معرفی ۱۵ جاذبه‌ گردشگری در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی ۱۵ جاذبه‌ گردشگری در ویتنام

ویتنام ترکیبی شگفت‌انگیز از جاذبه‌های طبیعی و تنوع فرهنگی است. به طوری که مسافران تور ویتنام می‌توانند شاهد مناظری زیبا از کوه‌ها، مسیرهای کوهستانی پرپیچ و خم، شالیزارهای سرسبز، بناهای تاریخی و فرهنگی، سواحل و جزایر زیبا و ... باشند. مهم نیست که به دنبال هیجان در طول سفر خود هستید و یا به آرامش بیشتری احتیاج دارید. چرا که در سفر به این سرزمین زیبا فرصت برآورده کردن تمامی انتظارات خود را خواهید داشت. پس بدون اغراق می‌توان گفت که این کشور جذاب پر از شگفتی بوده و یکی زیباترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. برای داشتن سفری ایده‌آل به ویتنام در این مقاله لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی تحت عنوان جاذبه‌های گردشگری ویتنام را گردآوری کرده‌ایم.

 

۱. خلیج هالونگ (Halong Bay)

منظره دریای کارستی خلیج هالونگ یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن مناظر شگفت‌انگیز دریا است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. هزاران جزیره آهکی در این خلیج قرار دارند که در طول هزاران سال تشکیل شده‌اند. با مناظر خلیج که به بهترین شکل با قایق دیده می‌شوند، این منطقه اصلی برای سفرهای دریایی در تور ویتنام است. همچنین غارهای زیادی در خلیج هالونگ وجود دارند که می‌توان وارد آنها شده و از زیبایی آن‌ها لذت برد. از جمله دیدنی‌ترین این غارها می‌توان به هانگ سونگ سوت، ماموت، هانگ دائو گو و ... اشاره کرد.  

 

۲. شهر هوشی مین (Ho Chi Minh City)

برای طرفداران شهرهای بزرگ، هیچ بازدیدی از تور ویتنام بدون بازدید از شهر هوشی مین، مرکز تجاری شلوغ و پر رفت و آمد این کشور، واقعاً کامل نیست. خیابان‌های هوشی میمن مملو از موتورسیکلت‌ها و ماشین‌ها بوده و شما می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده بین‌المللی را در آنجا پیدا کنید. همچنین هوشی مین گزینه‌های متنوع زیادی را برای خرید شما نیز عرضه خواهد کرد. در مرکز هوشی مین یعنی دونگ خوی، یک منطقه نسبتا کوچک اما دوست داشتنی وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی در آنجا به قایق‌سواری و کشتیرانی مشغول شوند.

شهر هوشی مین به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای ویتنام دارای موزه‌ها و بناهای فرهنگی متعددی برای بازدید است. موزه HCMC و کلیسای جامع نوتردام که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است، تنها گوشه‌ای از این موارد است. علاوه بر آن برای دیدن برخی از بهترین نمونه‌های بازمانده از معماری استعماری فرانسه و همچنین بازدید از بتکده امپراتور جید با مجموعه‌ای خیره‌کننده از نمادهای مذهبی بودایی و تائوئیستی، هوشی مین یکی از بهترین فرصت‌ها را برای توریست‌ها فراهم می‌کند. این شهر عمدتا به عنوان مکانی که تانک‌های ویتنام شمالی در سال ۱۹۷۵ در آنجا متوقف شده و رسما به جنگ پایان دادند، شناخته می‌شود. پس اگر تنها قصد بازدید از یک شهر را در سفر به ویتنام دارید شهر هوشی مین را باید در اولین الویت خود قرار دهید. چرا که یک تنه هر آنچه را که نیاز دارید را برای شما به نمایش می گذارد.

 

راهنمای بهترین کارها در ویتنام

 

۳. شهر هو (Hue City)

یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ویتنام، هو نام دارد. این شهر مملو از آثاری از دوران سلطنت امپراتوران نگوین در قرن نوزدهم است. محوطه امپراطوری که در امتداد سواحل رودخانه زیبای پرفیوم قرار دارد، محوطه عظیمی است که در داخل آن شاهد دیوارهایی به طول ۲.۵ کیلومتر خواهید بود. در حین گشت و گذار در سطح شهر می‌توانید به بازدید از دروازه زیبای انگو مون (Ngo Mon)، کاخ تایلندی هوآ، اقامتگاه دین هو (Dien Tho) که ملکه مادران در آن زندگی می‌کردند و تالار ماندارین‌ها با نقاشی‌های دیواری سقفی منحصر به فرد نیز بروید. البته همه چیز محدود به این موارد نبوده و تعداد زیادی از مکان‌های تاریخی نیز در خارج از دیوارهای محوطه امپراطوری قرار دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای بازدید از مجموعه‌ای از مکان‌های دورافتاده که به شهر هو تعلق دارند، سفر با قایق در رودخانه عطر است. یک سفر دریایی یک روزه می‌تواند شما را به بازدید از چندین مقبره سلطنتی همراه با برخی از پاگوداها ببرد.

۴. پارک ملی فونگ نها-که بنگ (Phong Nha-Ke Bang National Park)

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ویتنام برای غارنوردی، پارک ملی فونگ نها-که بنگ می‌باشد که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این پارک یک منطقه کوهستانی با غارهای عظیم بوده که از استالاکتیت و استالاگمیت‌های بسیار زیبایی تشکیل شده است. محبوب‌ترین مقصد در داخل پارک غار بهشت ​​نام دارد که امتدادی به طول ۳۱ کیلومتر زیر زمین دارد.

 

بهترین زمان برای سفر با تور ویتنام

 

۵. شهر مای سان (My Son City)

مای سان که توسط کوه‌های سرسبز پوشیده از جنگل احاطه شده، یک شهر معبدی تاریخی در ویتنام می‌باشد که به قرن چهارم تعلق دارد. این مرکز مذهبی قدیمی هندو در طول قرن‌های ۷ تا ۱۰ بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت و در قرن سیزدهم به طور کامل متروکه شد. حدود ۲۰ بنای معبد در اینجا وجود دارند که همگی از آجر یا بلوک‌های ماسه‌سنگ ساخته شده‌اند و تأثیرات جالبی از امپراتوری‌های مختلف آسیایی از جمله هند و مالایی را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر معابد تاریخی می‌توانید یک موزه بسیار دوست داشتنی را نیز در مای سان بازدید کرده و لحظات به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

 

۶. شهر هوی آن (Hoi An City)

هوی آن یکی از زیباترین شهرهای ویتنام با کوله باری از سبک معماری متعلق به گذشته این کشور است. شما در این شهر می‌توانید نمونه‌های متعددی از خانه‌های تجاری قدیمی را که به قرن پانزدهم تعلق دارند را تماشا کنید. اغلب این خانه‌ها در گذشته به بازرگانان ژاپنی و چینی تعلق داشتند. ناگفته نماند که نماد اصلی شهر هوی آن، پل ژاپنی زیبای آن است که در انتهای غربی خیابان تران فو قرار دارد. همچنین در همین نزدیکی‌ها، تالار بزرگ چینی فوجیان وجود دارد که زیباترین معبد این شهر قدیمی محسوب می‌شود.

 

۷. حومه‌های سرسبز ساپا (Sapa Countryside)

حومه‌های سرسبز و مزارع برنج اطراف ساپا، که با قله‌های باشکوه از کوه‌های هوآنگ لین (Hoang Lien) هم مرز است، زیباترین مناظر روستایی ویتنام را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. دره‌های عمیق اینجا محل زندگی ترکیبی متنوع از اقلیت‌های قومی ویتنام از جمله مردم همونگ، گیای، و رد دزائو است. در حالی که تپه‌های مواج با مزارع برنج پوشیده شده‌اند و به بلندترین قله کشور، کوه فنسیپان، مشرف هستند. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید حومه‌های سرسبز ساپا بهترین مقصد کوهنوردی در ویتنام برای شما خواهند بود.

 

بهترین رستوران‌های شهر هانوی در ویتنام

 

۸. شهر هانوی (Hanoi City)

پایتخت ویتنام مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری را در این کشور برای گردشگران به نمایش خواهد گذاشت. این شهر شلوغ و جذاب هر آنچه را که از سفر به ویتنام تقاضا می‌کنید را در اختیار شما قرار خواهد داد. موزه‌ها، معابد، سواحل، رستوران‌های شیک و لاکچری، غذاهای خیابانی، تفریحات پرهیاهو شبانه و ... تنها گوشه‌ای از مواردی هستند که در تور ویتنام و سفر به شهر هانوی فرصت تجربه کردن آن‌ها را خواهید داشت.

 

۹. ساحل نها ترنگ (Nha Trang Beach)

برای تفریح یک تفریح به یادماندنی در سواحل زیبای ویتنام، ساحل نها ترنگ را پیشنهاد می‌دهیم. این ساحل زیبا طولی در حدود شش کیلومتر داشته و با چشم‌انداز زیبای خود در طول تابستان مملو از خانواده‌های محلی و گردشگران خارجی می‌شود. با رفتن به ساحل نها ترنگ شاهد مناظر بسیار زیبایی از مناطق شنا، تفریحات آبی و دریا خواهید بود. اگر از آفتاب گرفتن حوصله‌تان سر می‌رود، برج‌های باستانی پو ناگار چام درست در شمال و در سراسر پل خوم بونگ (Xom Bong) قرار دارند و فرصت بازدید را به گردشگران می‌دهند. همه چیز محدود به این موارد نبوده و یک موزه عالی در همین منطقه وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند بعد از آبتنی به بازدید از آن بروند.

 

بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

 

۱۰. تونل‌های کو چی (Cu Chi Tunnels)

از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام تونل‌های کو چی هستند. بازدید از این تونل‌ها یک تجربه بسیار متفاوتی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. به خصوص اگر به تاریخ نظامی مدرن ویتنام علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم بازدید از شبکه تونل‌های گسترده کو چی را از دست ندهید. این تونل‌ها که در طول جنگ ساخته شده‌اند، بیش از ۲۵۰ کیلومتر امتداد داشته و به نیروهای ویتنام اجازه می‌دادند تا در آن‌ها مخفی شده و عملیات جنگی را تحت کنترل خود قرار دهند. ناگفته نماند که شاید در برخی از قسمت‌های بازدید خود نیاز داشته باشید تا روی دست‌ها و زانوهای خود راه بروید.

 

۱۱. پارک ملی با بی (Ba Be National Park)

پارک ملی با بی با سه دریاچه به هم پیوسته و احاطه شدن توسط قله‌های ناهموار کارست و دامنه‌های جنگلی انبوه مکانی منحصر به فرد و کاملا خیره‌کننده است. بیشتر بازدیدکنندگان به اینجا می‌آیند تا سفرهای آرام با قایق یا کایاک روی دریاچه داشته باشند و به گشت و گذار در غارهای پر از استالاکتیت و استالاگمیت بپردازند. همچنین این پارک دوست داشتنی محوطه‌های زیبایی را برای پیاده روی نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. بدون شک می‌توان ادعا کرد که پارک ملی با بی یکی از آرام‌ترین نقاط ویتنام است. از جمله جذابیت‌های این پارک ملی فراهم بودن امکانات اقامتی راحت در آن است. مسافرانی که شب را در اینجا سپری می‌کنند، فرصت اقامت در هتل‌های سنتی را در امتداد ساحل دریاچه و تجربه زندگی ساده روستایی را خواهند داشت.

 

تفریحات رایگان در هوشی مین ویتنام

 

۱۲. دلتای مکونگ (Mekong Delta)

منتهی الیه جنوب ویتنام جایی است که رودخانه پر تلاطم مکونگ در پیچ و خم آبراه‌هایی آن عبور کرده به دریا راه پیدا می‌کند. این دلتا فوق‌العاده سرسبز بوده و با مناظر شالیزاری و جنگل‌های حرا، بازارهای شناور محلی و ... یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام برای مسافران است. پس اگر به دنبال یک تجربه کاملا متفاوت در تور ویتنام هستید بازدید از دلتای مکونگ را فراموش نکنید.

 

۱۳. جزیره کت با (Cat Ba Island)

مورد بعدی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام جزیره کت با است. به طوری که این جزیره را مراکز اصلی ویتنام برای فعالیت‌ها و جاذبه‌های ماجراجویی می‌نامند. این جزیره زیبا در لبه غربی خلیج هالونگ قرار دارد. اگر می‌خواهید سفرهای دریایی و کایاک سواری را در خلیج لان ها (Lan Ha) که در سواحل جنوبی کت بی قرار دارد، داشته باشید، این بهترین مکان برای بازدید شما خواهد ود. خلیج لان ها در مقایسه با دیگر مناطق دریایی ویتنام کمتر مورد بازدید قرار می‌گیرد. چرا که هنوز توسط گردشگران کشف نشده است. به همین دلیل می‌توان آن را جایگزین ساکت‌تری برای خلیج هالونگ نامید. در بازدید از این جزیره زیبا فرصت تماشای پرندگان فراوان و همچنین حیواناتی مانند ماکاک را نیز خواهید داشت.

 

۱۴. ها جیانگ (Ha Giang)

مورد بعدی از جاذبه‌های گردشگری ویتنام ها جیانگ نام دارد. این منطقه با مناظر کوهستانی کارست در امتداد گذرگاه‌های کوه هاگیانگ قرار داشته و مکانی دوست داشتنی برای گذراندن یک روز به یادماندنی در ویتنام است. در بازدید از ها جیانگ هر آنچه را که از طبیعت و چشم‌اندازهای فوق‌العاده آن انتظار دارید را می‌توانید به صورت یکجا تماشا کنید. مناظری پانوراما از فلات کارست، مناظر گیج کننده از مناظر سرسبز کوه و ... تنها گوشه کوچکی از زیبایی‌های ها جیانگ است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد رفتن به ها جیانگ را دارید زمان بازدید خود را با یکی از روزهای بازار محلی منطقه هماهنگ کنید. یکشنبه بازار دونگ وان یکی از بهترین این بازارهای محلی است.

 

سفر دریایی در رودخانه مکونگ هوشی مین

 

۱۵. جزیره فو کوک (Phu Quoc Island)

جزیره فو کوک که در ۴۵ کیلومتری سواحل جنوبی کشور ویتنام و در خلیج تایلند قرار دارد، جزیره‌ای با جنگل‌های انبوه است. این جزیره زیبا که با سواحل شنی سفید پوشیده شده است در فصل‌های گرم سال توریست‌های بسیاری را برای آبتنی و تفریحات آبی به خود جذب می‌کند. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از جزیره فو کوک ماه‌های نوامبر تا می است. شما می‌توانید در این بازدید به تفریحاتی از قبیل غواصی، کایاک سواری، قایق‌سواری و ... بپردازید. همچنین در این جزیره زیبا مسیری با چشم‌انداز منحصر به فرد برای پیمودن با تله کابین وجود دارد. به طوری که می‌توانید مسافتی در حدود ۸ کیلومتر را بر فراز مناظر دریا و جزیره بپیمایید.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران