۱۰ مورد از زیباترین سواحل دانانگ در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ مورد از زیباترین سواحل دانانگ در ویتنام

دانانگ یکی از جذاب‌ترین مناطقی است که گردشگران در تور ویتنام فرصت بازدید از آن را خواهند داشت. این منطقه زیبا و دیدنی بیش از هر چیز دیگری با آب‌های تمیز و سواحل شنی نرمی که دارد شناخته می‌شود. از همین رو توانسته توریست‌های بسیاری را مجذوب خود کند. اغلب سواحلی که در دانانگ می‌توان بازدید کرده و از تفریحات آبی آن لذت برد در فاصله بسیار نزدیکی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های این منطقه قرار دارند. از این رو همه گردشگران فارغ از اینکه در چه مکانی اقامت دارند، امکان دسترسی آسان به این جا را خواهند داشت. چنانچه ایده سفر با تور ویتنام و بازدید از سواحل دانانگ برای شما نیز جذاب است تا پایان این مقاله همراه ما باشید. چرا که در این نوشته قصد معرفی زیباترین سواحل دانانگ را داریم.

 

ساحل مای خه دانانگ، ویتنام (My Khe Beach Da Nang, Vietnam)

در صدر جدول زیباترین سواحل ویتنام، ساحل خه من قرار دارد. این ساحل جذاب دارای امتدادی به طول ۳۲ مایل بوده که سرتاسر با ماسه‌های سفید رنگ پوشیده شده است. این مکان در فاصله تقریبا ۶ کیلومتری شرق دا نانگ قرار گرفته و با چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی که دارد هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. ساحل مای خه در سایه تعدادی از استراحتگاه‌های سطح بالا و رستوران‌های غذاهای دریایی توانسته توجه گردشگران تور ویتنام را به خود جلب کند. از دیگر ویژگی‌های این ساحل زیبای دانانگ می‌توان به امکانات رفاهی برای آفتاب گرفتن، ماهیگیری، غواصی، جت اسکی و موج‌سواری اشاره کرد. همچنین بازدیدکنندگان فرصت بازدید از مکان‌های میراث جهانی مانند شهر باستانی هوی آن، شهر امپراتوری Hue و غارهای فونگ ناها را نیز در حین گشت و گذار در این ساحل خواهند داشت. چنانچه تصمیم خود را برای بازدید از این ساحل گرفتید، می‌توانید به راحتی از طریق تاکسی یا اتوبوس به آنجا بروید.

 

برترین مراکز خرید هانوی در ویتنام

  • آدرس: Võ Nguyên Giáp, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng 550000, Vietnam

 

ساحل نان نوک دانانگ، ویتنام (Non Nuoc Beach Da Nang, Vietnam)

ساحل Non Nuoc نه تنها در ویتنام بلکه به عنوان یکی از زیباترین سواحل در جهان شناخته می‌شود. این ساحل با ماسه‌های نرم، شیب ملایم، آب‌های تمیز و امواج ملایم چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در اینجا دارد. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند از فعالیت‌های محبوب ساحلی از قبیل آفتاب گرفتن، جت اسکی، موج سواری و خوردن غذاهای دریایی محلی نیز لذت ببرند. ساحل نان نوک در فاصله ۲۰ دقیقه رانندگی از شهر دانانگ قرار داشته و خط ساحلی ۵ کیلومتری را در بر می‌گیرد. انتهای این محدوده ساحلی به دامنه کوه‌های مرمر ختم می‌شود. از همین رو نیز گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. اما در میان تمامی این تفریحات آبی و ساحلی آنچه که در ساحل نان نوک توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب می‌کند، بتکده‌های باستانی، غارهای مقدس و دهکده‌های صنایع دستی در رشته‌کوه‌ها است که توصیه می‌‌کنیم حتما قبل یا بعد از رفتن به ساحل آن‌ها را بازدید کنید.

  • آدرس: Võ Quí Huân, Khu đô thị FPT City, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng 550000, Vietnam

 

ساحل باک مای اَن دانانگ، ویتنام (Bac My An Beach Da Nang, Vietnam)

ساحل Bac My An به داشتن مجموعه‌ای از استراحتگاه‌ها و هتل‌های ساحلی ۵ ستاره در منطقه دانانگ معروف است. این ساحل زیبا امتدادی در حدود ۴ کیلومتر داشته و می‌تواند بیش از ۵۰۰۰ توریست‌ را در یک زمان در خود جای دهد. البته هتل‌ها و اقامتگاه‌ها فضای اختصاصی خود را برای آفتاب گرفتن و لذت بردن از تفریحات دریایی در ویتنام برای مسافران ارائه می‌دهند. با این حال، اگر قصد ندارید در طول تعطیلات خود در یک استراحتگاه لوکس اقامت داشته و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید مسیر محدوده‌های ساحلی عمومی را در باک مای اَن در پیش بگیرید. البته که همه چیز در این مکان محدود به هتل‌های لاکچری ۵ ستاره نبوده و گردشگران تور ویتنام می‌توانند اقامتی در هتل‌های میان رده در اطراف ساحل داشته و سری به رستوران‌های محلی برای خوردن غذاهای دریایی تازه با قیمت‌های مناسب بزنند. جا دارد بگوییم که کایاک سواری، غواصی و موج سواری از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در اینجا هستند.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی ویتنام

  • آدرس: Võ Nguyên Giáp, Bắc Mỹ An, Ngũ Hành Sơn, Đà Nẵng 550000, Vietnam

 

ساحل تان بین دانانگ، ویتنام (Thanh Binh Beach Da Nang, Vietnam)

ساحل Thanh Binh نزدیکترین ساحل به شهر دانانگ است. به طوری که نزدیکی این ساحل به اغلب جاذبه‌های گردشگری دانانگ، آن را به مکانی محبوب برای استراحت مردم محلی در عصرها و آخر هفته‌ها تبدیل کرده است. ساحل تان بین امتدادی به طول یک کیلومتر داشته و بیشتر هتل‌های سطح متوسط و رستوران‌های محلی غذاهای دریایی قیمت مناسب را برای کسانی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند در خود جای داده است. مانند بسیاری از سواحل در دانانگ می‌توانید یک روز کامل در ساحل Thanh Binh گذرانده و از تفریحاتی نظیر موج سواری، شنا و قایقرانی در آن لذت ببرید. همچنین برای کسانی که عاشق حمام آفتاب هستند، صندلی‌های ساحلی زیادی برای اجاره وجود دارد. این ساحل دقیقا در منطقه Hai Chau قرار گرفته و ۱۵ دقیقه با ماشین تا فرودگاه دا نانگ فاصله دارد.

  • آدرس: Ông Ích Khiêm, Xuân Hà, Thanh Khê, Đà Nẵng 550000, Vietnam

 

ساحل لانگ کو دانانگ، ویتنام (Lang Co Beach Da Nang, Vietnam)

ساحل Lang Co به طول ۱۰ کیلومتر، بین کوه Truong Son و انتهای جنوبی گذرگاه Hai Van قرار گرفته و از دیگر سواحل پرطرفدار دانانگ به شمار می‌آید. این یکی از پنهان‌ترین سواحل در دا نانگ است؛ زیرا بیشتر مردم محلی و مسافران را عاشق مسیرهای پرپیچ و خم و منظره‌های زیبای طبیعی خود می‌کند. در اینجا می‌توانید یک روز کامل را در آرامش و در کنار مناظر خیره کننده از رشته کوه بگذرانید. همچنین پارک ملی باخ ما در ۳۰ کیلومتری غرب ساحل لانگ کو قرار رفته و مسیرهای پیاده روی جنگلی را برای دوستداران طبیعت فراهم می‌کند.

 

آشنایی با فرهنگ و سنت ویتنام در سفر

  • آدرس: Chân Mây, TT. Lăng Cô, Phú Lộc, Thừa Thiên Huế, Vietnam

 

شبه جزیره سان ترا دانانگ، ویتنام (Son Tra Peninsula Da Nang, Vietnam)

شبه جزیره سون ترا جایی است که می‌توانید برخی از زیباترین سواحل دا نانگ را که از چشم بسیاری از گردشگران پنهان مانده پیدا کنید. از جمله این موارد می‌توان به سواحل بای باک، تین سا و ساحل کان را اشاره کرد. این مکان در ۱۲ کیلومتری شمال دانانگ واقع شده و یک ذخیره‌گاه طبیعی است. توصیه می‌کنیم وقتی اینجا هستید، حتما از معبد Linh Ung نیز دیدن کنید. این بتکده خیره‌کننده که در کوه سون ترا قرار دارد، به دلیل مجسمه سفید ۶۷ متری الهه رحمت توانسته توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب کند. همچنین شبه جزیره سون ترا دارای یک نقطه دیدبانی به نام قله بان کو است که نباید فرصت بالا رفتن از آن و تماشای چشم‌انداز زیبای اطراف در تور ویتنام را از دست داد.

  • آدرس: Bàn cờ, Thọ Quang, Sơn Trà, Đà Nẵng, Vietnam

 

ساحل تین سا دانانگ، ویتنام (Tien Sa Beach Da Nang, Vietnam)

ساحل تین سا در انتهای غربی کوه‌های سون ترا در دانانگ قرار دارد. این منطقه عمدتا دارای دهکده‌های ماهیگیری بوده و محیطی بسیار آرام برای فرار از شلوغی شهر دارد. گردشگران می‌توانند در این مکان موتورسیکلتی را کرایه کرده و با آن به گشت و گذار در جاده‌های اطراف بپردازید. ناگفته نماند که بخشی از ساحل تین سا متعلق به هتلی با همین نام است که مسافرین دیگر نیز می‌توانند با پرداخت هزینه ورودی به آنجا رفته و از فضا و امکانات آن استفاده کنند. پیشنهاد می‌دهیم پس از بازدید از این ساحل، حتماً از بتکده Linh Ung و قله Ban Co دیدن کنید.

 

بهترین فعالیت‌ها در هوی آن، ویتنام

  • آدرس: Yết Kiêu, Thọ Quang, Sơn Trà, Đà Nẵng 550000, Vietnam

 

ساحل نام او دانانگ، ویتنام (Nam O Beach Da Nang, Vietnam)

ساحل نام او از دیگر گزینه‌های پرطرفداری است که گردشگران می‌توانند برای سرگرم‌ شدن در تور ویتنام به بازدید از آن بروند. این ساحل بی‌نظیر در ۱۷ کیلومتری شمال غربی شهر دا نانگ قرار گرفته و امکان قایق سواری  به روستاهای دیدنی Hoa Bac و Hoa Bang را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از ساحل Nam O در ماه‌های آوریل تا آگوست است. آب دریا در این مکان به اندازه کافی آرام و شفاف برای غواصی بوده و از طرفی شرایط موج سواری را برای علاقه‌مندان در ماه‌های بین نوامبر و فوریه ممکن می‌سازد. توصیه می‌کنیم بعد از بهره‌مندی از تفریحات ساحلی در این مکان سری هم به رستوران‌های محلی اطراف زده و از خوردن غذاهای دریایی خوشمزه لذت ببرید.

  • آدرس: Nam Ô 1, Liên Chiểu, Da Nang, Vietnam

 

ساحل ژوان تیو دانانگ، ویتنام (Xuan Thieu Beach Da Nang, Vietnam)

مورد بعدی از زیباترین سواحل دانانگ، ساحل ژوان تیو نام دارد. این ساحل در فاصله ۲۰ دقیقه‌ای با ماشین تا فرودگاه دانانگ فاصله دارد. ساحل ژوان تیو دارای مسیری به طول ۱۵ کیلومتر است که به مرتفع‌ترین کوه ویتنام منتهی می‌شود. این ساحل تاریخی در سال ۱۹۷۵ به عنوان منطقه نظامی ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گرفت و دارای یک فرودگاه و انبار برای تجهیزات نظامی بود. اما امروزه، با در بر داشتن چندین استراحتگاه ساحلی، رستوران‌های غذاهای دریایی و بارها توانسته به یکی از قطب‌های گردشگری در ویتنام تبدیل شود. ژوان تیو در بین گردشگران به ساحل قرمز نیز شهرت دارد؛ زیرا انعکاس طلوع یا غروب خورشید آب را به رنگ قرمز در می‌آورد که تماشای آن از بایدهای هر گردشگری در بازدید از این منطقه است.

 

هزینه سفر به ویتنام چقدر است؟

  • آدرس: Nguyễn Lương Bằng, Hoà Hiệp Nam, Liên Chiểu, Đà Nẵng, Vietnam

 

ساحل بای باک دانانگ، ویتنام (Bai Bac Beach Da Nang, Vietnam)

آخرین مورد از زیباترین سواحل دانانگ در ویتنام، ساحل بای باک است. این ساحل به خاطر هتل مجلل و لاکچری که در آن قرار گرفته، توانسته به مکانی پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل گردد. به طوری که اغلب مردم محلی نیز آنجا را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌کنند. بخشی از ساحل بای باک به‌خاطر حفاظت از لاک‌پشت‌ها به روی عموم بسته است. به عنوان نکته آخر حدود ۴ ساعت پیاده‌روی از ساحل بای باک طول می‌کشد تا به کوه‌های سون ترا برسید و از مسیرهای جنگلی سرسبز لذت ببرید.

  • آدرس: Bai Bac, SonTra Peninsula, Thọ Quang, Sơn Trà, Đà Nẵng, Vietnam

 

منبع

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 01 خرداد 1402)

نظرات کاربران