سانتورینی Santorini یکی از زیباترین جزیره‌های یونان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
سانتورینی Santorini یکی از زیباترین جزیره‌های یونان

یونان یکی از کشورهای باستانی اروپاییست که از دیرباز وجود داشته است. این کشور قدیمی و زیبا پر از افسانه و تمدن آن در جهان مشهور است. اگر قصد سفر با تور اروپا به این کشور بی‌نظیر را دارید، حتما به معروف‌ترین جزیره آن رفته و چند روزی را در آنجا اقامت کنید. جزیره سانتورینی در یونان پر از سواحل تمیز با آبی زلال است که تمام امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را دارد. سالانه افراد زیادی برای استراحت و دیدن زیبایی بی حد و حصرش به این جزیره می‌آیند.

یک خلیج کوچک در درون جزیره سانتورینی وجود دارد که به آن کالدر گفته می‌شود و دارای صخره‌هایی عمودی شکل است که ارتفاع آنها حتی به ۳۰۰ متر هم می‌رسد. در این جزیره ۱۳ روستا وجود دارد که تقریبا سبک زندگی‌شان سنتی است و معماری قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. آب و هوای این جزیره در تابستان گرم و خشک است. در فصل بهار و پاییز به نسبت تابستان جمعیت کمتری برای گردش می‌آیند و اگر آرامش بیشتر و جزیره خلوت‌تر را می‌پسندید، این دو فصل برای شما مناسب‌تر است. در زمستان هوای سانتورینی کمی مرطوب بوده و فصل خوبی برای سفر به این جزیره نیست.


دسترسی به جزیره سانتورینی

برای دسترسی به جزیره سانتورینی راه‌های دریایی مناسب‌تر است. با ورود به جزیره، آب‌های شگفت‌انگیز دریا شما را مبهوت خواهد کرد. صخره‌های لایه‌ای رنگارنگ را که در بالای سر خود خواهید دید، به همراه خانه‌های سفید رنگ با معماری زیبا و متفاوت که بر روی صخره‌ها خودنمایی می‌کنند. بیشتر گردشگرانی که با کشتی به این جزیره سفر می‌کنند زوج‌های عاشقی هستند که برای گذراندن زمانی عاشقانه در کنار یکدیگر به یکی از هتل‌های بی‌نظیر آنجا پناه می‌برند. افرادی نیز برای استراحت به سانتورینی می‌روند تا با تماشای دریای رنگین و آرام مدیترانه تجربه‌ای فراموش نشدنی برای خود کسب کنند و از تماشای مرغان دریایی و خیره شدن به غروب آفتاب در افق دریایی لحظات خاطره‌انگیزی را ایجاد کنند.

 

تجربه سفر از کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس

سانتورینی


خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه جزیره سانتورینی

خوردن صبحانه و ناهار در بهترین رستوران‌های این جزیره مشرف به دریا بسیار دلپذیر است. غذاهای دریایی و یونانی خوشمزه‌ای را با بهترین کیفیت و با استفاده از چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف می‌توانید در جزیره سانتورینی یونان امتحان کنید. به علاوه انواع دلمه‌ها، پنیرها، نان‌ها و دسرها نیز با رنگ‌ و طعم گوناگون در رستوران‌ها سرو می‌شود. همچنین در نوشیدنی‌های بومی و طبیعی یونان نیز تنوع زیادی وجود دارد که معروف‌ترین آن لیموناد است و در کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توان یافت.

 

سانتورینی


جاذبه‌های دیدنی جزیره سانتورینی

این جزیره به کل یکی از دیدنی‌ترین جزیره‌های جهان به شمار می‌آید. در داخل کالدرا دو جزیره کوچک وجود دارد که دارای چشمه‌های آب گرم است و گردشگران می‌توانند یک روزه به این جزیره رفته و از این چشمه‌ها استفاده کرده و حمام بگیرند. علاوه بر آن غذاهای لذیذ نیز برای افراد سرو می‌شود.

 

دریاگردی در کوش آداسی و سفر به جزایر یونان

سانتورینی


در جزیره سانتورینی می‌توان مدت‌ها به مناظر و چشم‌اندازهای زیبای این دهانه آتشفشانی خیره شد و از تماشای آن لذت برد. به طور معمول در ماه سپتامبر، گل‌های معطر و سفیدرنگ سوسن(thalassókrini) در سواحل این جزیره رشد می‌کنند. سواحلی عجیب با شن‌های سیاه‌رنگ که به سمت بندرگاه کوچک پایین روستاهای اویا و فیرا منتهی می‌شود. روستای دیگری به نام پیرگوس که مرتفع‌ترین روستای منطقه است نیز یکی از دیدنی‌های اینجاست که چشم‌اندازی فوق‌العاه دارد. اگر از طرفداران هنر هستید و با سفر به کشورهای مختلف از اماکن فرهنگی و هنری هر کدام نیز دیدن می‌کنید، در این منطقه، گالری هنری کراسرود آنتیک (Crossroad Antiques) وجود دارد که بهترین فروشگاه محصولات هنری و نقوش قدیمی در جزیره محسوب می‌شود.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

سانتورینی


برای افراد علاقه‌مند به پیاده‌روی نیز مسیرهای پیاده‌روی به همراه علائم راهنمای چوبی در نظر گرفته شده است. در مسیرهای مختلفی که می‌توانید به همراه دوستان یا خانواده خود طی کنید، جاذبه‌های دیدنی مختلفی وجود دارد که برای دیدن هر کدام می‌توانید مسیر مربوط به خود را انتخاب کنید. به غیر از این می‌توانید با قایق‌ها به جزیره‌های اطراف سفری کوتاه رفته و برگردید.

 

۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران