد جذابی که در همین حوالی قرار دارند، توانسته نام خود را در لیست عجایب ۷گانه جدید گنجانده و با استقبال گردشگران علاقه مند به مکان‌های تاریخی روبرو شود.

عکس: en.wikipedia.org

 

۶. تندیس مسیح، برزیل

مجسمه عظیم حضرت عیسی (ع)، بر فراز کوه کورکووادو در ریودوژانیرو قرار گرفته و با شکوه و عظمت خود توانسته نام خود را در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان بگنجاند. این مجسمه دقیقاً پس از جنگ جهانی اول، زمانی که برخی از برزیلی‌ها از «جرم بی خدایی» می‌ترسیدند، ساخته و در این مکان قرار گرفت. البته ساخت و ساز این مجسمه در سال ۱۹۲۶ آغاز و حدود پنج سال طول کشید. به طوری که در نهایت مجسمه ای به بلندی ۳۰ متر به همراه پایه‌ای به ارتفاع ۸ متر ساخته شده و در ارتفاعات ریودوژانیرو قرار داده شد. شایان ذکر است که این بزرگترین مجسمه آرت دکو در جهان بوده و از جنس بتن ساخته شده که تقریباً از شش میلیون کاشی برای پوشاندن آن استفاده شده است. این مجسمه به قدری بلند است که تا کنون چندین بار مورد اصابت صاعقه قرار گرفته و حتی در سال ۲۰۱۴، نوک انگشت شست عیسی مسیح در جریان طوفان آسیب دید.

 

ارزان ترین مقاصد توریستی در آسیا

عکس: fodors.com

 

۷. کولوسئوم، رم

آخرین مورد از عجایب هفتگانه جدید جهان که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، کولوسئوم (Colosseum) نام دارد. کولوسئوم در رم قرار گرفته و در قرن اول به دستور امپراتور وسپاسیان ساخته شد. این آمفی‌تئاتر که یک شاهکار مهندسی به شمار می‌آید ابعادی در حدود ۱۸۹ در ۱۵۶ متر داشته و دارای طراحی بسیار پیچیده‌ای از طاق‌ها است که آن را در نوع خود بی‌نظیر کرده‌اند. گفته می‌شود این مجموعه توانایی برگزاری ۵۰۰۰۰ تماشاگر را داشت که رویدادهای مختلف در آن برگزار می‌شدند که احتمالا مهم‌ترین آنها نبردهای گلادیاتورها بود یعنی نبرد مردان با حیوانات بود. علاوه بر این، گاهی اوقات آب برای درگیری‌های دریایی ساختگی به کولوسئوم پمپ می‌شد. این مکان در طول تاریخ رم اهمیت بسیار زیادی داشته و شاهد اتفاقات مهم بسیار زیادی در آن دوران شده که امروزه به مکانی مهم برای بازدید توریست‌های سرتاسر دنیا تبدیل گردیده است.

عکس: livescience.com

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران