شرکت در فستیوال‌های هیجان‌انگیز باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
شرکت در فستیوال‌های هیجان‌انگیز باکو

آذربایجان جز کشورهایی است که مردمانی بسیار شاد دارد. مردم آذربایجان از هر فرصتی برای جشن گرفتن و شادی استفاده می­‌کنند. باکو به عنوان پایتخت و کلان شهر آذربایجان از برگزارکنندگان پرشور جشن­‌ها و فستیوال­‌ها است. یکی از دلایل جذب توریست به این کشور فستیوال­‌های شهر باکو است. اگر زمان و فصل مناسبی را برای سفر به این کشور انتخاب کنید حتما از فستیوال­‌های شهر باکو لذت خواهید برد. البته گفتنی است که شهر باکو همیشه غرق شادی است. در واقع آذری­‌ها همیشه بهانه­‌ای برای شاد نگه داشتن کشور خود و مردمانش دارد. از بایدهای فستیوال­‌های شهر باکو پخش موسیقی شاد آذری است که به گوش می­رسد. حتما سعی کنید تا در تاریخ­‌های برگزاری فستیوال­‌ها با تور باکو کنید تا مردمان آذری لحظات خوشی را با رقص­‌ها و آوازهای خود برای شما رقم بزنند.

 

جشن نوروز

یکی از اصلی­ترین فستیوال­های شهر باکو که به شکل بسیار باشکوه برگزار می­شود، فستیوال نوروز است. اهمیت فستیوال نوروز در باکو به قدری زیاد است که آن را در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی کشور خود به ثبت رسانده­اند. در این مراسم که در شهر باکو به صورت خیره کننده­ای جشن گرفته می­شود مردم آمدن بهار را جشن می­گیرند. بسیاری از سنت­‌های مردم آذری در برگزاری فستیوال نوروز مشابه مردم کشور خودمان است. مثلا سفره­‌های هفت­‌سین بسیار باشکوهی پهن می­‌کنند. مردم شهر باکو در تمامی خیابان­‌ها موسیقی­‌های سنتی آذری را می­‌نوازند و با این موسیقی­‌ها به رقص مشغول می­‌شوند. در فستیوال نوروز آذربایجان به مدت ۵ روز تعطیل رسمی اعلام می­‌شود.

 

 جشن نوروز

 

فستیوال موسیقی

یکی از بزرگ­ترین و باشکوه­ترین فستیوال­های شهر باکو که به صورت بین­‌المللی برگزار می­‌شود فستیوال موسیقی است. از آن­جایی که موسیقی از بایدهای مردم آذربایجان است فستیوال موسیقی از استقبال بسیار بالایی در شهر باکو برخوردار است. به همین دلیل گردشگران شهر باکو می­‌توانند از سنت موسیقی این کشور لذت ببرند. از جمله فستیوال­‌های موسیقی که در شهر باکو برگزار می­شود عبارتند از:

  • فستیوال موسیقی جاز: باکو شهر عاشقان موسیقی از برگزار کنندگان پرشور فستیوال موسیقی جاز است. مردم باکو علاقه خاصی به موسیقی جاز دارند. ترکیبی از موسیقی جاز و موسیقی آذری باعث به وجود آمدن سبک خاصی از موسیقی شده است. تاریخ برگزاری فستیوال موسیقی جاز هر ساله در ماه اکتبر می­‌باشد. پس ماه اکتبر از شادترین ماه­‌های سال در شهر باکو می‌­باشد. زیرا معروف­ترین نوازندگان از کشورهای مختلفی از جمله روسیه، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، کانادا، پرتغال، گرجستان و بسیاری دیگر از کشورها در آن شرکت می­‌کنند. اگر طرفدار موسیقی هستید شرکت در فستیوال موسیقی جاز در شهر باکو را شدیدا توصیه می­کنیم. دیدن شهری غرق در موسیقی و کنسرت حتما شما را هیجان­زده خواهد کرد.

 

 ۷ مکان جادویی باکو که در آنها می‌توانید موسیقی زنده بشنوید و ببینید 

فستیوال موسیقی

 

  • فستیوال موسیقی مقام: مقام همان پرده در موسیقی ایران است. فستیوال موسیقی مقام جهت معرفی موسیقی معاصر آذربایجان به کل دنیا برگزار می­‌گردد. تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی مقام همه ساله در ماه مارس است. البته گفتنی است که در فستیوال موسیقی مقام در شهر باکو شاهد اجراهایی از قبیل از اپرا، کنسرت های سمفونیک، مُقام کلاسیک و سمپوزیوم‌های علمی بین‌المللی نیز خواهید بود. اختتامیه فستیوال موسیقی مقام در کاخ حیدر علی اف برگزار می­شود.
  • فستیوال موسیقی اوزیر(عزیر) حاجی بیگوف: فستیوال موسیقی اوزیر(عزیر) حاجی بیگوف در تمامی شهرهای آذربایجان برگزار می­‌شود ولی در شهر باکو از شور و شوق بیشتری برخوردار است. این فستیوال در تاریخ ۱۸ ام ماه سپتامبر برگزار می­‌شود. مناسبت این فستیوال که روز تولد اوزیر(عزیر) حاجی بیگوف است که روز ملی موسیقی در شهر باکو نامیده می‌­شود. به مناسبت فستیوال موسیقی اوزیر(عزیر) حاجی بیگوف نوازندگان و موسیقی­دان­‌های بزرگی از سرتاسر دنیا به آذربایجان می­‌آیند و این مناسبت را جشن می­‌گیرند. البته سبک موسیقی­‌های اجرا شده در این فستیوال به سبک موسیقی­‌های ساخته شده توسط اوزیر حجیب باید باشد.

 

فستیوال روز استقلال

و اما فستیوال روز استقلال از پراهمیت­‌ترین فستیوال­‌های شهر باکو است. فستیوال روز استقلال به مناسبت آزادی کشور آذربایجان از سلطه شوروی است. تاریخ برگزاری فستیوال روز استقلال ۲۸ام ماه می است که هر ساله با شکوه بسیار بالا برگزار می­‌شود. در این روز مردم به خیابان­‌ها می­‌آیند و روز خود را با رقص و پایکوبی می­‌گذرانند. در این روز مردم استقلال کشورشان را تمام و کمال جشن می­گیرند. فستیوال روز استقلال به عنوان یک جشن رسمی در کل کشور آذربایجان شناخته می‌­شود که همانند سایر جشن­‌های دیگر در شهر باکو با شکوه بیشتری برگزار می­‌شود.

 

شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو

 فستیوال روز استقلال باکو

 

فستیوال رنگ

از فستیوال­های شهر باکو که مثل اسمش رنگارنگ و هیجان انگیز است فستیوال رنگ است. شرکت در فستیوال رنگ را برای همه جوانان و کسانی که به دنبال یک روز هیجان انگیز هستند شدیدا توصیه می­‌کنیم. فستیوال رنگ از فستیوال­های برگزار شونده در فصل تابستان است که تاریخ خاص و مشخصی برای برگزاری ندارد و در تاریخ­‌های مختلفی برگزار می­‌شود. مکان اصلی این فستیوال کنار سواحل دریای خزر است. برگزاری فستیوال رنگ به این صورت است که مردم دور هم جمع می­شوند و با پاشیدن رنگ بر روی هم لحظات شاد و خوشی را برای هم رقم می­‌زنند. توریست­‌های زیادی از نقاط مختلف دنیا در این جشن شرکت می­‌کنند. دلیل اصلی برگزاری فستیوال رنگ پیروزی خوبی بر بدی است. پس اگر به دنبال هیجان در سفر خود هستید این فستیوال را در سفر خود به شهر باکو هرگز از دست ندهید.

 

فستیوال رنگ باکو

 

فستیوال غذا

یکی دیگر از فستیوال­‌های شهر باکو فستیوال غذا است که می‌­تواند برای خیلی­‌ها جذاب باشد. این فستیوال هر ساله از ۲۳ام ماه نوامبر شروع می­‌شود و حدود ۳ روز ادامه می‌­یابد. محل برگزاری فستیوال غذا قلعه دختر در باکو است. در این فستیوال غذاها و نوشیدنی‌های سنتی آذری پخته می­‌شود . مردم می­‌توانند به طور رایگان مزه آن­ها را تست کنند. این غذاها در میزی به طول ۱۰۰ متر مورد نمایش قرار می­گیرند.

 

 بهترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذاهایی به یاد ماندنی

فستیوال غذا

۲۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران