زیباترین جزایر مالزی (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری مالزی
زیباترین جزایر مالزی (بخش اول)

جزایر مالزی همچون نگین‌هایی درخشان در میان آب می‌درخشند و مقاصدی استثنایی برای تعطیلات محسوب می‌شوند. جزایری که اغلب دارای سواحلی استثنایی هستند و زیبای چشم نوازشان، خاطره‌‌ای ماندگار را برایتان ثبت خواهد کرد. بعضی از جزایر مالزی همچون لنکاوی، جزو مقاصد محبوب تور مالزی به حساب می‌آید اما آیا در مورد دیگر جزایر زیبای مالزی چیزی می‌دانید؟

 

جزیره لانکایان (Lankayan) | بهشتی برای اسنورکلینگ

این جزیره در دریای سولو واقع شده و بدون شک یکی از زیباترین جزایر مالزی به حساب می‌آید. این خشکی کوچک با ساحلی روش و زیبا، اگر چه مساحت زیادی ندارد، اما به خاطر وسعت مرجان‌هایی که در دور خود دارد به بهشتی برای علاقه‌مندان به اسنورکلینگ بدل شده است. ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ و آب کریستالی دور جزیره این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با راحتی بتوانید از این دنیای رنگارنگ در زیر آب دیدن کنید.

همچنین در اطراف جزیره نیز سایت‌هایی برای غواصی وجود دارد که باعث شده تا تورهای زیادی به این محل بیایند. در این جزیره یک مجموعه ویلای آبی درست شده که لذت ماندن در آن‌جا را دو چندان می‌کند. تماشای منظره‌ی غروب و طلوع آفتاب نیز از جمله مهم‌ترین لذت‌های بودن در جزیره‌ لانکایان است. بهترین زمان برای سفر به این جزیر بین ماه‌های مارس تا اکتبر است و اگر بخواهید از لاکپشت‌ها دریایی دیدن کنید، بهتر است بین جون تا سپتامبر به آن‌جا بروید.

جزیره لایانگ لایانگ (Layang Layang) | تماشای وال‌های غول پیکر

این جزیره را به خاطر فرم خاصی که دارد به نام شَلو ریف (Swallow Reef) نیز صدا می‌زنند. منظره‌ی خاص این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا و امکانات خیلی خوبی که برای گردشگران در این محل فراهم شده، روزهایی عالی را در سفر به مالزی برایتان رقم خواهد زد. فضای آرامش بخش جزیره لایانگ لایانگ برای لذت بردن از طبیعت و همچنین سواحل این منطقه عالی است.

این جزیره نیز یکی از جاهای عالی برای اسنورکلینگ و غواصی به حساب می‌آید و از جمله جاهایی در مالزی به حساب می‌آید که شما می‌توانید در آن‌جا، همراه با کوسه وال‌های معروف و بی‌آزار شنا کنید. همچنین در بخشی از این جزیره نیز، پرندگان زیادی زندگی می‌کنند که از جذابیت‌های این مکان به حساب می‌آیند. بهترین زمان برای رفتن به جزیره لایانگ لایانگ بین ماه‌های مارس تا آگوست است. برای رفتن به آن‌جا هم از کوالالامپور باید به کوتا کینابالو بروید و از این شهر حدودا دو ساعت زمان لازم داریم تا به لایانگ لایانگ برسید.

 

برترین فعالیت‌ها در شب‌های پنانگ

جزیره سلینگان (Selingan) | برای تماشای لاکپشت‌های کوچک

این جزیره کوچک در فاصله‌ی ۴۰ کیلومتری از سانداکان قرار گرفته و تجربه‌ای منحصر به فرد را برایتان به ارمغان می‌آورد که در هیچ یک از دیگر جزایر مالزی این تجربه را نخواهید داشت. در سواحل این این جزیره همیشه لاکپشت‌های دریایی را خواهید دید و اگر در بین ماه‌های جولای تا اکتبر به آن‌جا بروید، لاکشپت‌های بسیار کوچک تازه از تخم بیرون آمده را تماشا خواهید کرد که به سمت دریا حرکت می‌کنند.

البته به طور کلی سفر به این جزیره‌ی دیدنی و سرسبز، غیر از معقوله لاکپشت‌ها در هر حال جذاب خواهد بود. ساحل سفید رنگی که دور تا دور این خشکی را گرفته، ویلاهای چوبی آن و همچنین آب کریستالی‌اش، از این محل یک مقصد ساحلی فوق‌العاده ساخته است. روزها می‌توانید به آفتاب گرفتن و شنا و آبتنی در سواحل این جزیره سر کرده و سفری عالی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. غیر از فصل تخم‌گذاری، ماه‌های مارس تا جولای از نظر آب و هوایی، بهترین زمان برای رفتن به سلینگان است.

جزیره سیپیدان (Sipadan) | لذت بردن از طبیعتی زیبا و غواصی در آب‌های مالزی

یکی از پرطرفدارترین جزایر مالزی که گردشگران پرتعدادی هر ساله از آن‌جا بازدید می‌کنند. این جزیره‌ی نه چندان بزرگ با درختان بزرگ پر شده و یک ساحل بزرگ و سفید رنگ دورتادور آن را پوشانده است. البته خیلی از کسانی که به جزیره سیپیدان می‌روند، قصد ماندن در آن‌جا را نداشته و تنها چند ساعتی را برای گشت و گذار و لذت بردن از این ساحل را در آن‌جا دارند.

جزیره سیپیدان با لاکپشت‌های دریایی بزرگ، مرجان‌ها دریایی رنگارنگ، ماهی‌های پرتعداد زیبایی که در اطرافش زندگی می‌کنند و خیلی چیزهای دیگر باعث جذب گردشگر به این خشکی جذاب در دل دریا می‌شود اما به عنوان یکی از برترین مناطق مالزی برای غواصی، تورهای زیادی برای این کار به سیپیدان می‌آیند. بهترین زمان برای رفتن به جزیره بین ماه‌های آوریل تا دسامبر است و اگر عازم تور کوالالامپور هستید، باید از آن‌جا به کوتا کینابالو رفته و سپس برای رفتن به این محل اقدام کنید.

جزیره مابول (Mabul) | کایاک سواری در دریا

جزیره‌ای پنهان اما بسیار زیبا که البته خود مالزیایی‌ها به خوبی آن را می‌شناسند و برای سفرهای خاص همچون ماه عسل به آن‌جا می‌روند. اگر چه جزیره موبول خیلی بزرگ نیست، اما یک مجموعه پر تعداد از ویلاهای روی آب در خود دارد که بالای منطقه‌ای مرجانی و زیبا ساخته شده‌اند.

یکی از فعالیت‌های بسیار پرطرفدار در جزیره مابول، کایاک سواری در دل آب و تماشای ماهی‌ها به دور قایق است. البته این محل برای اسنورکلینگ نیز انتخابی عالی به حساب می‌آید و فضای آرام آن نیز، تعطیلاتی لذت بخش را برایتان به همراه خواهد داشت. در مجموع، مابول آرم، فوق‌العاده زیبا و محلی بی‌نظیر برای ماجراجویی‌های آبی است. بهترین زمان برای رفتن به آن‌جا نیز بین ماه‌های مِی تا اکتبر است و برای این کار باید از شهر سمپورنا اقدام کنید.

 

بهترین تفریحات در سفر به لنکاوری

جزیره ماتاکینگ (Mataking) | آرامش و هیجان توامان

یکی دیگر از جزایر بسیار زیبای مالزی که ترکیبی از طبیعت جنگلی فوق‌العاده عالی، ساحلی چشم نواز، اقامتگاهی لاکچری و امکانات عالی است. جایی که هم در ریزورت مجلل و اسپای بسیار خوبی که دارد، می‌توانید ساعت‌ها به کسب آرامش پرداخته و در بخش‌هایی از ساحل ریلکس کنید و در بخشی دیگر به فعالیت‌های آبی و هیجان انگیز بپردازید و حسابی از رفتن به تور مالزی لذت ببرید.

جزیره ماتاکینگ به وسیله‌ی یک خط کوچک ماسه‌ای به جزیره‌ای خیلی کوچک متصل است که می‌توانید در ساعاتی از روز، قدم زنان از روی آن گذر کنید که این کار تجربه‌ای واقعا جذاب خواهد بود. این مکان هم برای سفرهای دو نفره و هم خانوادگی مناسب است و اطراف آن‌جا نیز چند جای خیلی خوب برای غواصی دارد. باغ‌های زیبای جزیره ماتاکینگ و طبیعت جنگلی آن جذاب بوده  و تنها ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا با قایق‌های تندرو از تاوائو به این مکان برسید.

جزیره راوا (Rawa) | جزیره‌ای مرجانی و زیبا در شرق مالزی

راوا جزیره‌ای جالب است که وقتی تصاویر هوایی آن را می‌بینید، خواهید دید که در بخش از آن تپه‌ای نسبتا بلند قرار دارد، در قسمتی دیگر جنگلی پرپشت داشته و ساحلی خلیج مانند و بزرگ نیز در مرکز آن واقع شده است. برای جایی که وسعت آنچنانی ندارد، این تنوع همچون یک دنیای مینیاتوری و شگفت انگیز است.

جزیره راوا در شرق مالزی و در نزدیک سنگاپور واقع شده و نزدیک‌ترین جزیره‌ی لیست ما به کوالالامپور به حساب می‌آید. جایی که تفریحات آبی متنوعی برای شما تدارک دیده شده که در کنار اسنورکلینگ و تفریحات معمول، امکان ماهیگیری را هم دارید و همچنین بازی‌های ساحلی مختلفی نیز می‌توانید انجام دهید. بهترین زمان برای رفتن به راوا بین ماه‌های مارس تا سپتامبر است.

 

۱۲ فعالیت توریستی جذاب در پنانگ

جزیره کاپاس (Kapas) | جزیره‌ای جنگلی و چشم نواز

اگر چه سواحل شنی زیبا از خصوصیات تمام جزایری هستند که در این نوشته از آن‌ها یاد کردیم اما یکی از ویژگی‌های کاپاس ،داشتن جنگلی بارانی و بسیار زیباست که درختان بلندی دارد و باعث می‌شود در طول سفر، بارها بخواهید در مسیرهای جنگلی حرکت کرده و به صدای پرندگان گوش کنید.

این محل را به نام "جزیره پنبه‌" می‌شناسند و فضای آرامش بخش و تصویر بسیار زیبای کاپاس، سفری عالی را برای شما به همراه خواهد داشت. بهتر است بین ماه‌های مارس تا سپتامبر به کاپاس بروید و برای رفتن به آن‌جا نیز، حتما باید خود را به کوالا تِرِگانو رسانده و از آن‌جا مسیری ۱۵ دقیقه‌ای را با قایق‌های تندرو طی کنید.

جزیره تنگول (Tenggol) | سواحلی آرام و استثنایی

تنگول نسبت به خیلی از گزینه‌های دیگر لیست ما، نسبتا جزیره‌ای بزرگ بوده که فضای جنگلی و سواحلی استثنایی دارد. این مقصد گردشگری گرم‌سیری جذاب، فضای دوست داشتنی داشته و امکانات خیلی خوبی نیز برای گردشگران در آن‌جا گردآوری شده است.

در جزیره تنگول نیز، اسنورکلینگ، تفریحات آبی و شنا با کوسه وال‌ها، جزو فعالیت‌های مهم به حساب می‌آیند و با توجه به گنجایش کم اقامتگاه‌های این جزیره، عموما آن‌جا خلوت بوده و آرام است. جزیره تنگول بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر، بهترین آب و هوا را دارد.

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

جزیره ردانگ (Redang) | محبوبِ گردشگران

جزیره ردانگ یکی دیگر از جزایر بسیار محبوب و معروف در لیست ماست که توریست‌های زیادی را در طول سال به خود می‌بیند. بعضی از گردشگران در این جزیره اقامت داشته باشید و بعضی دیگر نیز در طی جزیره گردی‌های خود به آن‌جا می‌روند.

ردانگ دارای ریزورت‌های لاکچری بسیار زیبا، حیات وحش و طبیعت چشم نواز و سواحل فوق‌العاده است و امکانات کامل برای یک سفر مفرح و راحت را برایتان پدید می‌آورد. آب کریستالی و ماهی‌های رنگارنگی که در کنار ساحل می‌بینید و فضای شاد ردانگ از دیگر امتیازات این جزیره به شمار می‌آیند. بهترین زمان برای رفتن به جزیره ردانگ بین ماه‌های آوریل تا اوایل اکتبر خواهد بود.

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران