سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟

جاذبه‌های گردشگری باکو
سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟

با این سرعتی که آذربایجان و اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، باکو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، طولی نمی‌کشد که باکو در سال‌های آینده به دبی جدید بدل شود. در واقع بعد از سال ۲۰۱۴ و درآمدهای نفتی آذربایجان این کشور مسیر پیشرفت را با سرعتی بسیار بالا پیش گرفت تا به امروز که به یکی از محبوب‌ترین‌ها در منطقه برای سفر بدل شده است. حالا با این نتایج سوال اینجاست که سفر با تور باکو چقدر برای ما هزینه در بر خواهد داشت؟ در ادامه‌ی مطلب ما به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 


قبل از سفر


از نکات مثبت سفر به آذربایجان این است که این کشور در نزدیکی ایران قرار گرفته و هزینه رفت و آمد به آن بسیار پایین است. در حال حاضر تورهای آذربایجان از قیمت‌هایی حول و حوش ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود که بخشی از این هزینه‌ها بابت هتل است و هزینه‌های پرواز نسبت به بسیاری کشورهای دیگر که از ایران دورترند پایین‌تر است.

 

 ۱۰ دلیل قانع‌کننده که شما را راهی سفر به باکو می‌کند 

 

 

هزینه‌های سفر به باکو

 


کم‌تر از ۴ روز در آذربایجان


بخش زیادی از مسافران به آذربایجان مدتی کم‌تر از یک هفته را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند. جاییی که اکثرا تنها تور باکو را انتخاب کرده و در پایتخت می‌مانند به دیگر شهرها سرک نمی‌کشند و به بازدید از نقاط زیبای باکو همچون آتشگاه یا پارک ملی گوبوستان بسنده می‌کنند. در مجموع خود باکو زیبایی‌های بسیاری دارد که همین ۴ روز نیز برای دیدن تمامی‌شان کم خواهد بود.
جهت اقامت در باکو برای روزهای کم، عموما همه به دنبال هتل‌های ارزان قیمت هستند. این شهر اتاق‌های تک نفره‌ی ۱۰ دلاری تا هتل‌های لوکس چند صد دلاری را به شما پیشنهاد می‌دهد، پس در رابطه با هتل انتخاب‌های زیادی خواهید داشت که می‌توانید آنچه باب میلتان است را انتخاب کنید.

 

 

هزینه‌های سفر به باکو

 


سفارش غذا در باکو به صورت متوسط در روز نباید به ازای هر نفر بیشتر از ۲۰ دلار برایتان هزینه بردارد. اگر به رستوران‌های محلی بروید می‌توانید غذاهای گوشتی بسیار خوشمزه‌ای که با ذائقه ایرانی‌ها هم به خوبی جور است را با قیمتی کم‌تر از ۱۰ دلار همراه با نوشیدنی سفارش دهید. البته قیمت‌ها در رستوران‌های این چنینی نزدیک به خیابان نظامی یا کنار میدان فواری کمی بالاتر خواهد بود. اگر هم به صورت گروهی سفر کرده‌اید، با خرید از مغازه‌ها و آماده سازی غذا به وسیله خودتان، هزینه‌ی هر نفر در روز کم‌تر از ۵ دلار خواهد بود.

 

 گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن 

 

 

هزینه‌های سفر به باکو

 


در مورد مسیرهای رفت و آمد در باکو اوضاع خیلی بهتر هم می‌شود. هم مترو هم اتوبوی تنها ۰.۲۰ منات که برابر با ۰.۱۲ دلار است قیمت دارد. مسیر فرودگاه تا خود شهر اما ۱.۱۵ منات هزینه در بر خواهد داشت.
برای گشتن در شهر عموما هزینه‌هایی نخواهید داشت، اما بعضی مراکز ورود‌های دارد که باید پرداخت کنید. مثلا موزه‌های، برج میدن یا شیروانشاه ورودی‌های ۱۰ مناتی دارد که می‌شود ۵.۹ دلار. تورهای پیاده‌روی اما که شما را به دیدن جاهای مختلف می‌برند، قیمت بیشتری برای ورودی‌ها می‌گیرند که این را باید مدنظر داشته باشید.

 

 

هزینه‌های سفر به باکو

 


در مجموع می‌توان هزینه‌ی هر روز بودن در باکو را برای مسافرینی که می‌خواهند با حداقل هزینه به این شهر بروند، بین ۳۰ تا ۴۰ دلار و برای آن‌ها که قصد گشتن و راحت بودن در باکو را دارند بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار تخمین زد. که مسلما این‌ها شامل آن‌ها که می‌خواهند سفری لوکس به باکو داشته باشند نمی‌شود.

 


سفر یک هفته‌ای و بیشتر


روزهای بیشتر در آذربایجان یعنی اینکه می‌توانید به شهرهای اطراف آذربایجان نیز سفر کنید و از دیدنی‌ها نقاط دیگر نیز لذت ببرید. اولین نکته در مورد شهرهایی غیر از باکو این است که انتخاب‌های لاکچری شما به شدت محدود شده و باید به سفری با هتل‌های معمولی خود را وقف دهید، اما همین هتل‌ها نیز عموما قیمتی تقریبا نصف نسبت به هتل‌های باکو دارند.

 

 ۵ هتل لاکچری باکو برای اقامتی شاهانه در این شهر

 

 

هزینه‌های سفر به باکو

 


هزینه غذا نیز کمی در شهرهای دیگر کم‌تر است اما خیلی نباید انتظار غذای مجانی را داشت و در هر جای آذربایجان بخواهید غذایی خوب بخورید باید هزینه حداقل ۷ تا ۱۰ دلاری را مدنظر داشته باشید. مسیرهای رفت و آمد بین شهرهای مختلف بر اساس مسافت بین ۲ تا ۸ دلار خواهد بود.
بسیاری از دیدنی‌های نقاط مختلف آذربایجان به طور کلی هزینه‌ای ندارند، مگر هزینه‌های رسیدن به آن‌ها. بر همین اساس است که طبیعت آذربایجان شاید گزینه‌ای بسیار عالی برای دیدن به نظر بیایند.

۲۲ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران

نمکدون

چقد قیمت زیاد شده