راهنمای سفر به هند برای اولین بار

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای سفر به هند برای اولین بار

برای گردشگرانی که برای اولین بار قصد سفر با تور هند را دارند، آشنایی با برخی قوانین و شرایط این کشور خالی از لطف نخواهد بود. چرا که هند کشوری متفاوت بوده و فرهنگ آن شباهتی به دیگر کشورهایی که تا به حال دیده‌اید ندارد. جمعیت زیاد هند، ترافیک خیابان‌ها، بناهای تاریخی وقلعه‌های باشکوه‌ آن و ... همگی از جمله مواردی هستند که مسافران قبل از سفر به آن باید توجه کنند. پس اگر هیچ ایده‌ای در مورد سفر به هند نداشته و برای اولین بار قصد سفر به این کشور رنگارنگ را دارید، مقاله صحیحی را برای مطالعه خود انتخاب کرده‌اید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با راهنمای سفر به هند با تمامی جزئیات آشنا کنیم.

 

بهترین زمان برای سفر به هند

هند مقصدی عالی برای تمام طول سال است؛ اما برخی مواقع از سال برای مسافرانی که برای اولین بار به هند سفر می‌کنند مناسب‌تر خواهد بود. هندوستان کشوری با آب و هوای گرمسیری است و به همین دلیل ماه‌های تابستان می‌تواند به طرز ناراحت کننده‌ای گرم باشد. همچنین هند دارای فصلی به نام باران‌های موسمی است که سفر در این فصل به دلیل باران‌های پی در پی می‌تواند کمی نامناسب باشد. چرا که امکان بیرون آمدن از هتل و گشت و گذار در سطح شهر را نخواهید داشت. به صورت خلاصه‌وار جنوب هند در تمام طول سال گرم باقی می‌ماند، در حالی که شمال بهترین گزینه برای سفر در ماه‌های اکتبر تا آوریل است. پس اگر قصد سفر همزمان به مناطق جنوبی و شمالی هند را دارید باید برای آب و هوای مختلف چمدان خود را بچینید. همچنین هندوستان در طول سال شاهد فستیوال‌های هندی نیز خواهد بود که اگر اهل هیجان و تجربه‌های جدید هستید توصیه می‌شود حتما قبل سفر از تاریخ برگزاری آن‌ها مطلع شده و برنامه‌ریزی خود را متناسب با آن انجام دهید.

 

بهترین برنامه سفر برای اولین بار به هند

کسانی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنند بهتر است تور ترکیبی مثلث طلایی هند را برای این منظور انتخاب کنند. مثلث طلایی هند شامل سه شهر بسیار مهم و دیدنی دهلی، آگرا و جیپور خواهد بود و شما می‌توایند در طول سفر خود از بناهای تاریخی باورنکردنی مانند تاج محل دیدن کنید. چنانچه وقت زیادی برای سفر در هند دارید، می‌توانید از دیگر شهرهای مهم هند نیز دیدن کنید. به عنوان مثال بمبئی یکی از مدرن‌ترین و باکلاس‌ترین شهرهای هندوستان بوده و گزینه‌ای همه چیز تمام برای توریست‌ها خواهد بود. از طرفی دیگر گوا شهری ساحلی و زیبا در هند است که برای علاقه‌مندان به تفریحات دریایی و ساحلی توصیه می‌شود.

 

جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آگرا

 

اخذ ویزا هند

کشور هند از گردشگران ایرانی برای ورود درخواست ویزا می‌کند. البته اخذ ویزای توریستی هند کار چندان دشواری نبوده و گردشگران می‌توانند به دو صورت عادی و سریع اقدام به دریافت آن کنند. آژانس‌های گردشگری با دریافت مدارک شما می‌توانند در حداقل زمان ممکن ویزای توریستی این کشور را اخذ کنند. ویزای فوری به صورت الکترونیکی در ظرف ۲۴ ساعت صادر می‌شود. توجه داشته باشید که هزینه ویزای سریع یا همان الکترونیکی دو برابر ویزای عادی هند خواهد بود.

 

عادت غذایی مردم هند

مردم هندوستان عادات غذایی خاص خود را دارند. به طوری که بنابر دلایل مذهبی در این کشور خوردن گوشت گاو چندان مرسوم نیست. به همین دلیل اغلب بومیان هند عادت غذایی گیاه‌خواری دارند. از طرفی دیگر هندی‌ها بسیار علاقه‌مند‌ به خوردن غذاهای تند و ادویه‌جات هستند. این دو موضوع سبب شده تا گردشگران تور هند در وعده‌های غذایی خود با کمی مشکل روبرو شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر هیچ علاقه‌ای به خوردن غذاهای جدید و به خصوص تند ندارید، حتما در سفر خود به این کشور چند عدد کنسرو در چمدان خود قرار دهید. مطمئن باشید که هرگز از چنین کاری پشیمان نخواهید شد.

 

راهنمای گشت و گذار شبانه در جیپور

 

نحوه پوشش در سفر به هند

یکی از موارد مهمی که توریست‌ها باید قبل از سفر خود به هند توجه کنند، نحوه پوشش و نوع لباس پوشیدن در اماکن عمومی و به خصوص مذهبی است. توجه داشته باشید که هند فرهنگ خاص خود را از لحاظ اعتقادی و رفتاری دارد. به طوری که زنان آن سعی می‌کنند در مکان‌های عمومی دست‌ها و پاهای خود را بپوشانند. همچنین در فرهنگ مردم هند وارد شدن با کفش به خانه یا مکان‌های مهم کاری ناخوش آیند تلقی می‌شود. بنابراین حتما هنگام ورود به یک فضای مقدس مانند معبد شانه‌ها و سینه خود را پوشانده و کفش خود را به نشانه احترام درآورید.

 

نکات کلیدی مهم قبل از سفر به هند

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا شما را با راهنمای سفر به هند برای اولین بار آشنا کنیم. بنابراین اگر تا به حال سفری به هند نداشته‌اید می‌توانید با یک پیش زمینه قبلی ذهنی مسیر این کشور هیجان‌انگیز و رنگارنگ را در پیش بگیرید. در کنار تمامی موارد فوق دانستن یک سری نکات مهم در مورد هند می‌تواند کمک بیشتری به داشتن یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز در هند داشته باشد:

  • خود را برای سفری پر ماجرا و بدون استراحت آماده کنید

هند مقصدی ایده‌ال برای کسانی است که قصد دارند نهایت ماجراجویی را در سفر خود تجربه کنند. به طوریکه شایع‌ترین موضوعی که توسط بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از هند دیدن می‌کنند، خستگی است. چرا که  هند کشوری پهناور با سنت‌ها و فرهنگ‌های بسیار متنوع است. بنابراین برای اینکه بتوانید از تمامی جاذبه‌های گردشگری مهم آن دیدن کنید باید انرژی بسیار بالایی داشته باشید.

 

آشنایی با جشن‌های فرهنگی و مذهبی هند

  • کل زمان خود را در محدوده داخل شهر نگذرانید

شاید کلیشه‌ای باشد، اما تنها راه برای دریافت حس واقعی هند، بازدید از روستاهای کوچک آن واقع در اطراف شهر است. مزیت واقعی این است که شما را از شهرهای وسیع و پرجمعیت خارج می‌کند و فرصت آشنا شدن با طبیعت بکر و زیبای هند را فراهم می‌کند. پس حتما یک روز خود را به بازدید از روستاهای اطراف در سفر خود به هند اختصاص دهید.

  • مراقب پاها و دستان خود باشید

شاید تعجب کنید اما پاها در هند نجس محسوب می‌شوند. بنابراین اگر با پاهای خود چیزی را لمس کردید، توصیه می‌شود که سریع عذرخواهی کنید. به همین ترتیب، خوردن یا دادن اشیا با دست چپ نیز کار چندان خوشایندی تلقی نمی‌شود. پس هرگز در مکان‌های عمومی از پاها برای اشاره کردن به چیزی (به خصوص در معابد) و دست چپ برای دادن یا گرفتن اشیا استفاده نکنید. اگر از آداب و رسوم محلی مطمئن نیستید، مراقب کارهای دیگران باشید و از آنها تقلید کنید.

  • به یاد داشته باشید که زمان در هند نسبی است

یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که در مورد هند وجود دارد نسبی بودن زمان در آن است. به این معنا که همه چیز در هند راس ساعت مشخصی انجام نمی‌شود. به عبارتی دیگر هند کشوری On Time نیست. پس اگر ۵ دقیقه تا آمدن مترو مانده باشد این انتظار را داشته باشید که مدت زمان واقعی چیزی بیشتر از این زمان خواهد بود. همچنین خیابان‌های هند همیشه درگیر ترافیک هستند. پس اگر برنامه مشخصی برای رفتن به جایی را دارید حتما بحث ترافیک را در نظر بگیرید.

 

بازدید از ۱۰ مرکز بودایی جذاب در هند

  • نکات امنیتی را جدی بگیرید

هر چند ککه هند کشوری امن به حساب می‌آید اما رعایت برخی نکات امنیتی توصیه می‌شود. به این صورت که هرگز به تنهایی در خیابان‌های خلوت و تاریک هند راه نروید. علاوه‌ بر آن توصیه می‌کنیم که از به همراه داشتن پول نقد زیاد و یا طلا و کالای ارزشمند دیگر بپرهیزید. هند کشوری پر جمعیت بوده و به همین دلیل کنترل کردن تمامی قسمت‌های آن به منظور عدم وقوع جرم کار چندان آسانی نیست.

  • قبل از پرداخت پول حتما چانه‌زنی کنید

مهم نیست که قصد خرید کالا و کرایه تاکسی برای رفتن به مکان مشخصی را دارید. در هر صورت توصیه می‌شود که قبل از پرداخت هزینه با فروشنده و یا راننده تاکسی بر سر قیمت توافق کنید. چانه‌زنی در هند امری بسیار مرسوم بوده و عموما نتایج بسیار خوبی را برای مشتریان به همراه خواهد داشت. پس  هرگز خجالت نکشید و تمام مهارت خود را در چانه‌زنی نشان دهید. دیده شده که گاهی اوقات راننده‌ای برای مسیر مشخص تقاضای ۲۰۰ روپیه کرده اما در نهایت بعد از چانه زنی هزینه تا ۵۰ روپیه نیز پایین آمده است. همچنین توصیه می‌شود اگر اهل خرید کردن هستید سری به بازارهای محلی هند بکنید. چرا که مغازه‌ها و بوتیک‌های شیکی که با هدف فروش به توریست‌ها فعالیت می‌کنند، قیمت‌های نجومی برای کالاهای خود در نظر می‌گیرند. همچنین از معامله‌هایی که احساس می‌کنید بیش از حد خوب هستند بپرهیزید. چرا که اغلب این دسته از معامله‌ها با هدف کلاهبرداری از توریست‌ها انجام می‌شوند.

  • در تور هند خود را برای سر و صداهای خیابانی آماده کنید

ماشین‌ها، موتور سیکلت‌ها، انبوه مردم، دستفروشان خیابانی و غیره شهرهای هند را به یکی از پر سر و صدا‌ترین مقاصد تبدیل می‌کنند. به خصوص اینکه رانندگان هندی عادت زیادی به بوق زدن دارند. به طوری که اکثر آن‌ها حتی به جای راهنما از بوق استفاده می‌کنند. این عادتی می‌باشد که از دوران استعمار به جا مانده است. چرا که در آن دوران مردم هند به نشانه اعتراض و آزار دادن سربازان انگلیسی از بوق و ایجاد سر ور صدا در خیابان‌ها استفاده می‌کردند. اگر خیلی به صدا حساس هستید همین حالا هدفون خود را در چندان سفر به هند قرار دهید.

 

مقاصد تپه‌ای هند برای سفر در روزهای گرم

۰۶ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران