موزه‌های معروف شهر دهلی که باید از آنها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری دهلی
موزه‌های معروف شهر دهلی که باید از آنها دیدن کنید

دهلی یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای هند است که به نوعی مقصد اصلی گردشگران این کشور به حساب می‌آید. شهری که برترین هتل‌ها و رستوران‌های هند را در خود جای داده است و با بهترین امکانات از مسافرانش پذیرایی می‌کند. شهری که تعداد زیادی از مردمانش به زبان انگلیسی مسلط هستند چرا که سال‌ها در استعمار کشور انگلستان بوده‌اند. شهری که امنیت لازم برای سفرهای انفرادی را دارد و سالانه بسیاری از کوله‌گردان جهان را به خودش می‌کشاند. شهری که شب‌های پرشوری دارد و دورهمی‌های خاص برای مسافرانش می‌سازد. در سفرتان با تور هند به این شهر اگر به دنبال بازدیدهای فرهنگی و تاریخی هستید همراه ما باشید تا ۴ موزه‌ی خاص این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- موزه ملی دهلی نو (The National Museum)


اگر به تاریخ آسیای میانه و کشور هند که بخشی از با تاریخ ایران و نادر شاه افشار نیز تلاقی پیدا می‌کند علاقه‌مند هستید باید از این موزه دیدن کنید. جاییکه تاریخ و سلسله‌‎های مختلف حکمرانی در طول زمان‌های مختلف در آن طبقه‌بندی شده است تا شما بتوانید در یک بازدید چند ساعته، دید وسیعی نسبت به گذشته‌ی کشور هند پیدا کنید. موزه‌ای که یکی از بزرگترین موزه‌های هند به حساب می‌آید و به شما این امکان را می‌دهد که تاریخ را از روی اشیا کشف کنید. از جمله بیشترین اشیایی که در این موزه می‌توانید ببینید سفالینه‌ها، اسباب بازی‌های سفالی، تصاویر و نقاشی‌ها، خمره‌ها، کوزه‌ها، جواهرات، مهرها، ظروف برنزی و مسی، مجسمه‌ها، ابزارها و سازهای موسیقی، قالیچه‌ها، نقاب‌های سنتی و شمشیرها هستند. همچنین در این موزه می‌توانید تابلوهای ابریشمی، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و آثار هنری مرتبط با راه ابریشم میان چین و اروپا را نیز به نظاره بنشینید. درهای این موزه در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

معرفی گالری‌های هنری دهلی برای تماشای هنرهای مدرن و تجسمی

 

 

 The National Museum

 


۲- موزه ملی علوم(National Science Centre)


این موزه یکی از بزرگترین موزه‌های علوم در سراسر آسیا به حساب می‌آید و در سال ۱۹۹۲ میلادی تاسیس شده است. موزه‌ای که به هنگام بازدید از آن می‌توانید دستاوردهای فناورانه و علمی را ببینید تا سیر تحول بشری و دانش را به نظاره بنشینید. اگر به همراه خانواده به دهلی سفر کردید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این موزه دیدن کنید. چرا که بازدید از آن فرزندان شما را حتما به وجد می‌آورد و برای آنها خاطره‌ای ماندگار می‌سازد.

 

۵ فعالیت هیجان انگیز در محیط‌های سرپوشیده دهلی

 

 

 National Science Centre

 


۳- موزه هنرها و صنایع دستی (The national Crafts Museum)


اگر به هنرهای تجسمی و صنایع دستی علاقه‌مند هستید این موزه یکی از خاص‌تری موزه‌های دهلی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. جاییکه با رفتن به آن می‌توانید به نظاره مسنوجات بنشینید واگر علاقه‌مند بودید برخی از آنها را به عنوان سوغات خریداری کنید. موزه‌ای که در آن می‌توانید معماری بخش‌های ویژه‌ای از کشور هند را نیز ببینید. فنی که در آن خانه‌های چوبی و گلی در کنار یکدیگر ساخته شده‌اند. در سفرتان به دهلی به شما توصیه می‌کنیم از این موزه دیدن کنید تا در یک بایدزد فرهنگی، با هنرهای غنی این کشور نیز آمیخته شوید.

 

۹ بنای مذهبی دهلی که معماری دیدنی و فضایی روحانی دارند

 

 

 The national Crafts Museum

 


۴- موزه ملی راه‌آهن (The National Rail Museum)


در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار، ۳۰ لوکوموتیو در کنار یکدیگر قطار شده‌اند تا بیانگر تاریخ حمل و نقل ریلی در کشور هند باشند. تاریخی که بالغ بر ۱۵۰ سال قدمت دارد. قطار و صدای سوتش، قطار و رفتن‌هایش، قطار و تنهایی‌ها که می‌آفریند، قطار و صدای حرکت چرخ‌ها روی ریل‌ها، قطار و دست تکان‌ دادن بدرقه کنندگان، قطار و غروب آفتاب همه و همه تصاویر غریبی هستند که این موزه به شما نشان می‌دهد و برایتان احساس‌های متفاوت خلق می‌کند. این موزه یکی از خاص‌ترین موزه‌های دهلی است که عاشقان عکاسی و همینطور عاشقان ماجراجویی حتما از آن دیدن می‌کنند.

 

تفریح‌های ویژه‌ای که فقط در دهلی می‌توانید انجام دهید

 

 

The National Rail Museum

 

 

این موزه همچنین یک سری از خودروهای تاریخی هند را در خود نگه می‌دارد و همین امر باعث جذابیت دو صد چندان آن شده است. مانند خودرویی که خاکستر مهاتماگاندی در آن حمل شده است و یا کالسکه‌ای که ولیعهد انگلستان در ۱۸۷۶ در آن دهلی را گشته است. در سفر انفرادی و یا خانوادگی‌تان با تور هند را به شما توصیه می‌کنیم حتما از این موزه دیدن کنید. چرا که در یک بازدید تنهایی می‌تواند به مانند بستری باشد که خاطرات خوش؛ آنهایی که خیلی دلتان برایشان تنگ شده است یادتان بیاید و در یک بازدید جمعی می‌تواند لحظات فراموش ناشدنی برایتان بیافرین. در این موزه همچنین یک مسیر راه آهن که قطاری با موتور بخار در آن حرکت می‌کند وجود دارد که سوار شدن به آن به ویژه برای کودکان می‌تواند بسیار جذاب باشد. درهای این موزه هر روز تا زمانیکه هوا روشن است به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران