بازدید از بهترین باغ وحش‌های جهان

سرگرمی و تفریح‌ها
بازدید از بهترین باغ وحش‌های جهان

اگر جهانگرد باشید و به گوشه و کنار دنیا سفر کرده باشید، بهتر از هر کسی می‌دانید احتمالا محال است کشوری را پیدا کرد که یکی دو باغ وحش را در خود جای نداده باشد. هرچند که جنبش‌های زیست محیطی به تازگی، مخالفت با ایجاد باغ وحش‌ها را آغاز کرده‌اند اما این یک حقیقت غیر قابل انکار است که باغ وحش‌ها علاوه بر آنکه به گردشگران و علاقمندان گونه‌های حیات وحش فرصت می‌دهند، با حیوانات و آبزیان و گونه‌های مختلف آشنا شوند، بلکه برای کودکان و دانش آموزان نیز از نظر آموزشی جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده‌اند.

اگرچه باغ وحش های زیادی در سراسر دنیا هستند اما حقیقت این است که کیفیت آن‌ها از زمین تا آسمان می‌تواند متفاوت باشد. برخی از باغ وحش‌ها، مراکز مهم تحقیق و حفاظت از گونه‌های خاص حیات وحش هستند و برخی دیگر شرایط چندان مطلوبی را برای حیوانات و البته بازدیدکنندگان فراهم نکرده اند. اگر به بازدید از باغ وحش‌ها علاقمند هستید، با مقتدر سیر همراه شوید تا بدانید برای بازدید از بهترین باغ وحش های جهان باید به کدام کشورها سفر کنید.

 

باغ وحش پکن در چین (Beijing Zoo)

باغ وحش پکن یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش های این کشور است که در سال ۱۹۰۶ میلادی تاسیس شد؛ زمانی که این کشور هنوز تحت کنترل سلسله چینگ بود. باغ وحش پکن در مساحتی ۸۹ هکتاری ساخته شده است که ۵.۶ هکتار آن را یک دریاچه تشکیل داده است.

 

 زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین

Beijing Zoo

 

بیش از ۴۵۰ گونه از حیوانات زمینی و ۵۰۰ گونه آبزی در بین ساکنان گنجینه این باغ وحش هستند. منطقه‌ای که این باغ وحش در آن ساخته شده، اکنون یکی از محبوب‌ترین جاذبه های شهر است که سالانه بیش از  شش میلیون بازدیدکننده از آن دیدن می‌کنند. محبوب‌ترین بخش‌های باغ وحش پکن، همان بخش‌هایی است که میزبان گونه‌های بومی این کشور است و پانداهای غول پیکر، سمندرهای بسیار بزرگ چینی، تمساح های چینی، ببرهای جنوبی و گزله های تبتی را در خود جای داده است.

 

پارک ملی جانورشناسی واشنگتن (Smithsonian National Zoological Park)

پارک ملی جانورشناسی واشنگتن در ۱۶۳ هکتار آن‌قدر برای عاشقان حیات وحش جذابیت دارد که هر سال حدود دو میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند. این باغ وحش میزبان بیش از دو هزار حیوان متعلق به حدود ۴۰۰ گونه متنوع است. حدود یک چهارم از این گونه ها به دو دسته «در معرض خطر» یا «حیوانات در تهدید» جای می‌گیرند.

 

 بهترین مقاصد زمستانی دنیا در سال ۲۰۲۰

Smithsonian National Zoological Park

 

این گونه‌های در معرض خطر شامل پانداهای غول پیکر، فیل های آسیایی، ببرهای سوماتران و شیرهای آفریقایی هستند. خبر خوب برای کسانی که علاقمند به دیدار از این باغ وحش هستند، این است که برای لذت بردن از نمایشگاه های این باغ وحش نیازی به پرداخت هزینه ورودی نخواهید داشت.

 

باغ وحش برلین در آلمان (Zoologischer Garten)

باغ وحش و آکواریوم جانوران برلین قدیمی ترین باغ وحش آلمان است. باغ وحش برلین توسط پادشاه پروس، فردریک ویلیام چهارم تأسیس شد و به طور رسمی برای اولین بار در سال ۱۸۴۴ کار خود را آغاز کرد. جنگ جهانی دوم تأثیر مخربی بر باغ وحش داشت و سبب کشته شدن بیشتر حیوانات باغ وحش شده به گونه‌ای که تنها ۹۱ حیوان جان سالم به در بردند.

 

Zoologischer Garten

 

روند بازسازی باغ وحش از سال ۱۹۵۲ میلادی آغاز شد و امروز حدود شانزده هزار  حیوان متعلق به حدود هزار و پانصد گونه مجزا در آن زندگی می‌کنند. آکواریوم موجود در باغ وحش هم، گونه‌های آبزی منحصر به فردی را در خود جای داده است که بسیاری از آن‌ها متعلق به اکوسیستم‌های صخره‌ای مرجانی هستند.

 

باغ وحش ملی پرتوریا در آفریقای جنوبی (National Zoological Gardens)

باغ وحش ملی آفریقای جنوبی، که معمولا از آن به باغ وحش پرتوریا یاد می‌شود، ۸۵ هکتار از اراضی منطقه پرتوریا در آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش در کل 9 هزار حیوان متعلق به هفتصد و پنج گونه را در خود جای داده است.

محبوب‌ترین جاذبه در این باغ وحش شامل زیستگاه های موجود در آنجا است که یک سوراخ بزرگ در آب را شبیه به آنهایی که در صحرای آفریقا قرار دارند، بازسازی کرده است. این چاله‌های آبیاری به زیستگاه گونه‌های بومی آفریقایی مانند یوزپلنگ، کرگدن‌های آفریقایی، زرافه‌ها و فیل‌های آفریقایی تبدیل شده‌اند.

 

 ۱۰ دهکده ایده‌آل برای سفر در زمستان 

 National Zoological Gardens

 

باغ وحش سنگاپور (Singapore Zoo)

گفته می‌شود باغ وحش سنگاپور دومین باغ وحش برتر جهان است که نمایشگاه حیوانات آن واقعا شگفت انگیز است. این باغ وحش به ۱۱ منطقه اکولوژیکی تقسیم شده است که زیستگاه‌های تفریحی آن برای گونه‌های متنوع و مربوط به هر منطقه تقسیم بندی شده‌اند. جنگل شکننده (تقلید از زیستگاه جنگل‌های بارانی)، تندرا یخ‌زده (محل اسکان خرس قطبی و سایر گونه‌های قطب شمال)، پادشاهی پریمات (با ۳۹ گونه منحصر به فرد و جزایر جداگانه) و باغ خزندگان (محل اقامت لاک پشت‌های غول پیکر و اژدهای کومودو و مارهای سمی) برخی از جاذبه‌های برتر این باغ وحش دیدنی آسیا هستند.

 

 در سنگاپور کودکان را برای تفریح کجای شهر ببریم؟

Singapore Zoo

 

باغ وحش بزرگ سنگاپور که در جهان مشهور شده است، یک مکان ایده آل برای بازدیدهای خانوادگی است چراکه برنامه‌های ویژه‌ای را برای گروه‌های مختلف سنی و کودکان ارایه می‌کند. این موارد شامل یک تور ویژه برای کودکان است که به آن‌ها اجازه می‌دهد از نزدیک با برخی گونه‌های حیوانی آشنا شوند، به آن‌ها غذا بدهند و یا با آن‌ها بازی کنند. نمایش حیوانات در باغ وحش سنگاپور هم، تجربیات به یادماندنی را برای بازدید کنندگان خود به نمایش می‌گذارد.

۲۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران