معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

شهر مشهد به واسطه وجود حرم مطهر رضوی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود که گردشگران زیادی از ایران و دیگر کشورهای مسلمان جهان از آن دیدن می‌کنند. این شهر اما به عنوان یک مقصد توریستی، چیزهای بسیار زیادی برای عرضه دارد، از جمله مراکز خرید بسیار عالی، رستوران‌های معروف و البته مراکز تفریحی متعدد. از جمله مراکز تفریحی که مشهد به آن معروف است، پارک‌های آبی متعدد آن است که در این مقاله قصد داریم به آن‌ها اشاره‌ای داشته باشیم. پس اگر در سفر با تور مشهد خواستید در تونل‌های آبی هیجان انگیز آدرنالین خونتان را بالا ببرید، در ادامه با ما همراه شوید.

 


سرزمین موج های آبی


یکی از اولین چیزهایی که در مورد سرزمین موج‌های آبی باید مدنظر داشت این است که، این پارک اگر چه بسیار مجهز بوده و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد، اما به صورت همزمان در دو سالن مجزا با امکانات تقریبا یکسان، هم میزبان آقایان خواهد بود و خانم‌ها. یعنی در تمام طول هفته هم آقایان می‌توانند به این پارک مراجعه کنند و هم خانم‌‌ها. این پارک از نظر بزرگی و امکانات، برترین پارک آبی مشهد و حتی بهترین پارک آبی ایران به حساب می‌آید. مساحت این پارک به راحتی با برترین پارک‌های آبی دنیا قبل رقابت است و از نظر تنوع وسایل بازی، سرسره‌ها و تونل‌های آبی نیز شاید به اندازه پارک‌های آبی خاص روباز نرسد، اما در بین پارک‌های سرپوشیده جزو بهترین‌ها در منطقه و جهان در نظر گرفته می‌شود. در این پارک سرسره‌های مارپیچ بلند، سرسره‌های سریع و آهسته، تجهیزات مخصوص کودکان، حمام ترک، استخر، جکوزی، رستوران، کافی شاپ و بسیاری امکانات دیگر است که همگی با همان بلیط وردی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 

 

موج های آبی

 


آدرس: مشهد ،بزرگراه آسیایی ،قاسم آباد (شهرک غرب) ،بلوار اندیشه ،نبش اندیشه ۸۳ ،سرزمین موج‌های آبی

 


پارک ساحلی آفتاب


پراک ساحلی آفتاب مشهد یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیاست که با طراحی بسیار زیبا و امکانات متعدد، ساعات مفرحی را برای مشتریانش رقم می‌زند. از امکانات بسیار عالی موجود در این پارک می‌توان به چند سرسره بلند عالی از جمله سرسره بیست متری سقوط آزاد، استخر موج ۳۵ متری، انواع سرسره سریع و آهسته، تونل‌های آبی، رودخانه‌ی سراسری به دور پارک، مدل‌های جذاب غار و صخره سنگی و بسیاری چیزهای دیگر اشاره کرد. حتی یک استخر مخصوص غواصی به عمق ۲۰ متر برای آن‌ها که به این ورزش علاقه دارند نیز طراحی شده است. با این حال ایراد بزرگی که به این پارک وارد است، تفاوت امکانات سالن بانوان با سالن آقایان است، اگر چه خانم‌ها و آقایان به صورت همزمان می‌توانند از سالن‌های مخصوص خود استفاده کنند و بر روی سقف نیست جایی برای حمام آفتاب خانم‌ها در نظر گرفته شده، اما در نهایت امکاناتی که در سالن بانوان است بسیار کم‌تر از سالن آقایان محسوب می‌شود.

 

 

 پارک ساحلی آفتاب

 


آدرس: مشهد ،انتهای بلوار خیام شمالی ،میدان بهارستان ،جنب مجتمع تجاری الماس شرق ،پارک ساحلی آفتاب

 


پارک آبی ایرانیان


شرکت معروف White Water Park که یکی از طراحان برجسته پارک‌های آبی دنیاست، به عنوان مشاور در زمینه طراحی و ساخت این مجموعه کمک کرده است و الگوی آن نیز از روی پارک آبی سیام در اسپانیا گرفته شده. تنوع بازی‌ها در این پارک آنقدر بالاست که وقتی برای اولین وارد آن می‌شوید احتمال دارد به نظرتان خیلی شلوغ برسد، اما در اوج این فشردگی‌ها، نظمی ویژه وجود دارد که باعث می‌شود برای هر سلیقه و هر سن و سالی یک بازی خوب وجود داشته باشد. از تیوب‌های سقوط آزاد تا سرسره‌های مخصوص کودکان، بازی‌های بسیار متنوعی در محوطه پارک جاگذاری شده و در کنار آن‌ها یک استخر، سونا، سالن ورزش، جکوزی و امکاناتی از این قبیل نیز وجود دارد که مراجعه کنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این استخر نیز دو سالن مجزا برای استفاده آقایان و خانم‌ها به صورت همزمان دارد. پارک آبی ایرانیان ارزان‌ترین پارک آبی مشهد است که احتمالا به همین دلیل بسیاری از شلوغی بیش از حد آن در ایام تعطیلات گلایه دارند.

 

معرفی بهترین کافه‌های شهر مشهد

 

 

 پارک آبی ایرانیان

 


آدرس: مشهد ،بزرگراه آسیایی ،قاسم آباد (شهرک غرب) ،بلوار حجاب ،نبش حجاب ۸ ،پارک آبی ایرانیان

 


سرزمین موج‌های خروشان


یکی از معروف‌ترین و البته جدیدترین پارک آبی مشهد است که به واسطه وسعت زیاد (بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده جهان) و ارتفاع بلند سقفش، توانسته بازی‌های متنوع و جذابی در خود جای دهد. البته مجموعه‌ی سرزمین‌ موج‌های خروشان تنها به پارک آبی مختص نبوده و دارای بازی‌هایی همچون زیپلاین و لیزر تگ و امکاناتی از قبیل رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ بزرگ و ... است. خود پارک آبی نیز دو سالن مجزا برای خانم‌ها و آقایان دارد که بر خلااف دیگر پارک‌ها، در بخش خانم‌ها نیز امکانات بسیار خوبی قرار داده شده است. این پارک آبی سرپوشیده دارای انواع بازی‌ها از جمله سرسره‌های متعدد، تونل‌های آبی، موج مصنوعی و ... است.

 

 

 سرزمین موج‌های خروشان

 


آدرس: مشهد ،ابتدای جاده شاندیز ،سرزمین موجهای خروشان

۱۳ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران